PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza praca - uzyskanie NIP

  • 1. Data: 2005-02-07 19:23:26
    Temat: pierwsza praca - uzyskanie NIP
    Od: "Mystek" <b...@p...onet.pl>

    Hej

    moja dziewczyna ma problem. Jest zameldowana w innym miescie, a mieszka w
    stolicy. Wlasnie odbywa praktyki i musi sobie zalatwic NIP (pierwsza praca).
    W jej rodzinnym miescie urzednik powiedzial jej, ze musi te formalnosci
    zalatwiac w wawie, poniewaz tutaj faktycznie mieszka. Wydaje mi sie, ze to
    nie jest prawda, zwlaszcza, ze w zadnym warszawskim urzedzie nie jest
    zameldowana. Jej papiery sa tylko i wylacznie w jej rodzinnym miescie.
    Dajcie znac, czy ten urzednik ma prawo odmowic zalatwienia/przyjecia takiego
    wniosku.
    pozdrowienia
    Bartek

  • 2. Data: 2005-02-08 16:44:05
    Temat: Re: pierwsza praca - uzyskanie NIP
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dajcie znac, czy ten urzednik ma prawo odmowic zalatwienia/przyjecia takiego

    jesli we wniosku napisala swoj adres w Wawie, to to mzoe tak skutkowac, jesli zas
    podala adres w miejscu zamieszkania, to musza ja obsluzyc tam, jednak taki wniosek
    przy pierwszekj pracy sklada Pracodawca ! bez jego pieczesci NIP-u sie nei dostanie.
    Co osobiscie wydaje mi sie idiotyczne.

    Wojtek

  • 3. Data: 2005-02-08 19:51:17
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    *Fotech* w te oto słowa się odzywa:

    > jednak taki wniosek przy pierwszekj pracy sklada Pracodawca ! bez jego pieczesci
    NIP-u sie nei dostanie. Co osobiscie wydaje mi sie idiotyczne.

    Eeeeee tam. Składa się druczek NIP3 i czeka się na nadanie numeru. Gdyby
    18latek chciał kupić samochód, to musi pcc opłacić, tym samym druk pcc1
    złożyć. Bez nipu mu tego nie przyjmą. To w takim układzie musi czekać na
    pracodawcę?

  • 4. Data: 2005-02-08 20:06:33
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Pajączek napisał(a):

    > Eeeeee tam. Składa się druczek NIP3 i czeka się na nadanie numeru.

    Zależy od widzimisię pani przyjmującej wniosek w US.

    Ja musiałem dostarczyć takowy druczek z wbitą pieczątką pracodawcy
    w polu E. I nie. Pani nie dała się przekonać. A ja miałem przez
    ok. rok problemy z załatwieniem sobie jakiegoś zlecenia,
    bo nikt się nie chciał bawić w papierkologię.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2005-02-09 10:31:25
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    *Wojciech Bańcer* w te oto słowa się odzywa:

    > Zależy od widzimisię pani przyjmującej wniosek w US.

    To poprosić o podstawę prawną odmowy nadania numeru nip.

> [...]
    > ok. rok problemy z załatwieniem sobie jakiegoś zlecenia,
    > bo nikt się nie chciał bawić w papierkologię.

    Lenistwo pracowników US? Z przepisów zacytowanych poniżej (USTAWA z dnia
    13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników
    (Dz. U. Nr 142, poz. 702)) nie wynika że tylko i wyłącznie pracodawca ma
    obowiązek składać zgłoszenie do us, a tylko w sytuacji, gdy ktoś nie ma
    jeszcze nipu i jest to jego pierwsza praca:
    Art. 5. 1. Podatnicy obowiązani są do dokonania zgłoszenia
    identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie.

    2. Zgłoszenie identyfikacyjne osób fizycznych zawiera nazwisko, imiona,
    imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, płeć, nazwisko rodowe,
    obywatelstwo lub obywatelstwa, adres miejsca zamieszkania, adres miejsca
    zameldowania na pobyt stały lub czasowy, rodzaj i numer dowodu
    tożsamości oraz numer ewidencyjny PESEL.
    [...]
    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym
    płatnik na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia
    kwot zaliczek
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.
    2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio
    dokonali zgłoszenia identyfikacyjnego.

  • 6. Data: 2005-02-12 15:36:56
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ok. rok problemy z załatwieniem sobie jakiegoś zlecenia,
    > bo nikt się nie chciał bawić w papierkologię.

    A ja dostalem bez problemu i bez zadnych zaswiadczen od pracodawcow

  • 7. Data: 2005-02-15 14:02:45
    Od: Bernadeta <b...@v...pl>

    Użytkownik Fotech napisał:

> [...]
    przy pierwszekj pracy sklada Pracodawca ! bez jego pieczesci NIP-u sie nei dostanie.

    NIP otrzyma tylko i wyłącznie w Urzędzie Skarbowym odpowiednim dla Jej
    miejsca zameldowania. Potem oni to odsyłają do Warszawy i czeka sie dwa,
    trzy tygodnie - jak ma znajomości to wydadzą wcześniej.
    pozdrawiam,
    Bernadeta