PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a urlop

  • 1. Data: 2005-09-29 13:21:30
    Temat: wypowiedzenie a urlop
    Od: Lukasz <k...@w...pl>

    Witajcie,

    Jak sie ma 13 dni urlopu do 1-miesiecznego okresu wypowiedzenia jaki
    wlasnie dostalem?
    Czy te 13 dni moge wykorzystac i przyjsc tylko jeden tydzien w
    pazdzierniku do pracy?
    Jesli jednak pracadawca bedzie chcial abym przychodzil przez caly miesiac
    (przekazanie stanowiska pracy nastepcy) to czy nalezy sie ekwiwalnt za
    'stracone' dni urlopowe? Jesli tak to ile?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 2. Data: 2005-09-29 15:50:28
    Temat: Re: wypowiedzenie a urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 29 Sep 2005 15:21:30 +0200, Lukasz <k...@w...pl>
    zakodował:

    >Czy te 13 dni moge wykorzystac i przyjsc tylko jeden tydzien w
    >pazdzierniku do pracy?

    Skoro przysługuje Ci 13 dni urlopu, to już nie wnikam, jak sobie to
    wyliczyłeś. Natomiast co do wykorzystywania - zgodnie z planem urlopów
    i potrzebami pracodawcy.

    >(przekazanie stanowiska pracy nastepcy) to czy nalezy sie ekwiwalnt za
    >'stracone' dni urlopowe? Jesli tak to ile?

    Tak, należy się ekwiwalent za należny a niewykorzystany urlop.
    Wysokość taka sama, jak wynagrodzenie urlopowe jakie byś dostał,
    gdybyś poszedł na urlop.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-09-29 18:15:20
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    Witaj,

    Dzieki za odpowiedz,

    > Skoro przysługuje Ci 13 dni urlopu, to już nie wnikam, jak sobie to
    > wyliczyłeś. Natomiast co do wykorzystywania - zgodnie z planem urlopów
    > i potrzebami pracodawcy.

    Informacje taka dostalem od sekretarki :). Wyczytalem w necie ze naleza mi
    sie dodatkowo 3 dni na szukanie pracy. W sumie wiec prawie caly miesiac
    mam luzny jesli tak mozna powiedziec.

    > Tak, należy się ekwiwalent za należny a niewykorzystany urlop.
    > Wysokość taka sama, jak wynagrodzenie urlopowe jakie byś dostał,
    > gdybyś poszedł na urlop.

    Mam pare dodatkowych pytan.
    Czy zasilek nalezy mi sie, jesli przy okazji mam podpisane umowe o dzielo
    i zlecenie w innych firmach?
    Umowy te wygasaja mi po miesiacu-dwoch od zakonczenia pracy w firmie w
    ktorej jestem zwolniony. Czy moge zarejestrowac sie w urzedzie
    bezrobotnych (i nabyc praw do zasilku) po dwoch miesiacach od 'rozwiazania
    umowy o prace' ?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 4. Data: 2005-09-29 19:39:45
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl>

    >Wyczytalem w necie ze naleza mi
    > sie dodatkowo 3 dni na szukanie pracy. W sumie wiec prawie caly miesiac
    > mam luzny jesli tak mozna powiedziec.
    nie "dodatkowo" tylko w okresie wypowiedzenia 3 spośród wszystkich dni
    możesz przeznaczyć na szukanie nowego zajęcia

    > Mam pare dodatkowych pytan.
    > Czy zasilek nalezy mi sie, jesli przy okazji mam podpisane umowe o dzielo
    > i zlecenie w innych firmach?
    bezrobotny wg. pup = osoba nie mająca ŻADNYCH dochodów (pewnie z
    pominięciem np. z wynajmu mieszkania). to, w jaki sposób się rozliczasz ma
    znaczenie dla ciebie, zleceniodawcy/pracodawcy i fiskusa. to, że zarabiasz
    ma znaczenie dla UP.

> [...]
    > ktorej jestem zwolniony. Czy moge zarejestrowac sie w urzedzie
    > bezrobotnych (i nabyc praw do zasilku) po dwoch miesiacach od 'rozwiazania
    zarejestrować możesz się zawsze jak nie masz zajęć przynoszacych ci (ofkurs
    legalnie) dochodów. zasiłek będzie ci przyznany, warunkiem jest
    przepracowanie w ciągu ostatnich 360 dni 180. no i oczywiscie pod warunkiem
    że zwolnienie nie nastąpiło z twojej winy

    --
    /----/----/----/_\----\----\----\
    _to tylko moje zdanie_ (gro)_

  • 5. Data: 2005-09-29 20:42:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 29 Sep 2005 21:39:45 +0200, gromax
    <g...@W...gazeta.pl> zakodował:

    >nie "dodatkowo" tylko w okresie wypowiedzenia 3 spośród wszystkich dni
    >możesz przeznaczyć na szukanie nowego zajęcia

    Nie 3 tylko 2 i to tylko jeżeli pracodawca wypowiedział umowę.

  • 6. Data: 2005-09-30 08:22:15
    Od: Lukasz <k...@w...pl>

    > Pięknego dnia Thu, 29 Sep 2005 21:39:45 +0200, gromax
    > <g...@W...gazeta.pl> zakodował:

    > Nie 3 tylko 2 i to tylko jeżeli pracodawca wypowiedział umowę.

    Aha, kiedys bylo 3.
    Pracodawca wypowiedzial z przyczyn ekonomicznych ;)

    Tak przy okazj.. Mam kilka umow o dzielo i zlecen. Czy powinien zmienic te
    umowy, poinformowac osoby z ktorymi mam te umowy poniewaz status moj
    ulegnie zmianie pod wzgledem platnosci ZUS'u, skladek zdrowotnych itp ?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 7. Data: 2005-09-30 20:05:35
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Lukasz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > te umowy, poinformowac osoby z ktorymi mam te umowy poniewaz status
    > moj ulegnie zmianie pod wzgledem platnosci ZUS'u, skladek

    Tak, musisz poinformować zleceniodawców - teraz od tych umów będą
    potrącane składki na ubezpieczenie społeczne i tak jak do tej pory
    zdrowotne. Jeżeli chodzi o umowy o dzieło - to one nie są tytułem do
    ubezpieczenia społ.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-10-01 13:24:11
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    Witam,

> [...]
    > potrącane składki na ubezpieczenie społeczne i tak jak do tej pory
    > zdrowotne. Jeżeli chodzi o umowy o dzieło - to one nie są tytułem do

    Czyli genereliazujac. O umowy o dzielo moge sie nie martwic, tak wiec nie
    informowac klienta.
    Natomiast zlecenie nalezy modyfikowac. Ile wynosi skladka na ubezpieczenie
    spoleczne w takim przypadku?

    Pozrawiam,

    Lukasz