PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 1. Data: 2002-01-15 20:55:31
    Temat: ZUS
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    No dobra ale czy ja te Skladke zdrowotną koniecznie MUSZE placic tym
    zdziercom , czy tez jest to dobrowolne - to juz bedzie moje trzecie
    ubezpieczenie cholera. Nie moge tego zrozumiec jezeli moj macierzysty zaklad
    pracy odprowadza te cholerne skladki to po co jeszcze raz ja to mam robnic ?

    Pozdrawiam
    pejter

    > Zakladam firme i jednoczesnie jestem na stale zatrudniony w pewnej firmie.
    > Bylem w ZUS - ie i tam dali mi 2 druki ZFA 1 i ZZA 1 i powiedzieli ze to
    > jest tam jakies ubezpieczenie zdrowotne. Moje pytanie brzmi czy musze te
    > druki koniecznie wypelniac skoro juz skladke na ZUS odprowadza moj
    > macierzysty zaklad pracy.

    Tak!!! Bedziesz placil tylko skladke zdrowotna. Okolo 100zl.

    pozdrawiam
    waldi

  • 2. Data: 2002-01-15 20:59:44
    Temat: Re: ZUS
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Pejter <p...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pracy odprowadza te cholerne skladki to po co jeszcze raz ja to mam robnic ?

    to nie ubezpieczenie, to HARACZ na rzecz kas chorych.
    placisz nawet jak NIC nie zarobisz :-)

    pozdrawiam

    romek

  • 3. Data: 2002-01-16 06:46:56
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Pejter" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zaklad
    > pracy odprowadza te cholerne skladki to po co jeszcze raz ja to mam robnic
    ?

    Jeśli roczny PD od prowadzonej działalności jest równy lub większy od
    rocznej
    sumy składek (praktycznie zawsze jest to prawdą), to faktycznie nie kosztuje
    Cię to złamanego grosza, więc nie ma znowu czym się martwić.

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski