PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z karta obiegowa

  • 1. Data: 2004-07-19 12:19:53
    Temat: Problem z karta obiegowa
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

    Witam

    Powiedzcie taka rzecz - jak sie zwlaniam z jakiejs pracy (konczy sie umowa) to
    zgodnie z wewn. regulaminem pracy mam wypelnic karte obiegowa. Jestem w takiej
    sytuacji ze pracuje w oddziale, w innym miescie. Tresc karty, ktora dostalem
    dotyczy ewidentnie pracownikow centrali, a ja w zyciu nie bylem w tych
    wszystkich miejscach, ktore sa wymienione na karcie (w centrali bylem raz przez
    godzine, w jednym pokoju, na rozmowie kwalifik.)
    Pierwsze moje pytanie to czy pracodawca moze mi kazac jechac do centrali
    i "ciagac" z karta obiegowa po tych wszystkich miejscach, w ktorych na oczy
    mnie nigdy nie widzieli i w ogole nie podlegam pod te dzialy, czy tez
    powinienem wszystko zalatywic na miejscu (ale tu jest tylko sekretarka, ktora
    sie wszystkim zajmuje - inni przyjezdzaja (rzadko) jak trzeba z centrali albo
    pracuja z nami na odleglosc). Aha dodam ze formalnie moim miejscem zatrudnienia
    jest miasto w ktorym jest moj oddzial.
    Drugie pytanie jest takie - co zrobic w sytuacji jak nawet pojade (kawal drogi)
    to zalatwiac a sie okaze ze tego goscia nie ma bo cos tam, a tamten nie ma
    czasu itp. - mam tak jezdzic codziennie az ktos mi laske zrobi i podpisze ?
    (zwlaszcza ze podpisac musi tez moj szef, ktory jest wkurzony na mnie i bedzie
    robil wszystko zeby mi to uprzykszyc). Poza tym nie ma mi kto podpisac nawet
    delegacji (tu nie ma nawet dyrektora) a przeciez nie bede jezdzil na wlasny
    koszt. Co w tej sytuacji moge zrobic ? (jakby to bylo wszystko na miejscu to
    zaden problem, ale wlasnie chodzi o te jezdzenie, nie wiadomo ile razy i kto ma
    za to zaplacic).

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2004-07-19 12:50:02
    Temat: Re: Problem z karta obiegowa
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 19 Jul 2004 14:19:53 +0200, Piotr <p...@p...fm> napisał:

> [...]
    > raz przez
    > godzine, w jednym pokoju, na rozmowie kwalifik.)

    Sprobuj dogadac sie z kadrami , ktore rubryki mozesz wykreslic z adnotacja
    "nie dotyczy"
    Ewentualnie moze taka powykreslana przez wladna osobe obiegowke uda ci sie
    wydobyc od nich droga faksowa - wtedy bediz epewne, ze nikt pozniej nie
    doczepi sie do zasadnosci wykreslen.

  • 3. Data: 2004-07-19 13:44:45
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Pierwsze moje pytanie to czy pracodawca moze mi kazac jechac do centrali
    > i "ciagac" z karta obiegowa po tych wszystkich miejscach, w ktorych na oczy

    Tobie do zycia jest potrzebne tylko swiadectwo pracy, a to pracodawca i
    tak ma obowiązek wydac bez wzgledu na to czy sie rozliczyles czy nie. Po
    prostu olej obiegowke ... a jak ci nie dadza swiadectwa do zglos to do
    PIP.

    ;-)

  • 4. Data: 2004-07-19 14:02:53
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

> [...]
    > tak ma obowiązek wydac bez wzgledu na to czy sie rozliczyles czy nie. Po
    > prostu olej obiegowke ... a jak ci nie dadza swiadectwa do zglos to do

    hmm no wlasnie ale jako pracowanik konczacy prace mam obowiazek zalatwic
    obiegowke (zgodnie z regulaminem pracy)
    czy oni nie moga wyciagnac potem ode mnie jakichs konsekwqencji ze tej
    obiegowki nie zdalem ?

  • 5. Data: 2004-07-19 14:04:41
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > wydobyc od nich droga faksowa - wtedy bediz epewne, ze nikt pozniej nie

    ok, tylko mi raczej chodzi o przypadek "zlosliwy", taki ze nikt nie ma
    najmniejszej ochoty sie ze mna dogadywac....

  • 6. Data: 2004-07-19 14:28:53
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > czy oni nie moga wyciagnac potem ode mnie jakichs konsekwqencji ze tej
    > obiegowki nie zdalem ?

    To niech ci oplacą podroz do centrali i za stracony czas. Generalnie
    musieliby udowodnic, ze naraziles firme na straty finansowe ... a jakie
    straty moze miec firma z powodu niepodpisanej obiegowki ?

  • 7. Data: 2004-07-19 15:57:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 19 Jul 2004 16:04:41 +0200, p...@p...fm zakodował:

    >ok, tylko mi raczej chodzi o przypadek "zlosliwy", taki ze nikt nie ma
    >najmniejszej ochoty sie ze mna dogadywac....

    Pracodawca może wystawić Ci polecenie wyjazdu służbowego (jeszcze w
    trakcie pracy). Masz wtedy obowiązek pojechać na delegację (a on
    zwrócić koszty podruży i dietę).
    Wydania świadectwa pracy czy wypłaty wynagrodzenia nie może uzależnić
    od wypełnienia obiegówki.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2004-07-20 06:24:56
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

    > Pracodawca może wystawić Ci polecenie wyjazdu służbowego (jeszcze w
    > trakcie pracy). Masz wtedy obowiązek pojechać na delegację (a on
    > zwrócić koszty podruży i dietę).

    ok, to nie ma problemu, wtedy jade, ale co w przypadku jak mi wlasnie nie
    wystawi (bo nie ma czasu albo zapomni o mnie - wszak juz dla niego nic nie
    znacze), a dzial kadr bedzie sie tej obiegowki domagal "bo ich to nic nie
    obchodzi" ?

  • 9. Data: 2004-07-20 11:43:23
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > To niech ci oplacą podroz do centrali i za stracony czas. Generalnie
    > musieliby udowodnic, ze naraziles firme na straty finansowe ... a jakie
    > straty moze miec firma z powodu niepodpisanej obiegowki ?

    A takie, ze mozesz miec wydany na siebie sprzet wartosci wielu tysiecy
    zlotych. I z tego sprzetu musisz sie rozliczyc. I po to jest wlasnie
    obiegowka.
    --
    Robert Jaskula

  • 10. Data: 2004-07-20 18:14:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 20 Jul 2004 08:24:56 +0200, "Piotr" <p...@p...fm>
    zakodował:

    >znacze), a dzial kadr bedzie sie tej obiegowki domagal "bo ich to nic nie
    >obchodzi" ?

    Nie, to Ciebie nic nie obchodzi - świadectwo muszą Ci wystawić i to
    ich problem.