PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozbicie tygodnia pracy z 5 na 6 dni. ?!

  • 1. Data: 2004-09-20 11:18:03
    Temat: Rozbicie tygodnia pracy z 5 na 6 dni. ?!
    Od: caramba4u <c...@w...pl>

    Witam do tej pory byłam biernym uczestnikiem p.p.dyskusje.
    Jendak stanęłam przed problemem w rozwiązaniu którego prosze was o
    pomoc bądź opinie.

    opis:
    Pracuje w firmie około 6 miesięcy na pełnym etacie w cystemie 5 dniowym.
    Ostatnio szef wprowadził zmiany pozabierał po godzinie z każdego dnia i
    uzbierało się na 5 h sobotę. Oczywiscie pracująca sobota jest w ramach
    40 godzinnego tygodnia pracy.
    Czy to jest legalne, czy mogę wysunąć jakieś kontrargumenty przeciwko
    takiemu działaniu?

    Dodam też że studiuje zaocznie, więc pracująca sobota znacznie ogranicza
    mój wolny czas. Jest tez aspekt pieniężny jako że dojeżdżam z innego
    miasta do pracy i jest to dla mnei dodatkowy wydatek bez zwiekszenia
    oczywiscie przychodu. Szef jest jednake głuchy na powyższe argumenty
    więc szukam jakiś innych.

    Pozdrawiam :)
    Sylwia
    [szarka]

  • 2. Data: 2004-09-20 17:58:08
    Temat: Re: Rozbicie tygodnia pracy z 5 na 6 dni. ?!
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > miasta do pracy  i jest to dla mnei dodatkowy wydatek bez zwiekszenia
    > oczywiscie przychodu. Szef jest jednake głuchy na powyższe argumenty

    Witam
    Twój szef nie znqa kp. niech dobrze przeczyta art 129 kp. Jest to przepis
    bezwzglednie obowiązujący. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-09-20 20:05:52
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Witam
    > Twój szef nie znqa kp. niech dobrze przeczyta art 129 kp. Jest to przepis
    > bezwzglednie obowiązujący. Pozdrawiam.

    popieram. szef policzył tylko godziny w tygodniu, ale zapomniał o dniach.
    Jestes zatrudniona na mocy KP, więc ten kodeks jest jako minimum do
    spełnienia.
    odsyłam na http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459082.html

  • 4. Data: 2004-09-21 07:50:47
    Od: caramba4u <c...@w...pl>

    Użytkownik gromax napisał:

    > popieram. szef policzył tylko godziny w tygodniu, ale zapomniał o dniach.
    > Jestes zatrudniona na mocy KP, więc ten kodeks jest jako minimum do
> [...]

    Dzięki bardzo za odpowiedź ale hmm nadal mam wątpliwości.

    Przyznam się że gubię się w żargonie prawniczym i wywołało we mnie
    niepokój sformułowanie "przeciętnie". ja to rozumiem ze może ale nie musi.

    "Art. 129. [Maksymalny wymiar]--------------------------

    § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40
    godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie
    rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz
    art. 135-138, 143 i 144. " ----------------------------

    Czyli teoretycznie nigdzi enie jest napisane że obowiązuje 5 dniowy tryb
    pracy. Bo sami wiemy że mnóstwo osób pracuje w soboty, więc jakoś są
    rozliczani.

    Znając mojego pracodawcę tylko mnie wyśmieje.. ehh

    Pozdrawiam
    Sylwia [szarka]

  • 5. Data: 2004-09-21 15:55:47
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > rozliczani.
    >
    > Znając mojego pracodawcę tylko mnie wyśmieje.. ehh

    Witam drugi raz
    Źle ten zapis interpretujesz. Przeciętnie w pięciodniowym tygodniu pracy 40
    godz. tzn że masz pracowac 5 dni w tygodniu i np 1 dzień 12 godz. a 2 dzień 4
    godz. tak żeby w okresie rozliczeniowym wyszło 40 godz. Wasz szef robi błąd bo
    zatrudnia was przez 6 dni w tygodniu a nie przez 5 . Pozdrawiam.