PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymiana usług a prawo

  • 1. Data: 2004-01-03 22:16:54
    Temat: Wymiana usług a prawo
    Od: "news.tpi.pl" <b...@s...pl>

    Mam pytanko,
    Czy jesli firma w zamian za wykonana przez siebie usluge proponuje rozliczenie z
    osoba prywatna na zasadzie wymiany uslug, tzn. ja
    dla nich wykonuje pewna zlecona usluge a oni w zamian za miast wynagrodzenia w
    postaci gotowki wykonuja dla mnie oferowana przez
    nich usluge to czy to jest ok? Jesli tak to jak powinna wygladac wtedy umowa, jaki
    rodzaj - moze umowa o dzielo? A co gorsza jak by
    wygladala sytuacja z wszelkimi podatkami, ubezpieczeniami?

    Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje!

    Pozdrowienia dla wszystkich.

  • 2. Data: 2004-01-04 09:26:06
    Temat: Re: Wymiana usług a prawo
    Od: Witek <w...@m...md>

    "news.tpi.pl" <b...@s...pl> napisal w

    > Czy jesli firma w zamian za wykonana przez siebie usluge proponuje
    > rozliczenie z osoba prywatna na zasadzie wymiany uslug

    To sie nazywa: umowa barterowa. W miejscu gdzie pracuje jest to szeroko
    praktykowane.

    --
    Witek

  • 3. Data: 2004-01-07 19:07:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004 23:16:54 +0100, "news.tpi.pl"
    <b...@s...pl> wrote:

    >Czy jesli firma w zamian za wykonana przez siebie usluge proponuje
    Rozliczenia barterowe usluga-usluga lub towar-usluga *powinny byc*
    fakturowane a wiec nie w kazdym przypadku wyjda one na zero - np. przy
    rownych kwotach netto moga byc rozne stawki vat i wtedy to tak
    naprawde nie wychodzi na zero :)
    Jezeli firma daje usluge osobie fizycznej a osoba fizyczna daje usluge
    firmie (np. na umowe o dzielo czy zlecenie) to obie te operacje
    powinny byc udokumentowane odpowiednimi fakturami/rachunkami.
    Np umawiacie sie na usluge wartosci 500 zl.
    Firma wystawia FV 500 zl + VAT.
    Os. fiz. wystawia rachunek na 500 zl netto (za um. o dzielo /
    zlecenie). Ale brutto nie wyjdzie tak samo :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl