PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na okres probny

  • 1. Data: 2006-02-26 16:56:15
    Temat: umowa na okres probny
    Od: Lizzan <l...@o...pl>

    Czy w przespisach KP jest jakoś określona długość okresu probnego?
    Wiem, że chyba zwyczajowo (no właśnie czy moze wg przepisow) umowy takie
    są podpisywane na okres 3 miesięcy. Mi proponowany jest umowa na 6
    miesięczy okres probny i mam troche obawy, że poprostu po tych 6
    miesiacach zostane na lodzie.

    pozdrawiam,
    lizzan
    --
    "Nadzieja - to inna nazwa rachunku prawdopodobieństwa."

  • 2. Data: 2006-02-26 19:36:58
    Temat: Re: umowa na okres probny
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > są podpisywane na okres 3 miesięcy. Mi proponowany jest umowa na 6
    > miesięczy okres probny i mam troche obawy, że poprostu po tych 6

    eee tam, na pewno nie zostaniesz ;D

  • 3. Data: 2006-02-26 23:46:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Lizzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w przespisach KP jest jakoś określona długość okresu probnego?

    Tak, z kodeksu pracy:

    Zawarcie umowy o pracę

    Art. 25. § 1. Umowę o pracę zawiera się na czas nie określony, na czas
    określony lub na czas wykonania określonej pracy. Jeżeli zachodzi
    konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego
    pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący
    czas tej nieobecności.

    § 2. Każda z umów, o których mowa w § 1, może być poprzedzona umową o
    pracę na okres próbny, nie przekraczający 3 miesięcy.

    > Wiem, że chyba zwyczajowo (no właśnie czy moze wg przepisow) umowy
    takie
    > są podpisywane na okres 3 miesięcy.

    Umowa o pracę na okres próbny może być zawarta na czas nie dłuższy niż
    3 miesiące (przy 3 miesiącach okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie).

    Mi proponowany jest umowa na 6
    > miesięczy okres probny i mam troche obawy, że poprostu po tych 6
    > miesiącach zostane na lodzie.

    Umowa o pracę na okres próbny nie może być zawarta na 6 miesięcy,
    tylko na okres do 3 miesięcy.

    Umowę o pracę pracownik powinien otrzymać w pierwszym dniu
    zatrudnienia, ponadto do 7 dni powinien zostać zgłoszony w ZUS do
    ubezpieczeń emerytalnych, rentowych, chorobowych, wypadkowych i
    zdrowotnych.

    wa

  • 4. Data: 2006-02-27 07:51:04
    Od: "Lizzan " <l...@W...gazeta.pl>

    wektor <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zatrudnienia, ponadto do 7 dni powinien zostać zgłoszony w ZUS do
    > ubezpieczeń emerytalnych, rentowych, chorobowych, wypadkowych i

    Dziekuje bardzo za informacje.
    Mam jeszcze jedno pytanie....a jezeli bedzie to "zywkla" umowa poprostu na
    czas okreslony na 6 miesiecy to wtedy wszsytko byloby zgodne z prawem tak ?

    pozdrawiam,
    lizzan

  • 5. Data: 2006-02-27 18:03:07
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    umowa o pracę na czas określony może być zawarta na dowolny okres (np.
    tydzień, 3 tygodnie, miesiąc czy kilka lat).
    Jeżeli umowa o pracę na czas określony jest zawarta na okres PONAD 6
    miesięcy, to strony umowy mogą zawrzeć w umowie klauzulę o możliwości
    jej rozwiązania za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.
    Nie ma obowiązku zawierania umowy na okres próbny.
    Umowa o pracę na czas określony może być zawarta na 6 miesięcy, ale
    nie będzie możliwości jej rozwiązania za wypowiedzeniem, rozwiązanie
    możliwe tylko na mocy porozumienia stron, ale do tego trzeba zgody
    obydwu stron.

    wa

  • 6. Data: 2006-02-28 22:18:14
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtsmj6$nk0$1@inews.gazeta.pl Lizzan <l...@o...pl>
    pisze:

    > Czy w przespisach KP jest jakoś określona długość okresu probnego?
    Tak.
> [...]
    na okres próbny, nie przekraczający 3 miesięcy.

    > Wiem, że chyba zwyczajowo (no właśnie czy moze wg przepisow) umowy takie
    Nie zwyczajowo tylko kodeksowo - patrz §2

    > Mi proponowany jest umowa na 6
    > miesięczy okres probny
    Jak widzisz czegoś takiego jak umowa na okres próbny na 6 m-cy w o ogóle nie
    ma. Więc bezprawnie.

    > i mam troche obawy, że poprostu po tych 6
    > miesiacach zostane na lodzie.
    Cóż Ci poradzić - może po prostu nie daj się zrobić w konia gównianemu
    pracodawcy-oszustowi.

    Jotte