PracaGrupypl.praca.dyskusje › VAT za komputer na granicy - zwracaja?

  • 1. Data: 2005-03-10 13:31:56
    Temat: VAT za komputer na granicy - zwracaja?
    Od: <b...@i...pl>

    wlasnie kolezanka probowala mi wytlumaczyc, ze w przypadku zakupienia
    laptopa caly VAT zostanie mi zwrocony przy wyjezdzie z nim za granice.

    poniewaz jestem ignorantem w tym temacie, dlatego prosze was o pomoc. Czy
    jest faktycznie tak jak owa kolezanka mi ogolnikowo probowala wytlumaczyc? I
    jesli tak, to jakie warunki nalezy spelnic aby ow zwrot otrzymac i przede
    wszystkim: gdzie sie go otrzymuje :)

  • 2. Data: 2005-03-10 13:42:30
    Temat: Re: VAT za komputer na granicy - zwracaja?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2005 14:31:56 +0100, <b...@i...pl> napisał:

    > wlasnie kolezanka probowala mi wytlumaczyc, ze w przypadku zakupienia
    > laptopa caly VAT zostanie mi zwrocony przy wyjezdzie z nim za granice.

    To chyba teraz tylko obowiazuje w przypadku wyjazdu poza kraje ue.
    Kiedys czeste byly punkty np. w marketach, gdzie zwracano obcokrajowcom
    (czytaj Niemcom, pisze ze Szczecina) vat za zakupy.
    Najprosciej zadzwon lub wyslij zapytanie do urzedu celnego z podaniem
    terminu zakupu sprzetu i kraju docelowego. I jeszcze tak mi sie cos
    kojarzy, ze to dotyczylo cudzoziemcow robiacych zakupy w danym kraju a nie
    jego tubylcow, oraz, ze towar wtedy nalezy zglosic do oclenia i
    opodatkowania w kraju docelowym.
    Czy istnieja jeszcze w Europie sklepy bezclowe? - tak przy okazji tanich
    zakupow sprzetu.

  • 3. Data: 2005-03-10 14:27:04
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    <b...@i...pl> wrote in message
> [...]
    | jesli tak, to jakie warunki nalezy spelnic aby ow zwrot otrzymac i przede

    Aby móc skorzystać z takiej opcji, musisz nie posiadać obywatelstwa
    polskiego ani zadnego z krajow unijnych. Potem znalezc sklep, ktory ma
    odpowiednie obroty i może wystawiać specialne faktury dla celników (zielony
    druk) - zazwyczaj sklepy mają nalepkę "TAX FREE" np. na drzwiach. W sklepie
    przy zakupie pokazujesz paszport i dostajesz fakture. Na granicy pokazujesz
    celnikowi komputer i faktury, celnik klepie pieczątki i potem w punktach
    zwrotu VAT'u możesz odzyskać pieniądze...
    To tak w skrócie... nie jestem pewna, czy ostatnio coś się nie zmieniło...
    Jesli chcesz komputer kupic za granica, to musi to byc kraj spoza Unii...

    Bozenka :-)
    sloneczna miodzio dziewczyna

  • 4. Data: 2005-03-10 14:42:58
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-10, Bozena <b...@s...pw.edu.pl> wrote:
    > sloneczna miodzio dziewczyna
    A gdzie link do fotek? ;)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Życie to życie - podobnie, jakbyś zamawiał konserwę w sklepie
    wysyłkowym - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać :)

  • 5. Data: 2005-03-10 15:19:11
    Temat: Re: VAT za komputer na granicy - zwracaja? (OT)
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "Artur R. Czechowski" wrote in message
    | A gdzie link do fotek? ;)

    Wspolczesna technika nie jest jeszcze tak doskonala, aby to utrwalic ;)

  • 6. Data: 2005-03-10 15:38:40
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Czy istnieja jeszcze w Europie sklepy bezclowe? - tak przy okazji tanich
    > zakupow sprzetu.

    Oczywiscie. Praktycznie na kazdym lotnisku.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2005-03-10 16:22:15
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "Przemysław Maciuszko" wrote in message news:d0ppm0$t68$1@inews.gazeta.pl...

    | Oczywiscie. Praktycznie na kazdym lotnisku.

    Tylko zakupy bezcłowe są wyłącznie dla tych, co lecą poza UE... ;)

  • 8. Data: 2005-03-10 16:37:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bozena <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

    > Tylko zakupy bezcłowe są wyłącznie dla tych, co lecą poza UE... ;)

    To oczywiste. Co nie zmienia faktu, ze sklepy bezclowe sa :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-03-10 18:34:06
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> pisze, co następuje:

    [8 linii ciach - AB]

    > Tylko zakupy bezcłowe są wyłącznie dla tych, co lecą poza UE... ;)

    Jest to jakby logiczna konsekwencja braku ceł wewnątrz UE :->

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    Pisarze, nie atramentem, krwią należy pisać! Ale nie cudzą.

  • 10. Data: 2005-03-10 19:02:58
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "Artur Bartnicki" wrote in message
    | "Bozena" pisze, co następuje:
    | [8 linii ciach - AB]

    | Jest to jakby logiczna konsekwencja braku ceł wewnątrz UE :->

    Tez mi sie tak wydawalo, az pewna zaprzyjazniona para nie byla wsciekle
    oburzona zaistniala sytuacja... od tamtej pory, zakladam, ze nie dla
    wszystkich jest to takie oczywiste... ;)