PracaGrupyalt.pl.praca.oferowana › Warszawa: Administrator LAN/WAN/Linux/FreeBSD

  • 1. Data: 2009-08-10 13:52:37
    Temat: Warszawa: Administrator LAN/WAN/Linux/FreeBSD
    Od: Axel Springer Polska <p...@a...pl>

    Wydawnictwo Axel Springer Polska zatrudni osobę na stanowisko
    Administratora. Forma zatrudnienia: umowa o pracę, miejsce pracy:
    siedziba firmy w Warszawie, ul. Domaniewska 52.

    Do obowiązków przyszłego pracownika będzie należało:
    - zarządzanie dużą siecią lokalną (ponad 100 switchy, kilkadziesiąt AP)
    oraz siecią rozległą firmy (6 oddziałów regionalnych, drukarnie),
    łącznie prawie 2K aktywnych urządzeń w całej sieci
    - zarządzenie serwerami i routerami zbudowanymi na bazie FreeBSD,
    Linux.
    - zarządzenie routerami i switchami Cisco, 3Com, HP.
    - współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi w trakcie uruchamiania
    nowych usług oraz ich późniejszym utrzymaniu
    - współpraca z pozostałymi sekcjami IT we wdrożeniach i utrzymaniu
    systemów lub diagnozowaniu problemów

    Wymagania:
    - bardzo dobra znajomość systemu FreeBSD (5.x, 6.x, 7.x), Linux (różne
    dystrybucje, głównie Slackware oraz Gentoo) oraz umiejętność ich
    administracji popartej praktycznym doświadczeniem
    - dobra znajomość konfiguracji urządzeń firmy Cisco, 3Com, HP (switche,
    routery, AP)
    - znajomość rynku telekomunikacyjnego

    - dobra znajomość budowy i funkcjonowania sieci WLAN, Ethernet oraz
    zarządzalnych switchy (VLAN, STP, 802.3ad, 802.3at, RADIUS, 802.1X,
    WPA/WPA2, EAP)
    - dobra znajomość IP (Firewall, NAT, Routing, Policy Routing, IPSec)
    - dobra znajomość protokołów dynamicznego routingu: BGP, RIP.

    - wiedza z zakresu bezpieczeństwa sieci i systemów komputerowych
    - umiejętność konfigurowania serwerów SMTP (Sendmail, Postfix), DNS
    (isc-bind), POP3/IMAP, HTTP (Apache), SQL (MySQL), DHCP (isc-dhcp)
    - podstawowa umiejętność programowania w bash, PHP, perl, C
    - mile widziana znajomość HTML, SQL

    - dyspozycyjność - wyjazdy do oddziałów regionalnych, praca zmianowa
    (także weekendy), oczywiście przy zachowaniu 40-godzinnego tygodnia
    pracy
    - umiejętność pracy w kilkuosobowej grupie, chęć dzielenia się wiedzą,
    profesjonalne podejście do pracy, odpowiedzialność
    - umiejętność samodzielnego uczenia się oraz samodzielnego
    rozwiązywania problemów

    Dodatkowym atutem będą:
    - znajomość i doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu rozwiązaniami
    wysokiej dostępności (HA): VRRP, IPVS, LB

    Oferujemy:
    - ciekawą pracę w dużej, dynamicznie rozwijającej się firmie, która
    jest częścią wielkiego międzynarodowego koncernu
    - dostęp do najnowszych technologii
    - ciekawe wyzwania i możliwość ciągłego podnoszenia kwalifikacji
    - atrakcyjne wynagrodzenie

    Zainteresowane osoby prosimy o przesyłanie CV pocztą elektroniczną:
    p...@a...pl

    Do oferty proszę dołączyć oświadczenie:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w
    ofercie na potrzeby rekrutacji, zgodnie z Ustawą o ochronie danych
    osobowych z 29.08.1997, Dz.U.133, Poz.883"

  • 2. Data: 2009-08-11 11:37:48
    Temat: Re: Warszawa: Administrator LAN/WAN/Linux/FreeBSD
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

> [...]
    > - dobra znajomość IP (Firewall, NAT, Routing, Policy Routing, IPSec)
    > - dobra znajomość protokołów dynamicznego routingu: BGP, RIP.

    przeciez to mozna zrobic prawie wszystko zdalne, pomijajac awarie typu
    "uwalony switch" czy kabelek ;) - jaki problem.... 1 wizyta tygodniowo w
    siedzibie i wszystko dziala

    Rf

    ---
    603645987

  • 3. Data: 2009-08-11 18:25:07
    Od: Skalski <k...@w...pl.invalid>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 11:37:48 +0200 w
    h5reno$p0u$...@n...news.neostrada.pl "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>
    napisał(a):

    > przeciez to mozna zrobic prawie wszystko zdalne, pomijajac awarie
    > typu "uwalony switch" czy kabelek ;) - jaki problem.... 1 wizyta
    > tygodniowo w siedzibie i wszystko dziala

    1 wizyta tygodniowo:
    07:00 Poniedziałek - wejście
    22:00 Sobota - wyjście
    :)

    --
    ks

  • 4. Data: 2009-08-12 00:03:56
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

    > 1 wizyta tygodniowo:
    > 07:00 Poniedziałek - wejście
    > 22:00 Sobota - wyjście
    > :)

    moze przez pierwszy miesiac.... osobiscie nie wierze w takie szybkie
    parowanie miedzi...

    Rf

  • 5. Data: 2009-08-12 10:24:18
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Rafal(sxat) pisze:

    > moze przez pierwszy miesiac.... osobiscie nie wierze w takie szybkie
    > parowanie miedzi...
    >
    > Rf

    A czemu zakładasz, że firma nie będzie się chcieć rozwijać? Wymieniać
    sprzęt sieciowy, rozszerzać infrastrukturę, zastępować istniejące
    serwery wydajniejszymi? Testować i wdrażać nowe rozwiązania? Tego typu
    praca zdalna wymagałaby posiadania na miejscu kogoś, kogo można by
    nazwać operatorem, kto byłby rękoma administratora.

    Jestem zdania, że nie wszystko da się zrobić zdalnie, ale jestem tez
    zdania, że administrator powinien mieć nienormowany czas pracy. Chyba,
    że zajmuje się też help deskiem w firmie, wtedy to już nie ma wyjścia i
    musi być przez te 8h w pracy, w przeciągu których inni mogą mieć problemy...

    --
    Sławek Lipowski

  • 6. Data: 2009-08-14 12:00:18
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

    > A czemu zakładasz, że firma nie będzie się chcieć rozwijać? Wymieniać
    > sprzęt sieciowy, rozszerzać infrastrukturę, zastępować istniejące

    nic takiego nie zakladam

    > serwery wydajniejszymi? Testować i wdrażać nowe rozwiązania? Tego typu

    serwerow nie wymienia sie codziennie, testowac i wdrazac nowe rozwiania?
    jesli rozumiem ze nowe programy - zdalnie mozna zdrobic to jak najbardziej w
    koncu sa pulpity zdalne, vnc viewery, radminy itp...

    > praca zdalna wymagałaby posiadania na miejscu kogoś, kogo można by nazwać
    > operatorem, kto byłby rękoma administratora.

    sprzet cisco podpina sie do modemu via GSM + port console... i mozna sie
    bawic dowoli... ciezko to nawet uszkodzic...

    >można by nazwać operatorem, kto byłby rękoma administratora.
    czasami tak czasami nie, ogolnie wiem ze poszukuja grupy osob - wiec z tym
    problemow nie ma ;) - zreszta od dawna to praktykuje i sie to sprawdza...
    bo inaczej to w samochod i jazda... bo jak juz sie cos popsuje to nie ma to
    tamto...

    ale tez wiem ze dla administratora nie ma pracy w wymiarze 8 godzin
    dziennie... i to na miejscu w firmie no chyba ze oprocz administrowania ma
    robic kawe... i filmy ogladac... mozna w dolek popasc...

    > Jestem zdania, że nie wszystko da się zrobić zdalnie, ale jestem tez
    > zdania, że administrator powinien mieć nienormowany czas pracy. Chyba,

    tego samego zdania jestem, a na helpdesku raczej takich osob sie nie
    stawia... biorac pod uwage wymagania...

    Rf

  • 7. Data: 2009-08-14 15:54:53
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Rafal(sxat) pisze:
    > (...)
    >
    > sprzet cisco podpina sie do modemu via GSM + port console... i mozna sie
    > bawic dowoli... ciezko to nawet uszkodzic...

    Ale ciężko zdalnie np. włożyć płytkę do napędu, albo rzucić okiem na
    lampki switcha, albo sprawdzić, czy wszystkie kable są dobrze dopchnięte.

> [...]
    > bo inaczej to w samochod i jazda... bo jak juz sie cos popsuje to nie ma to

    Tu masz mocny argument, bo o ile dużo rzeczy zdarza mi się robić
    zdalnie*, o tyle nie pracowałem nigdy wyłącznie na zasadzie pracy zdalnej.

    Jeśli grupa osób, to pozostaje jeszcze kwestia utrudnionej komunikacji,
    bo zakładam, że ma to być zespół, a nie grupa ludzi pracujących każdy na
    własną rękę.

    > ale tez wiem ze dla administratora nie ma pracy w wymiarze 8 godzin
    > dziennie... i to na miejscu w firmie no chyba ze oprocz administrowania ma
    > robic kawe... i filmy ogladac... mozna w dolek popasc...

    Aktualnie pracuję niby* we wymiarze 8h i niestety często nie ma czasu na
    zrobienie kawy, a tym bardziej nigdy nie miałem czasu na oglądanie
    filmów. Dynamika rozwoju firmy jest tak duża, że lista rzeczy do
    wykonania jest ciągle długa i jak tylko się ją trochę rozładuje, to
    narastają nowe zapotrzebowania...

    > tego samego zdania jestem, a na helpdesku raczej takich osob sie nie
    > stawia... biorac pod uwage wymagania...
    >
    > Rf

    Z tym help deskiem to też bywa różnie. Wszystko zależy od rozmachu firmy
    i liczebności kadry. Czasami jest tak, że specjalista jest potrzebny, a
    na kogoś do help desku nie ma funduszy...

    * - Poza siedzeniem 8h w pracy często jest tak, że poza godzinami pracy
    w domu trzeba też usiąść do laptopa i coś zrobić.

    --
    Sławek Lipowski

  • 8. Data: 2009-08-14 16:08:40
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

    > Ale ciężko zdalnie np. włożyć płytkę do napędu, albo rzucić okiem na
    fakt - ale od czego sa serwery tftp/ftp i ile tych plytek chcesz wkladac
    codziennie ;)
    > lampki switcha, albo sprawdzić, czy wszystkie kable są dobrze dopchnięte.

    kable nie psuja sie codziennie, raz zrobione i nietykane dzialaja latami z
    drugiej strony zawsze mozna wejsc w VRRP dla krytycznych usług , po co
    chcesz ogladac lampki switcha? to mozna zrobic z konsoli switcha...

    > Tu masz mocny argument, bo o ile dużo rzeczy zdarza mi się robić zdalnie*,
    > o tyle nie pracowałem nigdy wyłącznie na zasadzie pracy zdalnej.

    wylacznie zdalnie sie nie da... czlowiek jest istota omylna - ale w 80%
    rzeczy mozna zrobic zdalnie a to oznacza ze dobry fachowiec zdalnie jest
    cenniejszy niz grupa osob zatudnionych na miejscu nie majacych wiele
    wspolnego z tym co chca robic...

    > Jeśli grupa osób, to pozostaje jeszcze kwestia utrudnionej komunikacji, bo
    > zakładam, że ma to być zespół, a nie grupa ludzi pracujących każdy na
    > własną rękę.

    w tych czasach utrudniona komunikacja? skype - wideokonferencje na bazie
    m.in. openmeetings itp... wizja jest, glos jest wszystko czego dusza
    zapragnie
    kwestia przekonania do tego ludzi

    > * - Poza siedzeniem 8h w pracy często jest tak, że poza godzinami pracy w
    > domu trzeba też usiąść do laptopa i coś zrobić.

    a to jest raczej normalne..

    Rf

  • 9. Data: 2009-08-14 19:14:29
    Od: "n.p." <n...@n...pl>

    To chyba nigdy Ci sprzątaczka nie wyjęła "przy okazji" kabelka szczotką...
    (i oby nigdy jej się to nie zdarzyło ;-) )
    Czego akurat sobie i wszystkim kolegom przed "świątecznym weekendem"
    życzę...

  • 10. Data: 2009-08-17 02:39:08
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

    > To chyba nigdy Ci sprzątaczka nie wyjęła "przy okazji" kabelka szczotką...
    > (i oby nigdy jej się to nie zdarzyło ;-) )

    troche cieżko sobie to wyobrazic ;) - fakt nie spotkalo mnie to... przez
    ostatnie 6 lat...

    rf