PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z rejestracją w PUP...

  • 1. Data: 2003-09-04 17:17:00
    Temat: Problem z rejestracją w PUP...
    Od: "Bartosz Woźniak" <f...@r...net>

    Witam

    Mam takie pytanko. Pracowałem swego czasu przez ok. 8 miesięcy na
    umowę-zlecenie.
    Teraz jestem bezrobotny i poszedłem zarejestrować się w PUP, no i tu zaczęły
    się schody.
    Postałem 2 godzinki w kolejce, wszedłem i kobieta powiedziała, że muszę
    przynieść świadectwo pracy.

    W takim wypadku pobiegłem w ten sam dzień do zakładu gdzie pracowałem i tam
    od pani księgowej usłyszałem, że pracowałem na innych zasadach jako
    student - (zauważam: miałem podpisaną umowę-zlecenie) - i nie wystawi mi
    żadnego zaświadczenia, że pracowałem ani świadectwa pracy.
    Wiem, że podatki firma odprowadzała bo rozliczałem się z Urzędem Skarbowym,
    ale czy jest możliwość, że nie płacili za mnie składek na ubezpieczenie do
    ZUS'u?

    Co zrobić?
    Chcę się zarejestrować w PUP - czy mam powiedzieć, że nie pracowałem? Jak
    rozwiązać taką sytuację?

    Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Bartosz Woźniak

  • 2. Data: 2003-09-04 17:24:04
    Temat: Re: Problem z rejestracją w PUP...
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-09-04 19:17:00 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Bartosz Woźniak* skreślił te oto słowa:

> [...]
    > się schody.
    > Postałem 2 godzinki w kolejce, wszedłem i kobieta powiedziała, że muszę

    Nie musisz, jesli nigdy nie pracowałes na umowe o prace. W takim przypadku
    dostarczas jedynie swidectwo ukonczenia szkoły - ostatnie, w Twoim
    przypadku dyplom Uczelni jesli juz sie obroniłes.

> [...]
    > student - (zauważam: miałem podpisaną umowę-zlecenie) - i nie wystawi mi
    > żadnego zaświadczenia, że pracowałem ani świadectwa pracy.

    I ma racje. Swiadectwo pracy otrzymuje osoba, ktora byla zatrudniona na
    umowe o prace. I to ze byles studentem nie ma nic do rzeczy.

    > Wiem, że podatki firma odprowadzała bo rozliczałem się z Urzędem Skarbowym,
    > ale czy jest możliwość, że nie płacili za mnie składek na ubezpieczenie do
    > ZUS'u?

    Jesli byles studentem do 26 roku zycia to nie placili za Ciebie ZUSu.

    > Co zrobić?
    > Chcę się zarejestrować w PUP - czy mam powiedzieć, że nie pracowałem? Jak
    > rozwiązać taką sytuację?

    Idziesz do PUP, informujesz ze jestes absolwentem szkoly wyzszej ( chyba ze
    jeszcze jestes studentem, wtedy nie ma powodu byc sie rejestrowal) i mowisz
    ze nigdy nei pracowales na umowe o prace (zgodnie z prawda). jestes
    zarejestrowany jako absolwent, co daje Ci mozliwosc skorzystania z programu
    Pierwsza Praca. To, ze masz jakies doswiadczenie, i ze pracowales na
    umowe-zlecenie wpisujesz jedynie na karcie, ktora sie wypelnia
    (przynajmniej takie sa w Poznaniu, nie wiem czy to wzór ogolnopolski).

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154

  • 3. Data: 2003-09-04 17:40:18
    Od: "Bartosz Woźniak" <f...@r...net>

    Uff uratowałaś mi życie. Dziękuje za informacje.

    Zarejestrować niestety się musze bo praca by się przydała, a niestety we
    Wrocławiu trochę krucho ze znalezieniem na własną ręke, chyba że ma się
    rodzinę z firmą, albo znajomości :).

    Pozdrawiam
    Bartosz Woźniak

  • 4. Data: 2003-09-04 18:06:22
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Bartosz Woźniak" w wiadomości news:bj7t4f$omt$1@news.onet.pl napisal(a):

    > Uff uratowałaś mi życie. Dziękuje za informacje.

    No a ja potwierdze, ze zle Cie nie poinformowala. Kilka razy sie juz
    rejestrowalem, mam na koncie umowy zlecenie i nikt mnie o swiadectwo pracy
    nie prosil (bo skad je mialem wytrzasnac?). Na same umowy zlecenie tez nie
    patrzyli. Wpisywalem je w karte rejestracyjna i to wszystko.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 5. Data: 2003-09-04 18:09:28
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Zarejestrować niestety się musze bo praca by się przydała, a niestety we
    > Wrocławiu trochę krucho ze znalezieniem na własną ręke, chyba że ma się
    > rodzinę z firmą, albo znajomości :).

    albo jak sie cos soba reprezentuje

    fotech

  • 6. Data: 2003-09-04 18:26:08
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-09-04 20:06:22 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Greg* skreślił te oto słowa:

> [...]
    > nie prosil (bo skad je mialem wytrzasnac?). Na same umowy zlecenie tez nie
    > patrzyli. Wpisywalem je w karte rejestracyjna i to wszystko.

    Wiec mi napisz prosze, w ktorym miejscu napisałam cos co sie rozni od
    Twojej wersji. Bo ktores z nas w tym przypadku ma problemy z czytaniem ze
    zrozumieniem.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154