PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po ile godzin ja pracuję???

  • 1. Data: 2003-11-27 18:59:27
    Temat: Po ile godzin ja pracuję???
    Od: "Skolej" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam dwa pytania:
    1. W umowie o prace mam wymienione dwa miejsca wykonywania pracy. Nazwe je A
    i B. Codziennie przychodze do pracy na godz. 9 w miejscu A. Tutaj tez
    podpisuje liste obecnosci. Nastepnie jade do miejsca B. Tutaj jestem do
    godziny 18. O 18 wyjezdzam do domu (miasto A) i jestem w nim o 19 (pokonanie
    trasy A-B zajmuje prawie godzinę). Mam pytanie: ile godzin dziennie pracuje?
    Dziewiec (od 9 do 18) czy dziesiec (od 9 do 19)?

    2. Jakby nie liczyc (?) mam nadgodziny za ktore pracodawca nie rozlicza sie
    ze mna od prawie roku. Czy to jest wystarczajacy powod abym rozwiazal umowe o
    prace bez okresu wypowiedzenia z powodu ciezkiego naruszenia podstawowych
    obowiazkow pracodawcy (art95 p.5)? Obawiam sie, ze nie, ale chce przeczytac
    Wasze opinie (dobrze jesli beda potwierdzone podstawa prawna)

    Pozdrawiam
    Skolej

  • 2. Data: 2003-11-28 19:30:47
    Temat: Re: Po ile godzin ja pracuję???
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > obowiazkow pracodawcy (art95 p.5)? Obawiam sie, ze nie, ale chce przeczytac
    > Wasze opinie (dobrze jesli beda potwierdzone podstawa prawna)

    Witam
    Według mojej oceny powinieneś pracować zgodnie z kp tylko do godz.17.00 i to
    co pracujesz po godz.17.00 to są nadgodziny o ile w zakładzie zgodnie z
    regulaminiem pracy praca jest wykonywana w godz.9.00 do 17.00. Piszesz że rok
    nie wypłacają Ci pieniędzy za godz. nadliczbowe i na tej podstawie chcesz
    rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, to zapoznaj się dobrze z art.55
    kp.Na marginesie art 95 kp. został skreślony. Pozdrawia.