PracaGrupypl.praca.dyskusje › zawiadomienie do PIP

  • 1. Data: 2008-03-04 18:57:18
    Temat: Re: zawiadomienie do PIP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fqk950$ije$1@serwus.bnet.pl news <b...@o...pl>
    pisze:

    > zostało zgłoszone zawiadomienie do PIP na temat uchybien w dzialalnosci
    > Pracodawcy. Czy firma moze miec informacje kto zawiadomil PIP?
    Może, czemu nie? Wystarczy, że np. zgłaszający ją poinformuje albo dowiedzą
    się w inny sposób.
    Sama PIPa jednak zazwyczaj stara się działać w taki sposób, aby osobę
    zgłaszającą nieprawidłowości ochronić.
    Tym niemniej są tylko _urzędnicy_ - a więc ludek w swej zasadniczej masie
    swej niezbyt lotny...
    Dodać wypada, że zgłoszenia do PIPy można dokonać zachowując anonimowość.

    > Czy wyciagniecie teczki personalnej pracownika X musi byc rownoznaczne ze
    > Pan X doniosl?
    Oczywiście, że nie.
    Ale nietrudno przewidzieć co może "pomyśleć" zdemaskowany pracodawca łamiący
    prawa pracownicze.
    Zatem lepiej może jednak icognito?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2008-03-04 19:49:32
    Temat: zawiadomienie do PIP
    Od: "news" <b...@o...pl>

    Witam,
    zostało zgłoszone zawiadomienie do PIP na temat uchybien w dzialalnosci
    Pracodawcy. Czy firma moze miec informacje kto zawiadomil PIP? Czy
    wyciagniecie teczki personalnej pracownika X musi byc rownoznaczne ze Pan X
    doniosl?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-03-04 21:32:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fqkjje$1u1$1@nemesis.news.neostrada.pl gardziej
    <b...@b...pl> pisze:

    > nie. jesli nie napisales w zawiadomieniu, ze zezwalasz na ujawnienie to
    > PIP domyslnie nie ujawnia Twoich danych.
    (cut)
    Eee, kiepścizna, kompletny brak rozumienia czytanego tekstu.
    Spróbuj jeszcze raz może.

    > i ci normalni kontrolerzy zwykle prosze wszystkie teczki pracownikow
    > (jesli mniejsza firma) badz wszystkie teczki dzialu i nie mowia, do
    > czego zagladaja...
    Całkiem dobrze wiem co i jak robi PIPa.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-03-04 22:41:05
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

  • 5. Data: 2008-03-04 23:20:28
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > i ci normalni kontrolerzy zwykle prosze wszystkie teczki pracownikow
    > (jesli mniejsza firma) badz wszystkie teczki dzialu i nie mowia, do czego
    > zagladaja...

    bywa też tak (z życia wzięte), że z PIP-u dzwonią do pracodawcy, że niejaki
    Kowalski nakablował na to i tamto i że wpadną za parę dni.

    e.

  • 6. Data: 2008-03-05 06:38:43
    Od: "news" <b...@o...pl>

> [...]
    > i ci normalni kontrolerzy zwykle prosze wszystkie teczki pracownikow
    > (jesli mniejsza firma) badz wszystkie teczki dzialu i nie mowia, do czego

    wyciagneli ta jedna teczka Pana X i teraz jest napietnowany