PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie a urlop

  • 1. Data: 2003-04-16 11:14:55
    Temat: Zwolnienie a urlop
    Od: m...@w...pl

    Witam.

    Jeżeli mój pracodowaca daje mi wypowiedzenie to czy mam prawo ubiegać się o
    ekwiwalent za urlop 26 dni z tego roku i 6 dni zaległego z poprzedniego.
    Jak jest to prawnie rozwiązane w nowym kodeksie pracy.

    Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-16 14:35:40
    Temat: Re: Zwolnienie a urlop
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Jeżeli mój pracodowaca daje mi wypowiedzenie to czy mam prawo ubiegać się
    > ekwiwalent za urlop 26 dni z tego roku i 6 dni zaległego z poprzedniego.
    > Jak jest to prawnie rozwiązane w nowym kodeksie pracy.

    zeszloroczny jak najbardziej ale z tego roku proporcjonalnie do czasu
    przepracowanego w firmie (do dnia ustania stosunku pracy)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 3. Data: 2003-04-16 14:58:13
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Użytkownik "dromader" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zeszloroczny jak najbardziej ale z tego roku proporcjonalnie do czasu
    > przepracowanego w firmie (do dnia ustania stosunku pracy)

    Pracodawca moze tez kazac Ci wykorzystac zalegly urlop w okresie
    wypowiedzenia.
    Pozdrowienia
    Magda

  • 4. Data: 2003-04-16 19:48:13
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > się

    > Pracodawca moze tez kazac Ci wykorzystac zalegly urlop w okresie

    Powiedziałbym wręcz, że na podstawie art.167[1] k.p., pracownik w okresie
    wypowiedzenia ma obowiązek wykorzystac przysługujący mu urlop - jeżeli
    pracodawca w tym okresie pracodawca mu go udzieli.
    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop przysługuje jedynie w przypadku
    niewykorzystania go w całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia
    stosunku pracy, albo powołania pracownika do służby wojskowej (art.171 par.1
    k.p.).
    Pozdrowienia,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl