PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - jaki tryb wybrać?

  • 1. Data: 2007-10-04 17:37:38
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - jaki tryb wybrać?
    Od: yos <k...@g...com>

    Witam,

    Mam umowę na czas nieokreślony, 3-miesięczny okres wypowiedzenia i ok.
    3 tygodnie urlopu. Zakładając, że z pracodawcą w dużej mierze będę
    mógł się dogadać, jaki tryb rozwiązania umowy o pracę wybrać?

    Wypowiedzenie - czyli formalnie będę wolny za 3 + reszta bieżącego
    miesiąca, urlop wybiorę lub dostanę ekwiwalent. Podobno można skrócić
    okres wypowiedzenia stosownym oświadczeniem (składa go pracownik czy
    pracodawca i w momencie składania wypowiedzenia, czy można później?).

    Porozumienie stron - umawiam się z pracodawcą, że popracuję np.
    miesiąc, żeby przekazać moje obowiązki innemu pracodawcy, dostaję
    ekwiwalent i pa. Albo miesiąc + 3 tygodnie urlopu (jeśli nie chciałby
    wypłacić ekwiwalentu).

    Nie przechodzę do innej firmy, tylko na początek rejestruję się w UP,
    później zakładam działalność. Ale zasiłek i tak mam po 90 dniach w obu
    przypadkach, prawda? Są jakieś inne za lub przeciw? Wychodzi mi, że
    jeśli się dogadam z pracodawcą, to żaden z tych dwóch sposobów
    rozwiązania stosunku o pracę nie ma żadnej przewagi nad drugim. Ja
    postaram się być maksymalnie elastyczny i myślę, że pracodawca też
    wykaże jakąś tam dobrą wolę. Więc co wybrać z formalnego punktu
    widzenia? Żebym nie żałował po fakcie. :)

    Z góry dziękuję za odpowiedź,

    --
    yos

  • 2. Data: 2007-10-05 06:49:42
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - jaki tryb wybrać?
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 4 Paź, 19:37, yos <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > wykaże jakąś tam dobrą wolę. Więc co wybrać z formalnego punktu
    > widzenia? Żebym nie żałował po fakcie. :)

    zdecydowaniem lepszym rozwiazaniem jest porozumienie stron (i
    jednoczesny wniosek o urlop). Powody:
    - nie stawia sie firmy pod sciana jednostronna decyzja, tylko sie
    pokojowo rozstaje. A warto rozstawac sie w pokoju - czy to dla
    referencji, czy nawet dla ew zlecen.
    - nie wiaza was terminy kodeksowe - mozecie ustalic terminy, ktore wam
    odpowiadaja.

    Oczywiscie, wszystko z glowa - wniosek o rozwiazanie w drodze
    porozumienia stron sklada sie w takim momencie, by w razie
    niedogadania sie, moc zlozyc wypowiedzenie i rozwiazac jednak umowe w
    zalozonym terminie. Wez pod uwage, ze poki nie masz pisemnej zgody na
    swojej kopii, nie ma porozumienia stron. Wez tez pod uwage, ze firme
    nie wiaza zadne terminy odpowiedzi na Twoj wniosek.

    --

    Pozdrawiam,

    glos