PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Pradze - koszty utrzymania

  • 1. Data: 2007-04-12 15:32:06
    Temat: Praca w Pradze - koszty utrzymania
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Szukałem w googlarce ale żadnych zadowalających rezultatów nie uzyskałem.
    Jakie są koszty wynajęcia mieszkania w Pradze (na okres 3 miesięcy z
    możliwością przedłużenia)?
    Jak wyglądają pozostałe koszty utrzymania w porównaniu do Polski?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 2. Data: 2007-04-13 05:39:23
    Temat: Re: Praca w Pradze - koszty utrzymania
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Marcin Lubojański napisał(a):
> [...]
    > możliwością przedłużenia)?
    > Jak wyglądają pozostałe koszty utrzymania w porównaniu do Polski?

    Jest taki całkiem fajny hotel (robotniczy?) w Pradze, w sumie służy
    turystom, ale że jest potężny, więc mieszkają też w nim pracownicy.
    Nie wiem jakie są pokoje jednoosobowe, wynajmowane pracownikom,
    ale standard w pokojach "turystycznych" jest podstawowy, ale w
    pozytywnym tego słowa znaczeniu. Czysto, schludnie, łazienka przy
    pokoju + lodówka + czajnik. Co najwazniejsze: ceny , jak na Pragę
    zadziwiająca małe. Za ten pokoj turystyczny placiłem w 2006 roku 330
    koron za dzien za osobe. Hotel znajduje sie 5 min piechotą od stacji metra.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2007-04-13 08:46:12
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    sory, zapomnialem o linku
    http://www.ubytovny.cz/Hloubet.htm

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 4. Data: 2007-04-13 15:47:01
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    czarny napisał(a):
    > sory, zapomnialem o linku
    > http://www.ubytovny.cz/Hloubet.htm

    4080 koron/miesiąc. Całkiem znośna cena. Dzięki za linka.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 5. Data: 2007-04-13 19:02:15
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Marcin Lubojański wrote:

    > 4080 koron/miesiąc. Całkiem znośna cena. Dzięki za linka.

    To wychodzi ok. 560 zł na m-c czy się mylę?

  • 6. Data: 2007-04-14 15:07:47
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > To wychodzi ok. 560 zł na m-c czy się mylę?

    po pierwsze primo, to chyba nie jest trudno przeliczyć wartość waluty w danym
    momencie majac ilość danej waluty i jej wartość na rynku.... wg
    http://gospodarka.gazeta.pl/gielda/0,49610.html kurs średni CZK to 0.1375, pomnożone
    przez 4080 daje wynik 561 PLN.

    po drugie primo, nie warto przenosić warunków lokalnych na polską walutę. Duzo lepiej
    jest podejść do tematu ile zarobi się na miejscu, ie sie wyda lokalnie i wtedy
    pozostalą resztę, która sie np. będzie chciało wysyłac do kraju bedzie mozna
    rzeliczac na złotówki.

    Tak zreszta pzelicza bardzo wiele osób nawet z tych przyjezdżajacych do uk, a to
    błąd. Za granica sie w złotówkach nie płaci, tylko w lokalnej walucie. tak samo jest
    z zarobkami. A przyjęcie przelicznika walutowego na kazdym kroku nie da wymiernego i
    rzeczywistego obrazu

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 7. Data: 2007-04-15 22:51:24
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    grom@x <gromax@_skasuj_.interia.pl> napisal(a):

> [...]
    z zarobkami. A przyjęcie przelicznika walutowego na kazdym kroku nie da wymiernego i

    Generalnie Czechy sa ~20% drozsze. A Praga pewnie ~20% drozsza ale
    od Wawy ;-).

    --
    Andrzej Grądziel | gg: 1557202
    "Polska potrzebuje potężnej protekcji, by szczęśliwie po wyjściu z Egiptu