PracaGrupypl.praca.dyskusje › stanowisko to samo - wynagrodzenie inne

  • 11. Data: 2006-11-06 10:42:27
    Temat: Re: stanowisko to samo - wynagrodzenie inne
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 4 lis o godzinie 08:31, na pl.praca.dyskusje, bela napisał(a):

    > A jak się ma do tego fakt, że większość pracodawców robi z wynagrodzeń
    > tajemnicę służbową i zakazuje o tym rozmawiać?

    A jak to "zakazuje"? W formie pisemnej? Zakaz ten jest częścią Umowy o
    Pracę?

    > Nie jest to aby sprzeczne z w/w artykułem, a więc niezgodne z prawem?

    A dlaczego nie przyjąć że takie wymaganie tajemnicy o zarobkach jest
    niezgodne z powyższym paragrafem KP?
    Dlaczego zakładasz że "A" jest niezgodne bo jest w KP zapisane "B"?

    --
    Herbi
    06-11-2006 11:25:03

  • 12. Data: 2006-11-11 11:18:09
    Od: "Piotr Trocinski" <t...@p...UsUnTo.onet.pl>

    > A jak to "zakazuje"? W formie pisemnej? Zakaz ten jest częścią Umowy
    > Pracę?

    Tak z wlasnego doswiadczenia - zawsze wsrod papierkow jakie dostawalem
    do wypelnienia w nowej pracy bylo (zazwyczaj oddzielnie) oswiadczenie
    zachowaniu w tajemnicy wysokosci moich zarobkow.

    Piotr

  • 13. Data: 2006-11-11 12:59:55
    Od: "Przemyslaw Rozycki" <p...@g...pl>

    adamus <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W firmie w której pracuję zatrudniono 2 miesiące temu nowego pracownika (na
    > tym samym stanowisku co ja) ale z wynagrodzeniem wyższym o 400 (netto). Nowy
    > pracownik nie posiada wyższych kwalifikacji.

    Jeżeli jest to nowy pracownik, to prawda jest taka, że pracodawca jest skłonny
    więcej zapłacić za tą samą pracę a on sobie taką pensję wynegocjował. Ty się
    po prostu o to nie upomniałeś, więc radzę to zrobić

    > Jak ma sie do tego kodeks pracy, chcę iść na rozmowę do prezesa firmy o
    > podwyżkę (ale nie wiem czy mam sie na co powoływać, czy wogóle mówić mu o
    > tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu)

    Czasy, kiedy należało się po równo już minęły. Nie należy moim zdaniem robić
    tragedii, że ktoś ma więcej. Tyle sobie wynegocjował i tyle ma. Chwała mu za
    to. Oczywiście gorąco doradzam twarde negocjacje w sprawie podwyżki. Przede
    wszystkim nie dać się zastraszyć i dać pracodawcy jasno do zrozumienia, że
    Twoja praca jest warta WIĘCEJ. Jeżeli masz jakiś staż pracy i osiągnięcia, to
    użyj tych argumentów i radzę zażądać więcej niż 400 zł, bo:
    a). masz doświadczenie, jesteś osobą sprawdzoną
    b). żeby było z czego spuścić

    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Może i coś tam mówi, ale to są kiepskie i naprawdę ostateczne argumenty.
    Straszenie kodeksem pracy wytwarza niezdrową atmosferę, no chyba że
    przewinienie pracodawcy jest oczywiste i rażące. Pracodawca zawsze może
    stwierdzić, że z pracy tamtej osoby jest bardziej zadowolony i dlatego płaci
    jej więcej. Dlatego proponowałbym zwrócić uwagę przełożonego na to, że robisz
    dobrą robotę, firma ma z Ciebie pożytek i dlatego chcesz więcej kasy. Ta droga
    jest lepsza, wiem z doświadczenia. A jak nie będzie chciał zapłacić, to daj
    jasno do zrozumienia, że w innych firmach płacą więcej i będziesz szukał
    czegoś innego. Dziś nie tak łatwo o dobrego pracownika, zatrudnienie człowieka
    to stosunkowo duży koszt, no chyba że do wykładania towaru na półki, więc
    większość pracodawców przy takiej argumentacji ustępuje.

  • 14. Data: 2006-11-13 07:38:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Piotr Trocinski napisał(a):
> [...]
    > do wypelnienia w nowej pracy bylo (zazwyczaj oddzielnie) oswiadczenie
    > zachowaniu w tajemnicy wysokosci moich zarobkow.

    W sumie teoretycznie nie do dochowania, bo bank i tak wie, zona zapewnie
    tez, dodatkowo jak bierzesz kredyt lub cos podobnego znowu musisz miec
    dokumenty i to sam zaklad na Twoja prosbe te informacje udostepnia.
    Wypelniasz PIT tez przekazujesz informacje o zarobkach...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl