PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zerwanie umowy przedwstępnej (list intencyjny)

  • 1. Data: 2007-07-04 20:27:10
    Temat: Zerwanie umowy przedwstępnej (list intencyjny)
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

    Witajcie

    Jest sobie taka sytuacja - dostałem propozycję pracy w firmie X,
    złożyłem wypowiedzenie w aktualnym miejscu pracy (firma Y) i
    podpisałem z firmą X list intencyjny na rozpoczęcie pracy od 1
    października. Tymczasem mój aktualny
    pracodawca - firma Y kilka dni po złożeniu wypowiedzenia zaproponował
    mi znacznie lepsze warunki pracy na aktualnym stanowisku (znaczna
    podwyżka wynagrodzenia, obietnica szkoleń itp.) i zastanawiam się nad
    zmianą podjętej
    decyzji.
    W związku z tym mam do Was pytanie - jaką moc prawną ma podpisany
    przeze mnie list intencyjny? Jakie konsekwencje czekają mnie, jeżeli
    zdecyduję się nie podjąć pracy w firmie X (w treści umowy brak
    jakichkolwiek wzmianek o ewentualnym odszkodowaniu), pomijając
    oczywiście fakt, że będę tam "spalony"

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Paweł
    odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu

  • 2. Data: 2007-07-04 21:37:23
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > zdecyduję się nie podjąć pracy w firmie X (w treści umowy brak
    > jakichkolwiek wzmianek o ewentualnym odszkodowaniu), pomijając

    trudno orzec bez znajomości jego treści ale raczej moc ma taką, że
    powinienieś zostać zatrudniony we wskazanym okresie.
    Dla Ciebie nie powinno byc żadnych konsekwencji Oczywiście warto być
    normalnym człowiekiem i skontaktować się z tą firmą już teraz i powiedzieć
    im że niestety nie bedziesz się mógł stawić do pracy i cały temat jest
    nieaktualny. Bez tłumaczenia się i bez ściemniania. Tym bardziej warto że do
    paździenika trochę czasu jest i tamta firma jeszcze spokojnie kogoś sobie
    znajdzie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-07-04 22:13:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 23:37:23 +0200, Jackare napisał(a):

    [...]
    > że do paździenika trochę czasu jest i tamta firma jeszcze spokojnie
    > kogoś sobie znajdzie.

    Albo zaproponuje jeszcze więcej.

    p. m.

  • 4. Data: 2007-07-05 06:09:12
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    mvoicem pisze:

    > Albo zaproponuje jeszcze więcej.

    Raczej sobie znajdzie, a przynajmniej spróbuje.

  • 5. Data: 2007-07-05 15:33:38
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    pb78 wrote:

> [...]
    > zdecyduję się nie podjąć pracy w firmie X (w treści umowy brak
    > jakichkolwiek wzmianek o ewentualnym odszkodowaniu), pomijając

    Dlaczego spalony? To chyba bardzo dobrze że tak wyszło. Ja miałem identyczną
    sytuację. Gdy dostałem lepszą propozycję pracy to firma w której jeszcze
    wtedy pracowałem podwyższyła ofertę. Zadzwoniłem do firmy do której miałem
    iść do pracy i powiedziałem że chyba zostaję w starej firmie bo jak szef
    dowiedział się że odchodzę to dał mi podwyżkę. No i mój nowy pracodawca
    wtedy zaproponował jeszcze korzystniejsze warunki.

    Trzeba chodzić od jednego do drugiego aż już nie da się wytargować lepszych
    warunków. Na tym polega szukanie pracy a nie branie każdego ochłapu który
    się trafi.

  • 6. Data: 2007-07-05 18:43:02
    Od: jerry <...@i...pl>

    > W związku z tym mam do Was pytanie - jaką moc prawną ma podpisany
    > przeze mnie list intencyjny?

    List intencyjny w świetle obowiązującego prawa nie ma żadnej mocy. Nie
    zobowiązuje do niczego żadnej ze stron. Jest jedynie wyrazem woli i
    pewnym psychologicznym aspektem - złożyłeś podpis i sam widzisz masz
    wątpliwości czy zerwać dane na piśmie słowo.

    >Jakie konsekwencje czekają mnie, jeżeli
    > zdecyduję się nie podjąć pracy w firmie X (w treści umowy brak
    > jakichkolwiek wzmianek o ewentualnym odszkodowaniu), pomijając
    > oczywiście fakt, że będę tam "spalony"

    2 opcje - albo będziesz tam spalony albo zaproponują Ci jeszcze lepsze
    warunki.