PracaGrupypl.praca.dyskusje › Proszę o odp.:-(((

  • 1. Data: 2002-02-26 11:52:20
    Temat: Proszę o odp.:-(((
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Pięknego dnia Sat, 23 Feb 2002 21:56:55 +0100, "A.B."
    <b...@k...onet.pl> zakodował:

    >sobie od kwoty do zapłaty za biez. m-c, pracownik dostawał zwrot
    >nadpłaconych składek "do ręki" a nie jako korektę aktualnych składek.

    Dzięki.

    Niestety kadropłacki mojego pracodawcy odesłały mnie do ZUSu (mam się
    bawić we własnym zakresie) :(

    Czy mogę jakoś zmusić pracodawcę, do zajęcia się tą sprawą?
    Do jakiego oddziału ZUS udać się (pracuję w innym mieście, niż jestem
    zameldowany)?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 2. Data: 2002-02-26 12:36:12
    Temat: Re: Proszę o odp.:-(((
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jola" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Jeśli ktoś zna prawo pracy to b.proszę o pomoc:
    > W mojej firmie jest nieciekawie....w związku z czym pracodawca chce
    > ograniczyc ilośc miejsc pracy (pracuję w biurze)
    > Mam umowę na 8 lat (z możl. 2 tyg.wyp.),

    Chyba to umowa na czas określony? Ale kto podpisuje taką umowę?

    > ale dostałam prpozycję pracy na 1/2
    > etatu, czy gdybym odmówiła pracodawcy podpisania takiej umowy to ON ma
    > obowiązek mnie zwolnić?

    W przypadku umowy na czas określony, może on zawsze Cię zwolnić za 14
    dniowym wypowiedzeniem (bez odprawy), nie ma tu zastosowania zmiana warunków
    płacy i pracy (Kodeks Pracy), więc w przypadku Twojej zgody, dotychczasowa
    umowa zostanie rozwiązana za porozumieniem stron i podpisana następna. W
    przypadku Twojej odmowy, on zadecyduje czy pozostaniesz na starej umowie,
    czy też otrzymasz 14 dniowe wypowiedzenie.

    > ...ja sama nie chciałabym rezygnować(wiadomo z jakich
    > przyczyn),jak to jest ...czy jeśli on to zrobi będę miała prawo do
    zasiłku?

    Prawo do zasiłku uzyskujesz gdy w ciągu ostatniego półtora roku
    przepracowałaś łącznie przez 365 dni (we wszystkich zakladach pracy
    łącznie), bez wzgledu na rodzaj umowy (na okres próbny, czas określony, czas
    nieokreślony), pod dodatkowym warunkiem że uzyskiwałaś z tego tytułu
    wynagrodzenie nie niższe niż najniższa płaca krajowa. UWAGA: po przejsciu
    na pół etatu ten warunek może nie być spełniony.

    Mały komentarz: Ogólnie rzecz biorąc Twoja sytuacja prawna jest bardzo
    kiepska, a wynika to z podpisania super niekorzystnej dla Ciebie umowy na
    czas określony na osiem lat. Nie wiem co zmusiło Cie do takiego kroku, ale
    trzeba było rozważyć też wady nie tylko zalety uzyskania pracy w takiej
    formie prawnej.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-02-26 12:51:34