PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie zdrowotne po zmianach

  • 1. Data: 2002-12-28 16:45:29
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne po zmianach
    Od: "Iras" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy można gdzieś w necie znaleźć w jaki sposób naliczyć składke na
    ubezpieczenie zdrowotne po zmianach. Chodzi o 0,25, którego nie można
    odliczyć z podatku? Jak z ograniczeniem skłądki do wysokości zaliczki na
    podatek? Jak muszę wypełnić PIT4 (dwa pola składki zdrowotnej) I słyszałem
    że zmienia się procent wypadkowego w zależności od profilu?
    A może ktoś może mnie upewnić w sposobach wyliczeń?

    Pozdrawiam

    Iras

  • 2. Data: 2002-12-28 18:23:23
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne po zmianach
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    co do ub.zdrow., to nie jest tak calkiem 0.25% z dochodu....
    jak znajde algorytm to go wystawie, ale z tego co pamietam to owe 0,25% tez
    jest uzaleznione
    od wysokosci zalicznki na podatek dochodowy, wiec osoby bez podatku do US
    nic nie straca :)

    jesli chodzi o ub.wypadkowe to polcecam
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=nr16991867&ver=-1&
    jedn=-1
    ubezp wypadkowe dla stazystow w PUP bedzie wynosic 0,97%

    Jean

  • 3. Data: 2002-12-29 15:46:03
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne po zmianach - algorytm
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    vitam ponownie, oto algorytm ktory obecalem wystawic:

    PNUZ - podstawa naliczania do ubezpieczenia zdrowotnego

    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU 7,75% * PNUZ

    SKŁADKI ZDROWOTNEJ (nie większa niż 19% BRUTTO - ULGA PODATKOWA)
    SKŁADKA ODLICZONA =
    Jeżeli ZALICZKA NA PODATEK < (SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% - SKŁADKA W WYSOKOŚCI
    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU + ZALICZKA NA PODATEK
    w przeciwnym wypadku
    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU + (SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% - SKŁADKA W WYSOKOŚCI
    7,75%)
    gdzie:
    ZALICZKA NA PODATEK = 19% BRUTTO - ULGA PODATKOWA - SKŁADKA ODLICZONA OD
    PODATKU

    Przykłady
    PNUZ= 597,90
    SKŁADKA 8% = 47,83
    SKŁADKA 7,75% = 46,34
    ZALICZKA NA PODATEK PRZED ODLICZENIEM SKŁADKI = 70,44
    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU = 46,34
    ZALICZKA NA PODATEK = 24,1
    Ponieważ ZALICZKA NA PODATEK jest większa od SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% -
    SKŁADKA W WYSOKOŚCI 7,75% (46,34 > 1,49) to ODLICZONA SKŁADKA = SKŁADKA
    ODLICZONA OD PODATKU + SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% - SKŁADKA W WYSOKOŚCI 7,75%
    (46,34 + 1,49 = 47,83).

    PNUZ = 305,60
    SKŁADKA 8% = 24,45
    SKŁADKA 7,75% = 23,68
    ZALICZKA NA PODATEK PRZED ODLICZENIEM SKŁADKI = 14,96
    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU = 14,96
    ZALICZKA NA PODATEK = 0
    Ponieważ ZALICZKA NA PODATEK jest mniejsza od SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% -
    SKŁADKA W WYSOKOŚCI 7,75% (0 < 0,77) to ODLICZONA SKŁADKA = SKŁADKA
    ODLICZONA OD PODATKU + ZALICZKA NA PODATEK(14,96 + 0 = 47,83).

    PNUZ = 385,30
    SKŁADKA 8% = 30,82
    SKŁADKA 7,75% = 29,86
    ZALICZKA NA PODATEK PRZED ODLICZENIEM SKŁADKI = 29,97
    SKŁADKA ODLICZONA OD PODATKU = 29,86
    ZALICZKA NA PODATEK = 0,11
    Ponieważ ZALICZKA NA PODATEK jest mniejsza od SKŁADKA W WYSOKOŚCI 8% -
    SKŁADKA W WYSOKOŚCI 7,75% (0,11 < 0,96) to ODLICZONA SKŁADKA = SKŁADKA
    ODLICZONA OD PODATKU + ZALICZKA NA PODATEK(29,86 + 0,11 = 29,97).

    Pozdrawiam
    Jean

  • 4. Data: 2002-12-29 16:27:13
    Od: "Iras" <g...@p...onet.pl>

    Wielkie dzięki. Na czym sie opierałeś przy tych algorytmach?
    CZy możesz wytłumaczyć, co oznaczają odliczone składki po uwzględnieniu
    warunków. Np w przykładzie ostatnim: które składki na zdrowotne są jako
    pobrane (30,82?) i odliczone (29,86?) - np do PIT-4 Co to za wyliczona 29,97
    w tym przypadku i np 47,83 w drugim przypadku?

    Pzdr
    Iras

  • 5. Data: 2002-12-29 16:40:32
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    29,97
    > w tym przypadku i np 47,83 w drugim przypadku?

    30,82 - 8% od PNUZ
    29,86 - 7,75% od PNUZ odliczane od podatku
    14,96 29,97 47,83 jest sa kwoty skladki zdrowotnej przekazywanej do KCh

    przepraszam 2 przyladzie powinno byc oczywiscie 14,96,
    wszystko to przez ctrl+c, ctrl+v i zabieganie :)

    Jean

  • 6. Data: 2002-12-29 17:43:11
    Od: "Iras" <g...@p...onet.pl>

    Dzięki. A co oznacza u Ciebie kwota składki do Kasy Chorych. Na RCA np dla
    ostatniego przykładu trzeba wykazać 30,82, prawda? Gdzie w takim razie ma
    być wykazana np 29,97 dla tego przykładu?

  • 7. Data: 2002-12-29 18:01:19
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Iras" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostatniego przykładu trzeba wykazać 30,82, prawda? Gdzie w takim razie ma
    > być wykazana np 29,97 dla tego przykładu?

    kwote odprowadzona czyli 29,97

    Jean