PracaGrupypl.praca.dyskusje › stanowisko to samo - wynagrodzenie inne

  • 1. Data: 2006-11-03 08:35:55
    Temat: Re: stanowisko to samo - wynagrodzenie inne
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    adamus napisał(a):
    > Witam
    > W firmie w której pracuję zatrudniono 2 miesiące temu nowego pracownika (na
    > tym samym stanowisku co ja) ale z wynagrodzeniem wyższym o 400 (netto). Nowy
    > pracownik nie posiada wyższych kwalifikacji.
    [...]
    prawda jest dosc bolesna - ile sobie wynegocjujesz wynagrodzenia, tyle
    bedziesz otrzymywal pozniej.
    zawsze przeciez mozesz negocjowac zmiane umowy, podwyzke itd. :)

  • 2. Data: 2006-11-03 08:37:52
    Temat: stanowisko to samo - wynagrodzenie inne
    Od: "adamus" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    W firmie w której pracuję zatrudniono 2 miesiące temu nowego pracownika (na
    tym samym stanowisku co ja) ale z wynagrodzeniem wyższym o 400 (netto). Nowy
    pracownik nie posiada wyższych kwalifikacji.
    Jak ma sie do tego kodeks pracy, chcę iść na rozmowę do prezesa firmy o
    podwyżkę (ale nie wiem czy mam sie na co powoływać, czy wogóle mówić mu o
    tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu)

    Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Dziękuję i pozdrawiam i zycze miłego dnia
    Adam

  • 3. Data: 2006-11-03 08:44:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eieupq$kl2$1@news.onet.pl adamus
    <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.
    Spróbuj art. 18^3c. Przeczytaj Rozdział 2 (Podstawowe zasady prawa pracy), a
    szczególnie Rozdział 2a (Równe traktowanie w zatrudnieniu).

    A w ogóle to każdy pracownik powinien sobie choć raz przeczytać cały KP,
    choćby do poduchy.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-11-03 08:49:57
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 3 Nov 2006 09:37:52 +0100, adamus <a...@p...onet.pl>
    w <eieupq$kl2$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu)
    >
    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Poszukaj nierównego traktowania pracowników wykonujących te samą pracę.

    > Adam

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2006-11-03 08:51:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

> [...]

    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Poszukaj nierównego traktowania pracowników wykonujących te samą pracę.

    A jeżeli pracujesz w Elzabie, to popracuj nad anonimowością.

    > Adam

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-11-03 09:14:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 3 lis o godzinie 09:37, na pl.praca.dyskusje, adamus napisał(a):

> [...]
    > tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu)
    >
    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Art. 183c.

    § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę
    lub za pracę o jednakowej wartości.

    --
    Herbi
    03-11-2006 10:14:04

  • 7. Data: 2006-11-03 16:50:08
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    adamus wrote:

    > czy wogóle mówić mu o tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu

    nie ma sensu, zarabiac masz wiecej bo jestes wiecej wart a nie
    dlatego ze ktos inny zarabia wiecej od Ciebie, zreszta on
    najprawdopodobniej i tak wie ze Ty wiesz :)

  • 8. Data: 2006-11-04 06:16:33
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    < ciach >

    zapomnij o tym, że wiesz ile inna osoba zarabia.
    Zreszta po co to wiesz? a moze ktoś sciemniał po to żeby wiedziec na ile
    tobie uda sie wynegocjowac podwyżkę i mieć później jakby lekko utorowana
    drogę do własnych negocjacji?
    oczywiście może byc zupełnie inaczej, ale musisz uwazać bo czesto ludzie
    przy miłym ismiechu i kumplostwie za plecami sa strasznymi swiniami.

    a poza tym, to staraj się nie powoływać w negocjacjach na inne osoby, wskaz
    fakty - tu jest lepiej, tam sie najzwyczajniej w świecie polepszyło, tu jest
    wzrost o 10%,tam gdybyś mógl to byś coś tam, tylko potrzebne ci lepsze
    uposazenie....
    Dodam fakty dotyczącej ciebie i twojej pracy a nie innych i ich pracy.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 9. Data: 2006-11-04 07:31:59
    Od: "bela" <n...@s...pl>

    "Herbi" <z...@o...pl> wrote in message
    > Art. 183c.
    >
    > § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę
    > lub za pracę o jednakowej wartości.

    A jak się ma do tego fakt, że większość pracodawców robi z wynagrodzeń
    tajemnicę służbową i zakazuje o tym rozmawiać?
    Nie jest to aby sprzeczne z w/w artykułem, a więc niezgodne z prawem?

    pozdrawiam
    bela

  • 10. Data: 2006-11-06 10:25:07
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 4 lis o godzinie 08:31, na pl.praca.dyskusje, bela napisał(a):

    > A jak się ma do tego fakt, że większość pracodawców robi z wynagrodzeń
    > tajemnicę służbową i zakazuje o tym rozmawiać?

    A jak to "zakazuje"? W formie pisemnej? Zakaz ten jest częścią Umowy o
    Pracę?

    > Nie jest to aby sprzeczne z w/w artykułem, a więc niezgodne z prawem?

    A dlaczego nie przyjąć że takie wymaganie tajemnicy o zarobkach nie jest
    niezgodne z powyższym paragrafem KP?
    Dlaczego zakładasz że "A" jest niezgodne bo jest w KP zapisane "B"?

    --
    Herbi
    06-11-2006 11:25:03