PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozliczanie luda z podatku

  • 1. Data: 2003-01-12 10:28:30
    Temat: Rozliczanie luda z podatku
    Od: "Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>

    Jak myślicie ? Czy jest zapotrzebowanie na taką usługę jak rozliczanie
    ludzisków z podatku. Jest teraz ten okres kiedy składa się deklaracje i
    chciałem zdziebko sobie dorobić do mojej skromnej pensyjki rozliczając
    komputerowo ludzi z podatku. Odpłatność np. 20 zł.
    Czy ktoś z was się tym zajmował ???

    Podzrowienia

    TK

  • 2. Data: 2003-01-12 12:35:18
    Temat: Re: Rozliczanie luda z podatku
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sun, 12 Jan 2003 11:28:30 +0100,"Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>,
    napisał/a:

> [...]
    > chciałem zdziebko sobie dorobić do mojej skromnej pensyjki rozliczając
    > komputerowo ludzi z podatku. Odpłatność np. 20 zł.

    Ja zawsze wypełniam znajomym i rodzinie PIT-y i nigdy mi nie przyszło na
    myśl,żeby brać pieniądze.To by było nie fair.
    Poza tym teraz każda osoba mająca komputer już potrafi sobie sama wypełnić
    ten druczek,więc.......

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 3. Data: 2003-01-12 15:24:00
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Kaja! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > na myśl,żeby brać pieniądze.To by było nie fair.
    > Poza tym teraz każda osoba mająca komputer już potrafi sobie sama

    Wierz mi, ze nie kazda. Jak robilem na zlecenie w urzedzie skarbowym jako
    wklepywac Pit'ow, to wiecej bylo blednych tych wpisanych komputerowo.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 4. Data: 2003-01-12 16:31:56
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaja wrote:

    > Poza tym teraz każda osoba mająca komputer już potrafi sobie sama wypełnić
    > ten druczek,więc.......

    sie myle?

    Powody, dla ktorych ktos zleca innemu taka robote:

    - nieznajomosc przepisow - znam takie;
    - brak komputera;
    - brak czasu i checi --> popatrz ile ludzi stoi zawsze w ostatnie dni;

    Niestety nie wiem, czy taka dzialalnosc nie podlega przypadkiem pod
    licencjonowane przez MF doradztwo podatkowe.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-01-12 17:44:53
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Niestety nie wiem, czy taka dzialalnosc nie podlega przypadkiem pod
    > licencjonowane przez MF doradztwo podatkowe.

    wypelnienie PITa - nie.
    doradzanie jak uniknac podatku (czyli jakie rachunku zakwalifikowac
    do odliczen a jakie odrzucic) - tak, ale zeby ktos sie do tego przyczepil
    i dowiodl w sadzie, ze to robiles, to chyba musialbys sie bardzo starac
    i podkladac. Bo to troche tak, jakby chciec wsadzac do wiezienie kazdego
    Polaka co widzac kogos zakatarzonego mowi ,,ten to grypa, tamten angina'',
    bo przeciez kazdy Polak to urodzony internista ;-). Mozna sie z ,,klientem''
    wymienic uwagami na temat co jest wydatkiem na remont a co nie...
    Klient _SAM_ podejmie decyzje, a Ty tylko mu posumujesz slupki i przepiszesz
    liczby do formularza...

    to tak jak z biurami rachunkowymi.
    Odkad sa Doradcy Podatkowi nie mozna bez koncesji _doradzac_,
    ale mozna wykonywac mechaniczne czynnosci pt. uslugowe prowadzenie
    ksiag podatkowych [przepisywanie z FV do KPiR i RejVAT, przepisanie
    z Rej.VAT. do formularza VAT-7 itd.].
    No i bez koncesji nie mozna reprezentowac klienta wodec ZUS, USK - a to jest
    dosc wazne dla kogos, kto chce skorzytsac z uslug posrednika.

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2003-01-12 20:31:01
    Od: "Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>

    Tak. Nie zamierzałem dawać zadnych gwarancji o to żewypełnie dobrze, ale
    jedynie zapewniać że robie to najlepiej jak potrafie i zgodnie z
    obowiazujacymi przepisami. I nie wzialbym przeciez pieniedzy od brata,
    siostry, wujka, babci czy kuzynki lesbijki. Dajta spokój. Powiedzcie czy
    jest sens sie fatygowac i dawac ogloszenie do prasy ????????/

  • 7. Data: 2003-01-12 21:13:35
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Plissken wrote:

    > Powiedzcie czy
    > jest sens sie fatygowac i dawac ogloszenie do prasy ????????/

    Przed US przewaznie stoja ludzie z ulotkami - wiec zysk jakis jest, ale
    PIT stanowi dla nich tylko uboczna dzialalnosc.

    Po pierwsze --> chyba nie ma jeszcze takiego pospiechu --> etatowcy i
    zleceniowcy w wiekszosci jeszcze odpowiednich dokumentow nie maja, DG w
    czesci rozliczani sa przez firmy ksiegowe, wiec i tak odpadaja.

    Po drugie --> forma dotarcia do grupy docelowej --> gazeta chyba nie zda
    zbyt dobrze egzaminu, co najwyzej na przyklad Metropol czytany w
    drodze do pracy i z pracy. Przystanki teoretycznie odpadaja, pozostaja
    bloki, budynki, (mieszkania?).

    Flyer

  • 8. Data: 2003-01-13 18:35:26
    Od: clodine <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik Plissken napisał:
> [...]
    > chciałem zdziebko sobie dorobić do mojej skromnej pensyjki rozliczając
    > komputerowo ludzi z podatku. Odpłatność np. 20 zł.

    Osobiscie za pieniazki sie tym nie zajmowalam - zawsze rozliczalam
    rodzine, nzajomych za darmo. Ale widzialam kupe ogloszen - na blokach,
    na przystnkach, w gazetach lokalnych, nawet w sklepach czy
    supermarketach o tym ze "wypelnie pity".. takze jesli masz czas, checino
    i umiejetnosci to proboj - nic nie stracisz i a zarobisz. Hmm.. a 20 zl
    to nie wiem czy nie za duzo - w tamtym roku w Lublinie widzialam
    ogloszenie ze i za 10 zl robia pity ;)

    pozdrawiam clodine

  • 9. Data: 2003-01-15 23:17:12
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    flyer wrote:

> [...]

    Jeszcze jednym pomyslem, jest dolaczenie kalendarzyka (czy jednostronnej
    sciagawki?) ze stawkami podatkowymi (za rok 2002 czy 2003?)(byle nie za
    szczegolowo - bardziej w kontekscie zaciemnienia obrazu ;) ) i jakis
    dodatkowych informacji do gazet albo wrzucac do skrzynek pocztowych. To
    kosztuje (ryzyko finansowe?), ale masz pewnosc, ze czesc osob zatrzyma
    ten kawalek papieru.

    Flyer