PracaGrupypl.praca.dyskusje › Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...

  • 111. Data: 2006-09-29 20:57:55
    Temat: Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Mógłbyś zdradzić ten sekret, jak?

    Któro jak?

  • 112. Data: 2006-09-30 08:42:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 29 Sep 2006 22:57:55 +0200, Any User <a...@m...com>
    w <efk1cj$16h9$1@news2.ipartners.pl> napisał:

    > Któro jak?

    "A jeśli mam być bogatym, to szybciej do tego dojdę tutaj."
    Ja się pytam - jak, bo to sekret jakiś.

    Z finansowego punktu widzenia z moim profilem umiejętności wypad do NZ
    wygląda nawet nawet.
    Zostaję tutaj, przynajmniej na razie z powodów innych. I finansowo to
    wygląda tak, że dziecko, którego jeszcze nie mam powinno skończyć studia
    mniej więcej wtedy, gdy ja skonczę spłacać mieszkanie.

    Więc chciałbym się dowiedzieć tego sekretu, jak tutaj dojśćdo bogactwa w
    IT.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 113. Data: 2006-09-30 08:46:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 26 Sep 2006 07:28:42 -0700, k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl>
    w <1...@i...googlegroups.co
    m> napisał:

    > Są programy które mogą być pisane byle jak i takie których
    > tworzenie byle jak się po prostu nie opłaca. Nie wiem czy ty
    > pisałeś kiedyś program w grupie jak niby sobie wyobrażasz pisanie
    > aplikacji byle jak w takim zespole? No niby się da ale taka praca jest
    > mniej efektywna jeśli chodzi o czas (bo ciągle się coś nie zgadza i
    > nie chce działać). A jak ktoś odejdzie z zespołu to się wszystko
    > wali.

    Ja pisałem. Jestem w stanie doskonale sobie wyobrazić pisanie byle jak -
    na przykład jakiś gościu jest bardzo odporny na wiedzę, a programistą
    jest w niższych warstwach stanów średnich, jak coś wymyśli, to tylko to
    zaorać. I ten gościu robi jakieś ważniejsze kawałeczki kodu.
    Z tym odchodzieniem to jednak tak nie jest.

    > Jeśli system w przyszłości ma się rozwijać to kod musi być
    > napisany tak aby była taka możliwość (a to jest dość trudne)

    Wcale nie, można napisać obejście.

    > wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Choć wcale wbrew temu co po
    > niektórzy sądzą pisanie programów dobrze zaprojektowanych i dobrze
    > działająch nie zajmuje więcej czasu. Wręcz przeciwnie czas się
    > oszczędza.

    Nieszczególnie z punktu widzenia managementu.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 114. Data: 2006-09-30 09:15:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 25 Sep 2006 22:51:43 -0700, jolz <B...@i...pl>
    w <1...@d...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Co jest czysto akademickiego w wyplacie programisty "dobrego" na
    > poziomie 1000 zl i dobrego na poziomie 20000 zl? I jak przy takiej
    > roznicy mozna wyeliminowac ekonomie? Mylisz pojecia tani i dobry.

    Te stawki to wziąłeś sobie z sufitu, czy takie u was obowiązują?

    Jak je przemnożysz przez 2, to będzie bliżej prawdy.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 115. Data: 2006-09-30 10:43:25
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > "A jeśli mam być bogatym, to szybciej do tego dojdę tutaj."
    > Ja się pytam - jak, bo to sekret jakiś.

    Normalnie. Tu już niedługo będę zarabiał po dwie średnie krajowe, a mam
    relatywnie niskie koszty utrzymania. To mi pozwoli gromadzić kapitał
    znacznie szybciej, niż pracując za nawet nieco wyższą pensję w Anglii, ale
    mając wprost nieporównywalnie wyższe koszty utrzymania.

    > Zostaję tutaj, przynajmniej na razie z powodów innych. I finansowo to
    > wygląda tak, że dziecko, którego jeszcze nie mam powinno skończyć studia
    > mniej więcej wtedy, gdy ja skonczę spłacać mieszkanie.

    No ja mam taki plan, że za 15 lat chcę mieć kupione i spłacone własne
    mieszkanie. A dziecka nie planuję co najmniej przez 5 lat, a pewnie dłużej.

  • 116. Data: 2006-10-02 06:59:58
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <a...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > znacznie szybciej, niż pracując za nawet nieco wyższą pensję w Anglii, ale
    > mając wprost nieporównywalnie wyższe koszty utrzymania.

    LOL... Sorry stary, ale to jest to bogactwo o ktorym piszesz!? Ciulanie
    kilkanascie lat odmawiajac sobie wszystkiego? Z dwoch srednich (niech bedzie
    z 4, bedziesz awansowal...) przez 15 lat? A czym takie zycie rozni sie od
    zycia na w UK osoby tyrajacej na zmywaku? Finansowo oczywiscie? Obawiam sie,
    ze dla fachowca dalej oplaca sie wyjezdzac... Liczylem sobie niedawno...
    zarabiam w Polsce calkiem niezle i nie licze kasy od pierwszego do
    pierwszego, zyjac na luzaku, oplacajac wszystko (wynajem kwadratu, bilety,
    silka, zarelko, ciuchy, wypady do knajpek, czesne za szkole itp.) jestem w
    stanie odlozyc 1000 zl miesiecznie nie krwawiac... a jakbym zacisnal pasa to
    sporo wiecej. Tyle samo odklada moj kolo w Milton rabiac wieprzowine w
    rzezni. Za pensje ktora proponowano mi w UK wystarczy na odlozenie, przy
    zyciu na tym samym poziomie, ok 5000 zl miesiecznie... jest roznica? I mowie
    o zyciu na tym samym poziomie - czyli na poziomie klasy sredniej ktora nie
    oszczedza bo musi, ale oszczedza bo jej zostaje po zaspokojeniu wszystkich
    potrzeb.
    pozdr
    /p

  • 117. Data: 2006-10-02 07:15:55
    Temat: Re: Żeby się młodzieżybranży IT w dupach nie
    Od: k...@p...onet.pl

    > Wcale nie, można napisać obejście.

    Co to jest obejście? A jak programista odejdzie z zespołu (wcześniej
    kodując przez rok dany program byle jak) ( co się ostatnio bardzo
    często zdarza ) i będzie trzeba zmienić jakąś istotną część
    jego kodu?

    > Nieszczególnie z punktu widzenia managementu.

    Menagnemnt raczej rzadko zna się na programowaniu. Także dla jego
    dobra trzeba mu wytłumaczyć że niektóre działania nie mają sensu.
    Jeżeli tego nie zrozumie (i uważa się za mądrzejszy w tej kwestii)
    to znaczy że trzeba szukać innego Menagnemntu.

  • 118. Data: 2006-10-02 09:43:09
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 2 Oct 2006 00:15:55 -0700, k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl>
    w <1...@c...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Co to jest obejście? A jak programista odejdzie z zespołu (wcześniej

    Po angielsku "workaround".

    > kodując przez rok dany program byle jak) ( co się ostatnio bardzo
    > często zdarza ) i będzie trzeba zmienić jakąś istotną część
    > jego kodu?

    To sie napisze nowy kod dla tego szczególnego przypadku.
    Z punktu widzenia managos to bedzie taniej niż przepisywać.

    > Menagnemnt raczej rzadko zna się na programowaniu. Także dla jego
    > dobra trzeba mu wytłumaczyć że niektóre działania nie mają sensu.

    No to co, że programistycznie to może być ostatni debilizm.
    Wystarczy, że w perspektywie 1 - 2 lat będzei to tańsze, niż robienie
    czegoś poprawnie.

    > Jeżeli tego nie zrozumie (i uważa się za mądrzejszy w tej kwestii)
    > to znaczy że trzeba szukać innego Menagnemntu.

    Jeżeli dobrze płacą, i dają podkładki w postaci maili z wołami stojącymi
    poleceniami, to po co, skoro robota jest?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 119. Data: 2006-10-04 19:12:58
    Od: Radosław Witkowicki <rwitkowicki@USUNTO_yahoo.co.uk>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Może wtrącę: do projektu prostej strony, czy prostego portaliku będziesz
    > używać Oracle? Wybacz formę pytania, ale po kiego ch*a? Dla szpanu? Serio
    > pytam.

    Zależy co rozumiesz przez pojęcie prostego portaliku ;).

  • 120. Data: 2006-10-05 07:45:20
    Od: k...@p...onet.pl

    > Zależy co rozumiesz przez pojęcie prostego portaliku ;).

    W tej chwili ani do portaliku ani do niczego większego Oracla nie
    opłaca się używać. To jest przestarzałe narzędzie (dobrze się w
    tym czują tylko ci którzy od 10 lat w tym robią i oni to stosują).
    A firmy tego używają bo podobno dobre. Systemy robione w Oracl w
    oparciu o jego narzędzia takie jak Oracl Forms itd. to porażka.

    Oczywiście nie mówie że mySQL może go zastąpić ;-) ale MS SQL
    już spokojnie i będzie z nim mniej problemów (jeśli chodzi o
    zarządzanie itp).