PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna dzialalnosc - ZUS z VATem czy bez VATu

  • 1. Data: 2005-01-18 11:31:04
    Temat: Re: Wlasna dzialalnosc - ZUS z VATem czy bez VATu
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 18 sty 2005 w liście
    [news:pan.2005.01.18.12.08.50.90294@interia.pl] ThauthiM
    [u...@i...pl] napisał(a):

    > 1. skladki na ZUS maja w sobie jakis podatek VAT, a co za tym
    > idzie czy moge sobie jakis VAT od zaplaconych skladek odliczyc?

    Nie. Składki nie są opodatkowane. W sumie to same w sobie są podatkiem,
    chociaż niektórzy temu przeczą. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 2. Data: 2005-01-18 12:08:51
    Temat: Wlasna dzialalnosc - ZUS z VATem czy bez VATu
    Od: ThauthiM <u...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    pisalem juz o tym na pl.biznes ale nie otrzymalem tam zadnej odpowiedzi na
    moje pytania. Prosze wiec odpuscic sobie komentarze typu NTG. Pisze tutaj,
    gdyz moze tutaj wlasnie znajdzie sie ktos kto bylby w stanie mi udzielic
    odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.

    mam pytanie odnosnie odliczania VATu. Bede mial swoja dzialalnosc
    gospodarcza, bede platnikiem VAT. Czy:

    1. skladki na ZUS maja w sobie jakis podatek VAT, a co za tym idzie czy
    moge sobie jakis VAT od zaplaconych skladek odliczyc?

    2. odnosnie wyjazdow sluzbowych. rozumiem, ze za bilety PKP zwrot VATu
    dostaje, a co z pozostalymi kosztami? dieta, ryczalt za nocleg, oplaty na
    przejazdy lokalnymi srodkami transportu. Czy to tez ma w sobie jakis VAT?

    Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedz

  • 3. Data: 2005-01-18 16:41:05
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "ThauthiM" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przejazdy lokalnymi srodkami transportu. Czy to tez ma w sobie jakis VAT?

    VAT (ogolnie) mozesz odliczyc od czegos do czego zostal on wczesniej
    naliczony przez kogo innego. I trzeba miec na to kwit w postaci faktury VAT.

    Przy okazji: zanim zaczniesz - zorientuj sie jak twoj US patrzy na ryczalty
    za noclegi dla osob prowadzacych dzialalnosc...

    sz.

  • 4. Data: 2005-01-18 18:00:56
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 18 Jan 2005 12:08:51 +0000, na pl.praca.dyskusje, ThauthiM napisal(a):

    > pisalem juz o tym na pl.biznes ale nie otrzymalem tam zadnej odpowiedzi na
    > moje pytania.

    Prawde mowiac nie dziwi mnie to - bo pytania sa po prostu absurdalne.

    > 1. skladki na ZUS maja w sobie jakis podatek VAT, a co za tym idzie czy
    > moge sobie jakis VAT od zaplaconych skladek odliczyc?

    Najpierw poczytaj co to jest podatek VAT i jak jest on skonstruowany - hint
    - po naszemu VAT to podatek od wartosci dodanej. Potem poczytaj co to jest
    powszechny system ubezpieczen spolecznych i co tak naprawde wplacasz od
    instutucji jaka jest ZUS i co sie dzieje z wplaconymi przez Ciebie
    skladkami.

    > 2. odnosnie wyjazdow sluzbowych. rozumiem, ze za bilety PKP zwrot VATu
    > dostaje, a co z pozostalymi kosztami?

    jaka forme opodatkowanai wybrales? Jesli najpowszechniejsza czyli KPiR to
    kwote netto wrzucasz w koszty.

    > dieta, ryczalt za nocleg, oplaty na przejazdy lokalnymi srodkami transportu. Czy
    to tez ma w sobie jakis VAT?

    Wszystko co nie zwolnione ma w sobie podatek VAT - hint nawet jesli go nie
    placisz nie znaczy ze go nie ma - moze miec 0% a to nie to samo co
    zwolnione. A po drugie nie kazdy wystawi Ci fakture - nadal mozna spotkac
    nievatowcow wystawiajacych rachunki - wtedy nicic z odliczenia VAT'u ale
    pelna kwota idzie w koszty.

    Kyniu

    --
    _ __ _