PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracujesz na czarno? Donieś na swego szefa

  • 11. Data: 2006-04-07 12:41:29
    Temat: Re: Pracujesz na czarno? Donieś na swego szefa
    Od: Rafał Maj Raf256 <u...@r...com.invalid>

    CZYŚCIWO wrote:
    > Praca na czarno czyli bez opłacania składek na ZUS i podatków to prawdziwa
    > plaga.
    > (...)
    > Ministerstwo Finansów chce z tym walczyć. Jak? Zachęcając nielegalnych

    ZUS to prawdziwa plaga. Gdyby te 800 pln odkładać na konto, miałbyś
    spokojnie z 2000 złotych na emeryturze, zamiast z wielką łaską ~500.

    --
    Wymiana starych układów... na nowe układy - prawie jak walka z korupcja.
    Walka z wychowaniem seksualnym i erotyką - prawie jak walka z patologią.

  • 12. Data: 2006-04-07 12:51:25
    Od: "yard" <y...@d...pl>

    > tylko że tego typu firmy "jak u szewca" to zasadniczy trzon naszej
    > gospodarki, ci ludzie jeszcze coś robią w tej chorej rzeczywistości
    > płacąc chociażby prawie 1000zł miesięcznie ZUSu za właściciela, jeśli
    > nie one to by się okazało że emigracja Polaków "za chlebem" wynosi nie
    > 800 a 2000 dziennie.

    czy wg Ciebie to usprawiedliwa istnienie szarej strefy?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-04-07 13:19:45
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 7 Apr 2006 14:51:25 +0200, użyszkodnik "yard" <y...@d...pl>
    napisał:

    > czy wg Ciebie to usprawiedliwa istnienie szarej strefy?

    tak, gdyby wszyscy zaczeli przestrzegać prawa do którego namawiasz to
    w ciągu kilku miesięcy gospodarka by upadła

  • 14. Data: 2006-04-07 13:41:27
    Od: "yard" <y...@d...pl>

    > tak, gdyby wszyscy zaczeli przestrzegać prawa do którego namawiasz to
    > w ciągu kilku miesięcy gospodarka by upadła

    Czytajac Ciebie mam wrazenie ze nie potrzebnie place podatki bo przeciez
    moglbym na samochod nazbierac zeby ratowac koncerny samochodowe.
    Placenie podatkow dla idiotow.
    Moze cos w tym jest.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-04-07 14:02:36
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 7 Apr 2006 15:41:27 +0200, użyszkodnik "yard" <y...@d...pl>
    napisał:

    > Czytajac Ciebie mam wrazenie ze nie potrzebnie place podatki bo przeciez
    > moglbym na samochod nazbierac zeby ratowac koncerny samochodowe.
    > Placenie podatkow dla idiotow.
    > Moze cos w tym jest.

    ależ owszem że jest,
    gospodatka chce się rozwijać, ludzie chcą coś robić w kraju ale
    rządzący dosyć skutecznie sprawe utrudniają wymyślając coraz to nowe
    koszty robienia czegokolwiek z czego ZUS+płaca minimalna są jednym z
    najbardziej absurdalnych

    efekt ???
    coraz większa szara strefa, coraz większa emigracja zarobkowa a przez
    to coraz mniejsze a nie większe wpływy do budżetu :(

  • 16. Data: 2006-04-07 15:25:51
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "yard" <y...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli pracodawcy nie stac na placenie leglnie 1500 netto
    pracownikowi nie
    > powinien w ogole stawiac tej drugiej propozycji.
    > Jesli pracodawca rozumie ze pensja w wysokosci 800 zl jest za mala
    na tym
    > stanowisku to znaczy ze zle prowadzi firme ze go nie stac zaplacic
    legalnie
    > wiecej.

    heh, tak różowo to nie ma. Polemizuje z Tobą kolega, dla którego
    płaca minimalna to też za dużo - on by chciał płacić 300 na rękę i
    to by był dla niego wreszcie uczciwy układ. I wtedy faktycznie
    mógłby zatrudnić (= dać utrzymanie, he he) drugiego pracownika.

    > Jesli zle prowadzi dzialalnosc gosp. to powinien przestac ja
    > prowadzic lub zaczac cos zmieniac.

    Ale zwykle nie trzeba nic zmieniać - firma zarabia i tak i tak,
    tylko że w "uczciwym" wariancie czysty zysk jest mniejszy.
    Pracodawca ogląda uważnie każdą złotówkę, którą wydaje na pracownika
    (i zwykle tylko tą - ale to jest jego święte prawo), a skoro da się
    coś wykombinować, to kombinuje. To zupełnie naturalny odruch. Gdyby
    kombinować się nie dało, biznesy kręciłyby się też - oczywiście
    pracodawcy klęliby na czym świat stoi na pazerne państwo (i mieliby
    rację), tak samo, jak klną na nie uczciwi płatnicy PIT (i też mają
    rację), ale świat wcale by się nie zawalił. Nie wzrosłoby również
    bezrobocie. Największe, eksploatowane bez przerwy kłamstwo, to
    właśnie, że: "przy takich kosztach pracy nie da się prowadzić
    biznesu". Jak będziesz miał okazję, zapytaj takiego cwaniaczka: "a
    przy jakich by się dało ?". Inną wersją pytania jest: "ile czasu
    powinna się zwracać długoterminowa inwestycja ?". Polska odpowiedź
    brzmi: 3 lata. I to tyle w kwestii kosztów i akceptowalnego w Polsce
    poziomu rentowności.

    pozdrawiam
    entrop3r

  • 17. Data: 2006-04-07 15:55:09
    Temat: Re: Pracujesz na czarno? Donie? na swego szefa
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 7 Apr 2006 17:25:51 +0200, użyszkodnik "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > to by był dla niego wreszcie uczciwy układ. I wtedy faktycznie
    > mógłby zatrudnić (= dać utrzymanie, he he) drugiego pracownika.

    jesli chodzi o mnie to ja nie twierdze ze płaca minimalna to za dużo
    tylko że nie powinno jej być bo to sztuczna bariera odcinająca od
    pracy tych co są na tyle mało wydajni że nie będą w stanie zarobic na
    nią, pozatym na płacy minimalnej opierają się inne bzdurki takie jak
    chociażby wysokośc składki ZUS dla osób fizycznych prowadzących DG i
    na przykład nie można sobie otworzyć czegoś w rodzaju
    mikrodziałalności gospodarczej czyli działalności gospodarczej na 1/50
    etatu chociażby

    inna sprawa że płaca minimalna plus konieczne do poniesienia przez
    firme koszty to całkiem sporo jak na polskie warunki :(

    > Ale zwykle nie trzeba nic zmieniać - firma zarabia i tak i tak,
    > tylko że w "uczciwym" wariancie czysty zysk jest mniejszy.

    ...a potem pojawia się kontola ze skarbówki, wynajdują jakiś błąd
    sprzed 4.5 roku, firma nie jest w stanie zapłacić naliczonej kary
    bankrutuje

    gratuluje

  • 18. Data: 2006-04-08 17:27:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:tkpc321hai1bnhgqecf8l900m5gku3rtvs@4ax.com futszaK
    <f...@p...pl> pisze:

    > tak, gdyby wszyscy zaczeli przestrzegać prawa do którego namawiasz to
    > w ciągu kilku miesięcy gospodarka by upadła
    Proszę o udowodnienie (podkreślam: udowodnienie, nie zaś pseudologiczne
    dywagacje) tej tezy.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-04-08 17:29:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Użytkownik "Rafał Maj Raf256" <u...@r...com.invalid>
    napisał w wiadomości news:e15mln$fj5$1@inews.gazeta.pl...

    > ZUS to prawdziwa plaga. Gdyby te 800 pln odkładać na konto, miałbyś
    > spokojnie z 2000 złotych na emeryturze, zamiast z wielką łaską ~500.
    Tak jest, mam to samo zdanie.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-04-09 16:10:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e18rtt$e55$2@news.dialog.net.pl...

    > Tak jest, mam to samo zdanie.

    Zdanie sobie możecie mieć, ale kto zapłaci emeryturę obecnym emerytom?