PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycena programu o kodu ?

  • 21. Data: 2005-06-06 22:28:37
    Temat: Re: Wycena programu o kodu ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 6 Jun 2005 22:41:42 +0200, "tk"
    <k...@o...net.pl> zakodował:

    >Gdy zaczynałam prace nad programem nie było mowy o Ľródle ale
    >tylko i wył?cznie o programie dlatego napewno w cenie programu go nie
    >sprzedam (żródła). A że wykorzytsam taki program może w innej firmie czemu
    >nie....

    To w końcu udzieliłeś licencji (zezwalając firmie na używanie programu
    na określonych warunkach) czy sprzedałeś program (włącznie ze
    zbywalnymi prawami autorskimi - czyli mogą modyfikować i udzielać
    licencji, a Ty nie możesz używać go ani częściowo ani w całości w
    nowych projektach, ani sprzedawać dalej)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 22. Data: 2005-06-07 06:54:20
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

> [...]
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    Prostuje.... Sprawa wygląda tak firma na początku chciała program (sam
    porogram) teraz gdy juz aplikacja działa w firmie chce również kupić kod
    źródłowy.

  • 23. Data: 2005-06-07 07:08:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 7 Jun 2005 08:54:20 +0200, "tk"
    <k...@o...net.pl> zakodował:

    >Prostuje.... Sprawa wygl?da tak firma na pocz?tku chciała program (sam
    >porogram) teraz gdy juz aplikacja działa w firmie chce również kupić kod
    >Ľródłowy.

    Jeżeli kupili program, to kod źródłowy też jest ich własnością.
    Ale dokładnie musisz wczytać się w umowę - co właściwie sprzedałeś.

  • 24. Data: 2005-06-07 07:13:58
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Kaizen napisał(a):

    > To w końcu udzieliłeś licencji (zezwalając firmie na używanie programu
    > na określonych warunkach) czy sprzedałeś program (włącznie ze
    > zbywalnymi prawami autorskimi

    o ile mnie pamiec nie myli to ustawa o prawach autorskich mowi , ze
    prawa autorskie sa niezbywalne (Ty jestes i zawsze bedziesz autorem
    programu/ fotografii/ utworu muzycznego).
    Mowimy tu chyba raczej o zbywalnych prawach majątkowych majac na mysli
    "pozbycie się" zrodel i praw do niego.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 25. Data: 2005-06-07 07:18:08
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    ktos napisał(a):

    [...]czy moze tez ustalales zalozenia razem z nimi i pisales wg ich wymagan.
    [...] ale jesli to drugie to raczej oni moga sie uwazac za wspolautorow
    programu i
    > domagac sie wynikajacych z tego praw gdy np. sprzedasz program inej firmie.

    Mam watpliwosci co do tego. Przeciez w kazdym projekcie informatycznym,
    ktorego wynikiem bedzie program komputerowy firma MUSI okreslic czego
    potrzebuje i jaka jest jej specyfika pracy i wypracowane standardy.
    Ale czy z tego wynika, ze ktos nabedzie taka droga "prawa do czeci
    programu" (czy jak to inaczej nazwac?);

  • 26. Data: 2005-06-07 07:18:47
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    tk napisał(a):
    [...] Moim zdaniem program programem
    > kod kodem.

    Dokładnie.

  • 27. Data: 2005-06-07 07:44:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 07 Jun 2005 09:18:08 +0200, czarny
    <m...@f...art.pl> zakodował:

    >Mam watpliwosci co do tego. Przeciez w kazdym projekcie informatycznym,
    >ktorego wynikiem bedzie program komputerowy firma MUSI okreslic czego
    >potrzebuje i jaka jest jej specyfika pracy i wypracowane standardy.

    Czyli stworzy specyfikację (trochę literek jakoś sensownie
    poukładanych - tak samo jak kod źródłowy). Czyli dzieło. Jeżeli
    zezwoliła programiście do użycia tej specyfikacji tylko w określonym
    celu, to programista nie może nic zrobić z programem, który powstał w
    oparciu o tę specyfikację.
    Dokładnie tak samo jak firma, która kupiła kod źródłowy z prawem do
    kompilowania tylko na własne potrzeby.

    Generalnie autor wątku narobił chyba narobił sobie problemu nie
    konsultując się z jakimś specem od prawa autorskiego zawierając umowę
    - najbezpieczniej było wszystkie wątpliwości rozstrzygnąć w umowie. Bo
    w sądzie to wygra ten, kto ma lepszych adwokatów.

    A nie znając tej umowy (nawet jej rodzaju) to wszyscy wróżymy z fusów
    i nasze rady są nic niewarte (a nawet mogą zaszkodzić).

  • 28. Data: 2005-06-07 08:31:59
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

> [...]
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    Umowy nie było tylko i wyłącznie dogadywanie spraw co i jak ma działać i to
    wszystko.

  • 29. Data: 2005-06-07 08:43:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 7 Jun 2005 10:31:59 +0200, "tk"
    <k...@o...net.pl> zakodował:

    >Umowy nie było tylko i wyłącznie dogadywanie spraw co i jak ma działać i to
    >wszystko.

    Czyli na czarno?
    Bez żadnego podatku?
    ZUSu?

    To poprawka - nie prawnicy się liczą, tylko ludzie bez karku. Kto ma
    silniejszych, ten dyktuje warunki ;)

  • 30. Data: 2005-06-07 09:08:08
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

> [...]
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    Oprogramowanie legalne (Delphi 7 ver. enterprise), firma zarejestrowana +
    wystawiona faktura vat na program. Nie było rzadnej umowy przed pisaniem
    programu, bez porozumień na papierze.