PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tłumacz przysięgły

  • 1. Data: 2004-09-15 17:56:03
    Temat: Tłumacz przysięgły
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Może ktoś wie jakie warunki należy spełnić i co zrobić aby zostać tłumaczem
    przysięgłym i gdzie należy się udać żeby dopełnić formalności?
    Pozdrawiam Bogdan

  • 2. Data: 2004-09-15 18:49:09
    Temat: Re: Tłumacz przysięgły
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Może ktoś wie jakie warunki należy spełnić i co zrobić aby zostać tłumaczem
    > przysięgłym i gdzie należy się udać żeby dopełnić formalności?

    Jest to z grubsza wyklarowane w faq-u pl.hum.tłumaczenia
    http://pht-faq.w.interia.pl/

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-09-15 19:08:18
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (Bogdan, a któżby!) wyklepał:
    > Witam wszystkich
    > Może ktoś wie jakie warunki należy spełnić i co zrobić aby zostać tłumaczem
    > przysięgłym i gdzie należy się udać żeby dopełnić formalności?

    Aby dopełnić formalności i dowiedzieć się wszystkiego należy się udać do
    Sądu Rejonowego! :-) <rym niezamierzony!>

    M.

    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 4. Data: 2004-09-15 20:45:11
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-15, Bogdan <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Może ktoś wie jakie warunki należy spełnić i co zrobić aby zostać tłumaczem
    > przysięgłym i gdzie należy się udać żeby dopełnić formalności?
    Teoretycznie tłumaczem przysięgłym zostaje się z nadania przez prezesa Sądu
    Rejonowego. Praktycznie taki prezes bierze pod uwagę referencje z TEPISu[1],
    a konkretnie z egzaminu na członka kwalifikowanego.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] http://www.tepis.org.pl/
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/

  • 5. Data: 2004-09-15 22:29:20
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    TEPISu[1],
    > a konkretnie z egzaminu na członka kwalifikowanego.

    niekoniecznie
    znam osobe, ktora w swoim zyciu przetlumaczyla moze 2 strony i to dla
    znajomych (referencje mozna zawsze zalatwic od zaprzyjaznionych firm) i z
    tym poszla do sadu

    jedyna jej zasluga jest ukonczona filologia, i to bynajmniej nie kierunek
    translatorski

    teraz ma pieczatke i z tego co wiem, nigdy jeszcze jej nie uzyla, a ma ja
    kilka lat

    --
    dropzone

  • 6. Data: 2004-09-16 01:39:54
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-15, dropzone <d...@N...gazeta.pl> wrote:
    > jedyna jej zasluga jest ukonczona filologia, i to bynajmniej nie kierunek
    > translatorski
    Fakt, studia kierunkowe (lingwistyka lub filologia[1]) pomagają.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] W tej chwili to i tak jeden czort, od 2 lub 3-ch lat po skończeniu
    lingwistyki zostaje się magistrem filologii. Chu^Hamstwo.
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/