PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę - pocztą - duży problem

  • 1. Data: 2007-08-28 08:32:46
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę - pocztą - duży problem
    Od: mac_2010 <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam taki problem:
    Aktualnie jestem na urlopie, który potrwa do 31 sierpnia.
    W trakcie urlopu znalazłem nową pracę i czekam w tej chwili na wysłanie
    przez nowego pracodawcę podpisanej umowy o pracę przez zarząd.

    Jeśli dostanę nową umowę chciałbym najpoźniej 31 sierpnia wysłać pocztą
    wypowiedzenie umowy o pracę mojemu aktualnemu pracodawcy.
    I tu pojawia się problem.

    Mam miesięczny okres wypowiedzenia i nową pracę chciałbym rozpocząć 1
    października.

    Wysyłając poleconym za potwierdzeniem odbioru moje wypowiedzenie 31
    sierpnia chciałbym, aby okres wypowiedzenia rozpocząć się z dniem 1
    września, ale na pewno mój list nie dotrze do aktualnego pracodawcy w ciągu
    1 dnia i na pewno zostanie doręczony we wrześniu.

    Czy datą w takim razie złożenia wypowiedzenia będzie w moim przypadku 31
    sierpnia czy niekorzystna dla mnie data doręczenia wypowiedzenia (kolejny
    miesiąc)?
    W moim wypowiedzeniu będzie widniała data 31 sierpnia, ale pracodawca
    zapozna się z nim na pewno po dostarczeniu listu czyli w następnym
    miesiącu.

    Moja aktualna firma nie ma działu kadr, prezes przebywa poza siedzibą
    firmy, mój przełożony w tym dniu może być również poza firmą, a sekretarka
    może załatwiać sprawy firmowe 'na mieście'.

    Dlatego chciałbym mieć pewność, że wysyłając wypowiedzenie pocztą 31
    sierpnia moje wypowiedzenie będzie już "w mocy" , pomimo fizcznego
    doręczenia listu poleconego w kolejnym miesiącu kalendarzowym.

    Proszę o kompetentną odpowiedź
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2007-08-28 08:52:30
    Od: "Monika" <a...@a...edu.pl>

    Witam,

    Liczy się data dostarczenia w tym wypadku. Czyli niekorzystna dla Ciebie.
    Nie masz możliwości wysłania np. kurierem w dniu 30 .08. lub kurierem
    express 31.08. lub poprostu dostarczyć osobiście w dniu 31.08. Możesz złożyć
    wypowiedzenie będąc na urlopie.

  • 3. Data: 2007-08-28 10:26:01
    Od: "lolek" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Monika" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie masz możliwości wysłania np. kurierem w dniu 30 .08. lub kurierem
    > express 31.08. lub poprostu dostarczyć osobiście w dniu 31.08. Możesz
    Wyślij np. 29.08 i określ że wypowiadasz z dniem 31.01

  • 4. Data: 2007-08-28 11:02:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007 10:32:46 +0200, mac_2010 <m...@g...pl>
    wrote:

    >Czy datą w takim razie złożenia wypowiedzenia będzie w moim przypadku 31
    >sierpnia czy niekorzystna dla mnie data doręczenia wypowiedzenia (kolejny
    >miesiąc)?

    Niekorzystna dla Ciebie - data doręczenia.

    >Dlatego chciałbym mieć pewność, że wysyłając wypowiedzenie pocztą 31
    >sierpnia moje wypowiedzenie będzie już "w mocy" , pomimo fizcznego
    >doręczenia listu poleconego w kolejnym miesiącu kalendarzowym.

    Nie będzie. Zasada daty stempla obowiązuje tylko w wypadku
    korespondencji z urzędami Państwa.

    Ale zawsze możesz wysłąć wypowiedzenie faksem, albo też zostawić
    komuś, kto przyniesie je 31 do firmy osobiście.
    --
    ___________/ GG: 3524356