PracaGrupypl.praca.dyskusje › odrzucenie aplikacji np. za brak odręcznego podpisu na cv

  • 1. Data: 2009-08-25 05:55:55
    Temat: odrzucenie aplikacji np. za brak odręcznego podpisu na cv
    Od: Pablo <p...@g...pl>

    Witam
    żona startowała w konkursie na stanowisko referenta w oświacie.
    Odrzucili jej ofertę ze względów formalnych czyli:
    - brak odręcznego podpisu na CV
    - brak osobnego oswiadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych
    osobowych
    - brak formuły za zgodność z oryginałem na xerówkach świadectw
    kwalifikacji

    Pytanie jest takie, czy mają prawo odrzucić osobę za takie rzeczy,
    jesli nie byly one wyszczególnione w ogłoszeniu z ofertą pracy ?
    Czy mozna się od takich rzeczy odwołać jesli tak to do kogo. Dodam
    tylko, że osoba, która przyjmowała dokumenty nie sprawdziła ich pod
    kątem podpisów i wymogów formalnych.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-08-25 14:41:00
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Aug 25, 7:55 am, Pablo <p...@g...pl> wrote:

    > Pytanie jest takie, czy mają prawo odrzucić osobę za takie rzeczy,

    A czy warto starać się o pracę u ludzi, którzy z takich powodów już na
    starcie robią problemy?

    --
    mihau

  • 3. Data: 2009-08-25 15:33:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pablo pisze:
> [...]
    >

    > Pytanie jest takie, czy mają prawo odrzucić osobę za takie rzeczy,
    > jesli nie byly one wyszczególnione w ogłoszeniu z ofertą pracy ?

    Co do zasady mogą odrzucić każdą ofertę według własnego widzimisię
    (tak jak w tym dowcipie, gdzie połowa ofert wylądowała w koszu "bo
    pechowców nie chcemy").

    Jednakże powody odmowy są dość dziwne i świadczą o tym, że firma
    powinna szybko zainwestować w prawnika, bo pojęcie o tej dziedzinie ma
    bardzo małe. Kodeks pracy umożliwia zbieranie danych o kandydatach do
    pracy i nie potrzeba na to osobnej zgody. Formułki na kserówkach też są
    wymogiem takim jak "czerwone sznurówki w butach".

    Pamiętam jak za czasów młodej III RP szedłem do liceum, to pani w
    sekretariacie przyjmowała podania wyłącznie w białych teczkach. Kto miał
    kolorową, był odsyłany z kwitkiem. Z tego co wiem, nikt nie
    protestował. A pani supersekretarka jest sekretarką tam do dziś w XLVIII
    LO w Warszawie :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-08-25 16:15:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h7107k$7ri$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Kodeks pracy umożliwia zbieranie danych o kandydatach do pracy
    Tylko określonych.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-08-25 16:22:40
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam
    żona startowała w konkursie na stanowisko referenta w oświacie.
    Odrzucili jej ofertę ze względów formalnych czyli:

    odrzucili z formalnych wzgledow bo juz znajomy zajal to stanowisko. ;)

  • 6. Data: 2009-08-25 16:28:41
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "zinek" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odrzucili jej ofertę ze względów formalnych czyli:
    > odrzucili z formalnych wzgledow bo juz znajomy zajal to stanowisko. ;)

    To najbardziej prawdopodobne.

  • 7. Data: 2009-08-25 16:34:14
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

> [...]
    > żona startowała w konkursie na stanowisko referenta w oświacie.
    > Odrzucili jej ofertę ze względów formalnych czyli:

    Czy owa instytucja prowadzi własny Biuletyn Informacji Publicznej?
    Bywają tam również informacje dotyczące ofert pracy i nazwiska
    kandydatów, a także tych, którzy zostali zatrudnieni.
    Jeśli uważasz, że urząd niesłusznie odrzucił ofertę twojej żony, możesz
    chyba złożyć skargę do ministerstwa.

    R.

  • 8. Data: 2009-08-26 08:22:38
    Od: "WM" <s...@A...pl>

    > Pytanie jest takie, czy mają prawo odrzucić osobę za takie rzeczy,

    A czy warto starać się o pracę u ludzi, którzy z takich powodów już na
    starcie robią problemy?

    to nie konkretnie u tych "ludzi" tylko jak wynika z opisu normalna
    panstwowka a pani ktora teraz odrzucala aplikacje to pewnie pracownik -
    przewaznie referent w dziale kadr -
    ktory poza etapem formalnym (ze sobie moze przjerzec i poodrzucac dokumenty
    i zadzwonic do WSZYSTKICH kandydatow spelniajacych wymogi formalne, taka
    procedura w urzedach:) ) - czyli standardowym etapem kwalifikacji - nie ma
    pozniej zupelnie nic do powiedzenia ani w kwestii przyjecia do pracy ani tym
    bardziej juz w czasie pozniejszej pracy. Gdybysmy odrzucali wszystki firmy w
    ktorych sekretarka jest niemila albo ktorys z pracownikow niekompetentny lub
    nie odpowie dziendobry to coz by zostalo ;-)