PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnili mnie! Jakie prawa mi przysługują ?

  • 1. Data: 2002-03-31 14:29:06
    Temat: Zwolnili mnie! Jakie prawa mi przysługują ?
    Od: "Robert" <n...@k...net.pl>

    Dostałem ustne wypowiedzenie przed swietami. Powiedziano mi, żebym sobie
    poszedł narazie na urlop, a potem się jakos rozliczymy i to bedzie tyle.
    W zakładzie tym mam przepracowane 6 lat pracy.

    Co mi przysługuje, jakie prawa?
    Czy takie ustne złożenie wypowiedzenie pracy ma moc prawną? Czy też powinno
    wypowiedzenie to zostać złożone na piśmie.

    Proszę o wszelkie rady dalszego mojego postępowania z pracodawcą.

  • 2. Data: 2002-03-31 15:55:55
    Temat: Re: Zwolnili mnie! Jakie prawa mi przysługują ?
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <n...@k...net.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    powinno
    > wypowiedzenie to zostać złożone na piśmie.
    >
    > Proszę o wszelkie rady dalszego mojego postępowania z pracodawcą.

    To niezbyt miłe zwłaszcza w okresie świątecznym ale do rzeczy; wypowiedzenie
    powinno być tylko w formie pisemnej (Art.30.§3 KP). W wypowiedzeniu umowy o
    pracę zawartej na czas nieokreślony powinno byc napisane uzasadnienie
    (Art.30.§4 KP). W przypadku zatrudnienia ponad 3 lata okres wypowiedzenie
    trwa 3 miesiące. Nic nie piszesz na temat w jakich okolicznościach chcą cię
    zwolnić ale może ci się przydać Art.45.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-04-01 17:47:05
    Od: "WPI" <w...@e...org.pl>

    Idz na chorobowe, nie podpisales jeszcze wypowiedzenia a to przedluzy twoje
    dochody o pewien czas. Dwa zwolnie jest liczone od 1 pierwszego a ty nie
    mogles zapoznac sie z uzasadnieniem i co najważniejsze nie mogles sie od
    tresci odwolac bo jej po prostu nie ma. Oczywiscie po takim czasie nalezy ci
    sie 3 miesace i wykorzystaj to w pelni pracodawca tez moze zwolnic cie z
    obowiazku swiadczenia pracy ale placic i tak musi. Dodtakowe zawsze mozesz
    szarpnac sie na Sad Pracy jesli jakies glupoty w uzasadnieniu wymysla. 6 lat
    to kawalek czasu i masz pare dobrych informacji by szefa zrownac z podlaga.

    /WPI

  • 4. Data: 2002-04-02 08:37:54
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dostałem ustne wypowiedzenie przed swietami. Powiedziano mi, żebym sobie
    > poszedł narazie na urlop, a potem się jakos rozliczymy i to bedzie tyle.

    Jakie wypowiedzenie? Wypowiedzenie musi być w formie pisemnej.

    > Co mi przysługuje, jakie prawa?

    Nie podpisuj nic z datą wsteczną. Jak dostaniesz coś do podpisanie, to
    napisz datę dzisiejszą i podpisz się.
    Masz 3 miesięczny okres wypowiedzenia, przy czym liczy się od początku
    następnego miesiąca po otrzymaniu wypowiedzenia (czyli gdybyś dostał
    wypowiedzenie przed świętami, to pracowałbyś do końca czerwca, a jak
    dostaniesz dzisiaj, to do końca lipca)

    > Czy takie ustne złożenie wypowiedzenie pracy ma moc prawną? Czy też
    powinno
    > wypowiedzenie to zostać złożone na piśmie.

    Nie.

    > Proszę o wszelkie rady dalszego mojego postępowania z pracodawcą.

    1. Nie podpisuj nic z datą wsteczną.
    2. Masz 3 dni zwolnienia na poszukiwanie pracy (jak nie odbierzesz w naturze
    to przepada, nie dostaniesz ekwiwalentu)
    3. Poczytaj Ustawe o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę - może
    należeć Ci się jeszcze odprawa.
    4. Szukaj nowej pracy (ale to chyba oczywiste).
    5. Bądź bardzo ostrożny i regulaminowy. Jak pracodawca będzie musiał płacić
    Ci miesiąc dłużej niż się spodziewał, to może szukać pretekstu, żeby Cię
    zwolnić za naruszenie obowiązków.
    6. Wypowiedzenie musi być uzasadnione. Jeżeli uzasadnienie Ci się nie
    spodoba, to wnieś sprawę do sądu pracy (tam masz zawsze rację, chyba, że
    pracodawca udowodni, że nie masz racji).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-13 16:35:46
    Od: "Leszek" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    powinno
    > wypowiedzenie to zostać złożone na piśmie.
    >
    > Proszę o wszelkie rady dalszego mojego postępowania z pracodawcą.

    Moja rada to potrząś go aby sie zastanowił a jak to nie pomoże to reczna
    dyskusja pozostaje.;-))