PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z umowa o prace

  • 1. Data: 2006-11-09 09:51:49
    Temat: Problem z umowa o prace
    Od: "Michal" <s...@i...pl>

    Witam,

    pisze na ta grupe poniewaz mam pewien problem i licze ze to wlasciwa grupa
    by znalezc rozwiazanie tego problemu. Otoz kilka dni temu zaczalem prace w
    pewnej firmie. Jestem na ostatnim roku studiow i wg. umowy (ustnej poki co)
    zatrudniony jestem na pol etatu. Poniewaz studia mam dzienne, czesc tygodnia
    spedzam na uczelni. Problem polega na tym ze z tygodnia na tydzien pewne
    zajecia mam wymiennie, wiec nie zawsze jest tak ze np. w poniedzialek jestem
    w pracy, ale zawsze jestem w stanie odrobic to w inny dzien, tak zeby
    finalowo wypracowac to 20h tygodniowo. I tutaj tak naprawde zaczynaja sie
    schody, poniewaz ludzie w kadrach tlumacza sie ze odpowiednie sformulowanie
    takiej umowy jest trudne, bo co np. w wypadku kiedy stanie mi sie cos w
    pracy w czasie kiedy rzekomo powinienem byc na uczelni? Kolega jest w
    analogicznej sytuacji i nie mial zadnych problemow z umowa, przychodzi jak
    chce, byle tylko wyrobic swoje 20h. Nie wiem na czym polega problem w mojej
    firmie (dodam ze duzej) i obawiam sie czy to nie jest proba zatrudnienia na
    czarno czy cos takiego. Z tego co sie orientuje to pracodawca ma 7 dni na
    sformulowanie umowy. Moje 7 dni wlasnie mija i dalej nic. Moze ktos z
    grupowiczow wie jak rozwiazac taki problem?

    pozdrawiam

    Michal

  • 2. Data: 2006-11-09 10:21:52
    Temat: Re: Problem z umowa o prace
    Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@i...pl> napisał ...

> [...]
    > takiej umowy jest trudne, bo co np. w wypadku kiedy stanie mi sie cos w
    > pracy w czasie kiedy rzekomo powinienem byc na uczelni?

    O ile wiem, to w umowie o pracę zapisany jest jedynie wymiar zatrudnienia,
    a szczegółową rozpiskę godzin pracy sporządza się całkiem osobno
    (i to nie zawsze i niekoniecznie). Obiekcje pań w kadrach można
    w sumie zrozumieć, ale z umową o pracę nie ma to nic wspólnego.
    Przed przypadkiem, który opisują, mogą się zabezpieczyć, pisząc
    co tydzień rozpiskę Twoich godzin pracy. Albo - prosząc Ciebie,
    żebyś ją sam co tydzień napisał i dostarczył do kadr.
    Przyniesisz im w każdy piątek swój plan na przyszły tydzień
    i problem zniknie.

    Pozdrawiam !
    Mała Mi

  • 3. Data: 2006-11-09 13:16:49
    Od: "Chica" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Mała Mi" <
> [...]
    > żebyś ją sam co tydzień napisał i dostarczył do kadr.
    > Przyniesisz im w każdy piątek swój plan na przyszły tydzień

    Dokladnie tak. Ja rowniez pracuje na pol etatu i to wlasnie mam wpisane do umowy
    o prace. Jesli chodzi o praktyczne zastosowanie to dzien wczesniej ustalam z
    szefem czy moge nastepnego dnia wziac wolne za przepracowane nadgodziny i po
    sprawie, kadrowa nie ma zastrzezen.
    Taka mozliwosc jest nawet zapisana w KP art. 151, to co pisze Mala Mi to art.
    142 o indywidualnym rozkładzie czasu. Ciebie moze tez zainteresowac art. 143.
    Znajdz sobie, skseruj i mozesz isc na walke z kadrowa :-)
    -
    chica

  • 4. Data: 2006-11-09 15:47:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 9 Nov 2006 10:51:49 +0100, "Michal"
    <s...@i...pl> zakodował:

    >Jestem na ostatnim roku studiow i wg. umowy (ustnej poki co)
    >zatrudniony jestem na pol etatu.

    KP art. 29
    § 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie
    została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien,
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić
    pracownikowi na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków

    A co do czasu pracy - pracodawca ma obowiązek rejestrować czas pracy.
    Jak wpisujesz się na listę obecności - jesteś w pracy. I problem
    rozwiązany. To, że teoretycznie powinieneś być w danym czasie w pracy
    - nie ma znaczenia w wypadku wypadku (bo mogłeś np. wracać od lekarza
    ze zwolnieniem albo wziąć urlop na żądanie).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-11-09 19:47:36
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    http://www.wypadek.pl/prawo/kp/kp_06.htm

    DZIAŁ SZÓSTY

    CZAS PRACY

    Rozdział I

    Przepisy ogólne

    Art. 128. § 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w
    dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do
    wykonywania pracy.

  • 6. Data: 2006-11-09 20:37:48
    Od: "Michal" <s...@i...pl>

    > ze zwolnieniem albo wziąć urlop na żądanie).

    Sedreczne dzieki za wszystkie informacje. Uzbrojony w ten orez zaczynam
    odczuwac psychiczna przewage nad karami ;-).

    pozdrawiam,

    Michal

  • 7. Data: 2006-11-09 21:07:09
    Od: "Chica" <a...@g...pl>

    Użytkownik " leszek"
    > Przepisy ogólne
    > Art. 128. § 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w
    > dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do
    > wykonywania pracy.

    To nic nie szkodzi. Fajnie ze przeczytales KP, ale istnieja tez inne przepisy
    regulujace sprawy pracownicze; rozporządzenia ministra, ustawy :) Otoz pracownik
    zawsze moze oswiadczyc, ze byl w drodze do pracy, lub "w związku z wykonywaniem
    czynności na rzecz pracodawcy nawet bez polecenia" - i to w zasadzie wystarczy
    do uznania wypadku jako wypadku przy pracy.
    http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/88400000.htm
    -
    chica