PracaGrupypl.praca.dyskusje › odprawa

  • 1. Data: 2004-02-10 12:20:52
    Temat: odprawa
    Od: "Monty Gregor" <g...@p...onet.pl>

    witajcie! Rozwiązano ze mną w styczniu umowę o pracę a pracodawca nie wypłacił
    mi odprawy
    i nawet nie mogę się od niego dowiedzieć czy powinien był to uczynić czy nie.
    Na moje pismo dostałem pisemną odmowę udzielenia informacji ze względu na brak
    podstawy prawnej. Ja chciałbym tylko wiedzieć czy odprawa mi się należy czy
    nie. Nie żądam czegoś co mi się prawnie nie należy. Jeśli nie to trudno, jeśli
    tak ...
    Pracowałem w niedużej firmie (18-20 osób) na umowę o pracę na czas
    nieokreślony od maja 2003, firma ta przejęła w ostatnim czasie (pod koniec
    2003) inną firmę. Co w związku z powyższym mogę uczynić? Z góry dziękuję za
    info.

    Monty Gregor

  • 2. Data: 2004-02-10 13:40:52
    Temat: Re: odprawa
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    "Monty Gregor" <g...@p...onet.pl> napisał(a) tak:
> [...]
    nie.
    > Na moje pismo dostałem pisemną odmowę udzielenia informacji ze względu

    podstawy prawnej do udzielenia informacji o czym? o sposobie rozwiązania
    umowy, czy też czy powinien był czy nie?
    No to sprawdź najpierw, wg jakiego paragrafu zostałeś zwolniony, bo jeśli
    za wypowiedzeniem, to możesz dostać odprawę ale nie musisz - zależy z
    jakich przyczyn. Podaj wiec jaki to był paragraf.

    Jerzy

  • 3. Data: 2004-02-10 17:34:40
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > za wypowiedzeniem, to możesz dostać odprawę ale nie musisz - zależy z
    > jakich przyczyn. Podaj wiec jaki to był paragraf.

    w wypowiedzeniu powodem rozwiązania umowy o pracę była likwidacja stanowiska
    pracy (otrzymałem świadectwo pracy z błędem - jako powód wypowiedzenia podano
    Art. 36. p.1 a nie Art. 30 p.1 - jako że był jeszcze inny poważniejszy błąd
    wysłałem wniosek o jego sprostowanie)

    ale wracając do sprawy, moje pytanie brzmi: jak się dowiedzieć czy pracodawca
    powinien wypłacić w moim przypadku odprawę czy nie? Sp. z o.o. i nie wiadomo
    ile osob w niej pracuje

  • 4. Data: 2004-02-10 18:55:52
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Monty Gregor" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4254.00000095.4028cca3@newsgate.onet.pl...
> [...]
    nie wypłacił
    > mi odprawy
    > i nawet nie mogę się od niego dowiedzieć czy powinien był to uczynić

    Jeżeli firma zatrudnia do 19 pracowników, to nie musi wypłacać
    odprawy.

    > Pracowałem w niedużej firmie (18-20 osób) na umowę o pracę na czas
    > nieokreślony od maja 2003,

    Właśnie to jest istotne, czy było do 19 pracowników, czy 20-stu ( w
    dniu 1 stycznia tego roku, w którym została rozwiązana umowa o pracę).
    Umowa o tzw. zwolnieniach grupowych (obecnie z przyczyn niedotyczących
    pracowników) nie dotyczy małych firm do 19 pracowników.

    wa

  • 5. Data: 2004-02-10 23:20:41
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    <g...@p...onet.pl> napisał(a) tak:

> [...]
    pracodawca
    > powinien wypłacić w moim przypadku odprawę czy nie? Sp. z o.o. i nie

    z kodeksu, a co do ilosci pracowników - zapytać w kadrach!

    Jerzy

  • 6. Data: 2004-02-11 16:40:24
    Od: "Monty Gregor" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Umowa o tzw. zwolnieniach grupowych (obecnie z przyczyn niedotyczących
    > pracowników) nie dotyczy małych firm do 19 pracowników.

    tak - wiem, tyle ze firma odmawia mi odpowiedzi na ten temat. dostalem pismo
    ze brak podstawy prawnej udzielenia mi odpowiedzi czy nalezy mi sie odprawa
    czy nie

  • 7. Data: 2004-02-11 22:59:38
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

> [...]
    pismo
    > ze brak podstawy prawnej udzielenia mi odpowiedzi czy nalezy mi sie

    dlaczego brak podstawy prawnej? coś kręcą. A więc zajdź ich od tyłu, na
    własną rękę dowiadując się czy się należy odprawa czy nie - a potem
    zażądaj (albo nie)

    Jerzy

  • 8. Data: 2004-02-11 23:09:04
    Od: "Monty Gregor" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > dlaczego brak podstawy prawnej? coś kręcą. A więc zajdź ich od tyłu, na
    > własną rękę dowiadując się czy się należy odprawa czy nie - a potem

    tak zrobie przez PIP, juz sie cieszą bo wiem ze ta liste czytają :)