PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo Pracy - problem!!!

  • 1. Data: 2002-04-24 06:22:55
    Temat: Swiadectwo Pracy - problem!!!
    Od: "cris" <c...@w...pl>

    Witam grupowiczow.
    Ostatniego lutego zwolnilem sie z pracy po 3 miesiecznym okresie
    wypowiedzenia. Po kilku ponagleniach moj byly pracodawca wystawil mi
    swiadectwo pracy z poltoramiesiecznym opoznieniem. Swiadectwo to dostarczyl
    mi do domu sam pracodawca pod moja nieobecnosc. Moja mama podpisala sie na
    tym swiadectwie swoim imieniem i nazwiskiem - czyli pokwitowala odbior tego
    swiadectwa. Dopiero pozniej zorientowalismy sie ze swiadectwo bylo
    wystawione z data mojego zwolnienia z firmy czyli 28.02.02. Ogolnie mowiac
    stracilem mozliwosc sprostowania tego swiadectwa bo to moge zrobic do 7 dni
    od otrzymania tegorz swiadectwa :(
    Czy jest wazny podpis mojej mamy na tym swiadectwie, czy musi tam byc podpis
    pracownika czyli moj?
    Drugie pytanie:
    Pracowalem w tej firmie ponad 4 lata, zwolnilem sie w trybie 3 miesiecznego
    wypowiedzenia, mam juz prawo do 26 czy tez 28 dniowego urlopu. W miesiacu
    styczniu i lutym poprzedzajacym zwolnieie wybralem 4 dni urlopu. Na
    swiadectwie pracy zauwazylem taki oto wpis: "W okresie zatrudnienia
    pracownik: wykorzystal urlop wypoczynkowy w wymiarze: WYKORZYSTAL" - czy ten
    wpis moze oznaczac ze wykorzystalem caly roczny "zapas" urlopu?
    Widzicie, jesli stracilem urlop to nie mam szans aby zwrocic sie do
    pracodawcy o sprostwowanie swiadectwa. Co mam zrobic jesli stracilem w ren
    sposob caloroczny urlop?

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-04-24 09:21:31
    Temat: Re: Swiadectwo Pracy - problem!!!
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "cris" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni
    > od otrzymania tegorz swiadectwa :(
    > Czy jest wazny podpis mojej mamy na tym swiadectwie, czy musi tam byc

    W Sadzie Pracy podpis mamy jest ważny (szkoda że obok podpisu nie wpisała
    daty). Nie rozumię tylko jednej rzeczy, dlaczego po upływie 7 dni od
    zakończenia pracy nie pojechałeś osobiście do PIPu - przecież nic nie
    ryzykowałeś.

> [...]
    > Widzicie, jesli stracilem urlop to nie mam szans aby zwrocic sie do
    > pracodawcy o sprostwowanie swiadectwa. Co mam zrobic jesli stracilem w ren

    To jest prawidłowo - należny ci urlop w tym roku jest proporcjonalny do
    ilości miesięcy przepracowanych i zaokrągla się w góre - czyli należało ci
    się 5 dni - pozostały również proporcjonalny do ilosci przepracowanych
    miesiecy należy Ci się u nowego pracodawcy.

    Jedyny problem to zaokrąglenie (czyli 5 dni a nie 4).

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-04-24 09:52:18
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:aa5tof$rkp$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > się 5 dni - pozostały również proporcjonalny do ilosci przepracowanych
    > miesiecy należy Ci się u nowego pracodawcy.

    Nie do końca. Mógł przecież wykorzystać 20 dni urlopu np w styczniu. W tym
    miejscu należy wpisać ilość wykorzystanych dni (o czym zresztą wyraźnie mówi
    tekst, przed miejscem na wpisanie).
    "wykożystał" można interpretować na wiele sposobów - np. albo, że wykożystał
    proporcjonalnie, albo cały.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-04-24 14:40:25
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    mówi
    > tekst, przed miejscem na wpisanie).
    > "wykożystał" można interpretować na wiele sposobów - np. albo, że

    Masz rację powinno być wykorzystał 4 dni.

    Pozdrawiam
    Wiesiek