PracaGrupypl.praca.dyskusje › analiza ekonmiczno - finansowa

  • 1. Data: 2004-01-28 10:57:38
    Temat: analiza ekonmiczno - finansowa
    Od: "łukasz" <b...@a...com>

    Witam
    Jestem studentem czwartego roku ekonomii na AE w Krakowie.
    Chciałbym wyspecjalizować się w analizie ekonomiczno-finansowej i
    przyszłości szukać pracy jako analityk.
    W związku z tym chciałbym zapytać czy jest może na tej grupie ktoś kto
    mógłby
    napisać coś jak tak praca wygląda w praktyce.
    Z tego co wiem, analizy takie wykonywana są w domach maklerskich, jednak tam
    zajmują się tym głównie maklerzy i chyba jako takich analityków tam nie
    zatrudniają. W firmach z kolei zajmują się tym chyba księgowi i też raczej
    nie ma osobnego wyspecjalizowanego analityka. Trzecią grupą pracodawców mogą
    być banki, gdzie analiza jest potrzebna np ocenie zdolności kredytowej
    przedsiębiorstw, o praktyce pracy tam niestety nic nie wiem.
    Zastanawia mnie przede wszystkim czy w naszej polskiej rzeczywistości jest
    sens tak bardzo się specjalizować, czy nie lepiej połączyć to np z
    rachunkowością, lub jakimś innym, bardziej ogólnym zagadnieniem.
    Niestety nie mam nikogo znajomego w tym zawodzie, kto mógłby mnie trochę
    nakierować więc jeśli ktokolwiek wie coś na ten temat, zapraszam do
    dyskusji.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2004-01-28 11:13:08
    Temat: Re: analiza ekonmiczno - finansowa
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "łukasz" <b...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mógłby
    > napisać coś jak tak praca wygląda w praktyce.

    Jezyk obcy perfect!!!
    Wiele firm zagranicznych zatrudnia "kapusiow" po kierunkowych studiach
    ekonomicznych, ktorzy robia z polskich zrodel firmy analizy dla zgranicznego
    zarzadu, niezaleznych od oficjalnych struktor ksiegowych polskiego oddzialu.
    Osobiscie znalem dwie takie osoby, niezle im sie zylo :)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 3. Data: 2004-01-28 11:16:37
    Od: "łukasz" <b...@a...com>

> [...]
    oddzialu.
    > Osobiscie znalem dwie takie osoby, niezle im sie zylo :)

    FC i LCCI wystarczy? ;)

  • 4. Data: 2004-01-28 11:32:23
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > zgranicznego
    > oddzialu.
    >
    > FC i LCCI wystarczy? ;)

    Sadze ze tak, a jesli z 2-ch jezykow (domyslam sie angielski + "ten
    drugi") to jeszcze lepiej.
    Niemcy lubia zwlaszcza takich ludzikow, chociaz o francuzach i hiszpanach
    tez slyszalem.

    ---