PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynik inwentaryzacji oraz odpowiedzialność materialna w magazynie.

  • 1. Data: 2010-02-05 16:43:49
    Temat: Wynik inwentaryzacji oraz odpowiedzialność materialna w magazynie.
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Witam,

    jak w Waszych firmach liczycie wynik inwentaryzacji? Ja dotąd spotkałem
    się ze sposobem polegającym na podliczeniu salda braków i nadwyżek (RW i
    PW). Np. Braków mamy na 1000 zł a nadwyżek 1100 zł. Wynik: nadwyżka 100 zł.

    W obecnej firmie szef podlicza sobie braki i nadwyżki i twierdzi, że ma
    niezgodności na 2100 zł (oczywiście są to przykładowe kwoty). W związku z
    tym pojawił się temat wprowadzenia odpowiedzialności materialnej. I tutaj
    znowu 'zonk'. Stwierdził, że odpowiedzialność będziemy ponosić tylko od
    braków (nadwyżki oraz bilans braków i nadwyżek go nie interesuje), czyli
    1000 zł. Oczywiście do tego dochodzą 'widełki' w wysokości np 0,20% od
    wartości towarów, które w dniu inwentaryzacji znajdowały się w magazynie,
    np. towarów było za 10 000 zł x 0,20% = 20 zł (oczywiście to hipotetyczny
    przykład). W tym wypadku należałoby zwrócić firmie 980 zł (podzielone po
    równo między pracowników).

    Liczby są przykładowe i rzeczywista wartość jest znacząco wyższa.

    W magazynie 2 osoby. Dodam, że magazyn nie wprowadza dostaw do systemu i
    nie generuje PZ - tym zajmują się babki w biurze, które nie raz się mylą.
    Dodam też, że magazyn nie ma możliwości wystawiania żadnych dokumentów WZ,
    PZ, RW, PW, MM. Wszystko to idzie z biura.

    No więc? Jak to jest u Was?

    --
    Pozdrowienia,
    Siwy

  • 2. Data: 2010-02-05 19:29:03
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-02-05 17:43, Siwy pisze:
    > Witam,
    >
    > jak w Waszych firmach liczycie wynik inwentaryzacji?

    Zgodnie z przepisami.

> [...]
    > zł (oczywiście to hipotetyczny przykład). W tym wypadku należałoby
    > zwrócić firmie 980 zł (podzielone po równo między pracowników).

    http://www.prawo-pracy.pl/odpowidzialnosc_materialna
    _za_powierzone_mienie-a-60.html

    > W magazynie 2 osoby. Dodam, że magazyn nie wprowadza dostaw do systemu i
    > nie generuje PZ - tym zajmują się babki w biurze, które nie raz się
    > mylą.

    Czyli co? Przyjąłeś na magazyn 100 szt, a babki w biurze wklepały w
    komputer PZ na 150 szt. Jak rozumiem tej PZtki na oczy nie widzisz.
    Skoro tak i skoro masz (macie) być odpowiedzialni materialnie za towar w
    magazynie, to inwestujesz sobie zeszyt w papierniczym. Dzielisz go na
    rubryki zgodnie z asortymentem. Przy dostawie wpisujesz datę, ilość i od
    kogo, podpis magazyniera. I podpis osoby od której przyjąłeś - żeby
    potwierdził, że faktycznie tyle przyjąłeś.
    Z wydawaniem tak samo.

    > Dodam też, że magazyn nie ma możliwości wystawiania żadnych
    > dokumentów WZ, PZ, RW, PW, MM. Wszystko to idzie z biura.

    Czyli jednak dokumenty przychodzą z biura i jest z czym porównać to co
    faktycznie zostało przyjęte (lub wydane)?

    > No więc? Jak to jest u Was?

    Normalnie. Zamiast zeszytu jest komputer. Dla ułatwienia połączony z
    serwerem, który jest połączony z komputerami babek w biurze.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2010-02-05 20:09:49
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Dnia 05-02-2010 o 20:29:03 Kviat <kviat@nie_dla_spamuneostrada.pl>
    napisał(a):

    > Zgodnie z przepisami.

    Tzn?

> [...]
    > kogo, podpis magazyniera. I podpis osoby od której przyjąłeś - żeby
    > potwierdził, że faktycznie tyle przyjąłeś.

    Nie - przyszedł towar koloru zielonego w ilości 10 szt, a został
    wprowadzony jako czerwony 10 szt. A co do zeszytu, to będzie ciężko, bo
    jest ponad 1100 szt. aktywnego asortymentu.

    > Czyli jednak dokumenty przychodzą z biura i jest z czym porównać to co
    > faktycznie zostało przyjęte (lub wydane)?

    Przychodzą tylko FV i czasem WZ.

    > Normalnie. Zamiast zeszytu jest komputer. Dla ułatwienia połączony z
    > serwerem, który jest połączony z komputerami babek w biurze.

    OK. U nas też, ale baby jak to baby wiedzą zawsze lepiej. Generalnie
    magazyn nie ma nic do gadania, mamy być potulne pieski.

  • 4. Data: 2010-02-05 20:46:30
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-02-05 21:09, Siwy pisze:

    > Tzn?

    NTG -> księgowość.

    > Nie - przyszedł towar koloru zielonego w ilości 10 szt, a został
    > wprowadzony jako czerwony 10 szt. A co do zeszytu, to będzie ciężko, bo
    > jest ponad 1100 szt. aktywnego asortymentu.

    Czyli chcesz zjeść ciastko i mieć ciastko.
    Jeśli nie chcesz w zeszycie to zapisuj w pamięci, a dostawcom i
    odbiorcom rób zdjęcia cyfrówką.

    > Przychodzą tylko FV i czasem WZ.

    Czyli czasem wydajecie (i przyjmujecie) "na słowo honoru", a czasem nie.
    Jeżeli szef godzi się na taki obieg dokumentacji w firmie, to i musi się
    zgodzić na inwentaryzację "na słowo honoru".

    > OK. U nas też,

    Nosz kurde... to nie rozumiem. To zajrzyj sobie do tego komputera i
    sprawdź czy wklepały PZ z zielonymi czy czerwonymi i ile tego wklepały.

    > ale baby jak to baby wiedzą zawsze lepiej. Generalnie
    > magazyn nie ma nic do gadania, mamy być potulne pieski.

    Toć przecież nie masz się z nimi bić. Masz zajrzeć do komputera,
    sprawdzić i pójść im powiedzieć, że przyjąłeś zielone, a nie czerwone.
    Co w tym trudnego?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2010-02-08 08:29:04
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 17:43:49 +0100, Siwy napisał(a):

    > Stwierdził, że odpowiedzialność będziemy ponosić tylko od
    > braków (nadwyżki oraz bilans braków i nadwyżek go nie interesuje), czyli
    > 1000 zł.

    Czyli nadwyżki są 'wasze' i możecie je na lewo sprzedać i pokryć wasze
    straty...

> [...]
    > Dodam też, że magazyn nie ma możliwości wystawiania żadnych dokumentów WZ,
    > PZ, RW, PW, MM. Wszystko to idzie z biura.

    Ale podpisujecie się na WZ/PZ? Jak tak to nie widzę problemu. Sprawdzacie
    przy dostawach czy się zgadza. Jak nie to nie podpisujecie. Jeśli papiery
    do was nie dochodzą i się nie podpisujecie, to na jakiej podstawie macie
    być odpowiedzialni?

    --
    marcin