PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie NFZ

  • 1. Data: 2013-08-26 19:20:58
    Temat: Ubezpieczenie NFZ
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
    ubezpieczona?
    Nie zanosi się, bym znalazł jakaś normalnę pracę, a comiesięczne dojazdy
    do PUPu w mieście powiatowym są dla mnie uciążliwe i do niczego tak
    naprawdę nie służą, poza zapoznaniem się z ofertami typu telemarketing,
    czy układanie płytek dla osób z grupą inwalidzką.
    Na studenta jestem już za stary, mieszkam obecnie u rodziców-stypendystów
    ZUS, nikt nie może mnie fikcyjnie zatrudnić, przysposobić, zaadoptować czy
    coś w tym stylu, nie jestem emerytem/rencistą ani inwalidą. Niby istnieje
    konstytucyjne prawo do bezpłatnej służby zdrowia, ale jak mnie wykreślą w
    PUP, to nawet gdy mnie coś potrąci na pasach, to nie przyjmą mnie
    bezpłatnie do szpitala. Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie
    mogę się ubezpieczyć, czy MOPS mi pomoże?

  • 2. Data: 2013-08-26 22:47:48
    Temat: Re: Ubezpieczenie NFZ
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-26 19:20, lu dzik pisze:
> [...]
    > bezpłatnie do szpitala. Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie
    > mogę się ubezpieczyć, czy MOPS mi pomoże?

    Skoro mieszkasz z rodzicami to niech pójdą (albo zadzwonią) do ZUS-u i
    zapytają.
    Jest taki druczek do wypelnienia na ubezpieczenie czlonka rodziny
    mieszkającego w tym samym mieszkaniu.
    O resztę pytaj w Zusie.

    --
    animka

  • 3. Data: 2013-08-26 22:51:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > bezpłatnie do szpitala. Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie
    > mogę się ubezpieczyć, czy MOPS mi pomoże?

    Tu coś przeczytałam (ale nie do końca). Przeczytaj i zacznij od zapytań
    w Zusie.
    Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny

    http://e-inspektorat.zus.pl/sprawy.asp?id_profilu=2&
    id_sprawy=228&menu=3&pomoc=3

    --
    animka

  • 4. Data: 2013-08-27 08:10:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-26 22:47, animka pisze:
    > Jest taki druczek do wypelnienia na ubezpieczenie czlonka rodziny
    > mieszkającego w tym samym mieszkaniu.

    Nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-08-27 08:11:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-26 22:51, animka pisze:
    > Tu coś przeczytałam (ale nie do końca). Przeczytaj i zacznij od zapytań
    > w Zusie.
    > Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny

    Nie łapie się - nie jest niepełnoletni, nie studiuje itp.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-08-27 08:34:41
    Od: "Janek" <j...@g...com>

    Użytkownik "lu dzik" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
    > ubezpieczona?
    > [...]
    Ożeń się z pracującą dziewczyną . Ona ubezpieczy Cie jako niepracującego
    męża. To zgodne z prawem.

    pozdr

  • 7. Data: 2013-08-27 10:08:23
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "lu dzik" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ożeń się z pracującą dziewczyną . Ona ubezpieczy Cie jako niepracującego
    > męża. To zgodne z prawem.

    Szukam prostszej metody i mniej ingerującej w życie... O tym to ja wiem i
    wymieniłem pod co się nie łapie.

  • 8. Data: 2013-08-27 10:32:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 10:08, lu dzik pisze:
    > Użytkownik "Janek" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szukam prostszej metody i mniej ingerującej w życie... O tym to ja wiem
    > i wymieniłem pod co się nie łapie.

    Sposoby już miałeś podane.

    Możesz jeszcze pogadać z kolegą-przedsiębiorcą, aby zatrudnił cię na
    umowie zleceniu. Nie musi wypłacać wynagrodzenia, byleby zgłosił cię do
    ubezpieczenia zdrowotnego (bezpłatnie).

    W ostateczności poszukać pracy na 1 dzień - jakaś inwentaryzacja, pomoc
    w magazynie - będziesz miał wówczas od 30 czasem do 60 dni ubezpieczenia
    zdrowotnego. Byleby na zlecenie, a nie na dzieło (lub na czarno).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-08-27 10:47:09
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    > Sposoby już miałeś podane.
    >
    > Możesz jeszcze pogadać z kolegą-przedsiębiorcą, aby zatrudnił cię na
    > umowie zleceniu. Nie musi wypłacać wynagrodzenia, byleby zgłosił cię do
    > ubezpieczenia zdrowotnego (bezpłatnie).

    O tym to ja też wiem i nie łapię się na to, zastanawia mnie tylko czy taki
    fikcyjny pracodawca nie ponosi żadnych kosztów? Przecież musi zapłacić
    składki?

    > W ostateczności poszukać pracy na 1 dzień - jakaś inwentaryzacja, pomoc
    > w magazynie - będziesz miał wówczas od 30 czasem do 60 dni ubezpieczenia
    > zdrowotnego. Byleby na zlecenie, a nie na dzieło (lub na czarno).

    To też ciekawe, jak to do końca działa? Czy nie będzie tak, że zanim mnie
    wtedy zapiszą w EWUSiu to miną wieki i będę figurował jako
    nieubezpieczony?

  • 10. Data: 2013-08-27 11:03:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 10:47, lu dzik pisze:

    > O tym to ja też wiem i nie łapię się na to, zastanawia mnie tylko czy
    > taki fikcyjny pracodawca nie ponosi żadnych kosztów? Przecież musi
    > zapłacić składki?

    Od 0 składki wynoszą 0. I wcale nie musi to być fikcyjnie, przecież
    możesz zatrudnić się jako handlowiec na % od obrotu.

    > To też ciekawe, jak to do końca działa? Czy nie będzie tak, że zanim
    > mnie wtedy zapiszą w EWUSiu to miną wieki i będę figurował jako
    > nieubezpieczony?

    7 dni mają ustawowo na zaEwusiowanie.

    Działa to tak, że pracując 1 dzień i mając umowę na 1 dzień masz jeszcze
    ubezpieczenie na kolejne 30 dni po umowie.

    A że często w tego typu agencjach jest tak, że umowę podpisuje się do
    końca miesiąca (np. incpraca.pl), to pracując w dniu 2 września, masz
    umowę do 30 września i ubezpieczenie do 30 października.

    --
    Liwiusz