PracaGrupypl.praca.dyskusje › POMOCY !!!! pracodawca nie płaci !!

  • 1. Data: 2004-07-20 12:33:24
    Temat: POMOCY !!!! pracodawca nie płaci !!
    Od: krzys <K...@o...pl>

    Pracuję w firmie z o.o. Mój pracodawca zalega z wypłaceniem mi pensji za
    dwa miesiące. Co mogę zrobić ??
    czy jeśli ja wypowiem umowę (naruszenie przepisów ze strony pracodawcy):
    to dostanę bezrobocie ??
    Jakąś odprawę (pracuję już tam 6 lat).
    A co jeśli firma zostanie postawiona w stan upadłości ??
    Kto wypłaci mi zaległą pensję ???

  • 2. Data: 2004-07-20 13:49:37
    Temat: Re: POMOCY !!!! pracodawca nie płaci !!
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    Użytkownik "krzys" <K...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to dostanę bezrobocie ??
    > Jakąś odprawę (pracuję już tam 6 lat).
    > A co jeśli firma zostanie postawiona w stan upadłości ??

    Niewypłacanie pensji stanowi tzw. poważne naruszenie przepisów kodeksu
    pracy - i w związku z tym, możesz natychmiastowo rozwiązać stosunek pracy -
    bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Bezrobocie dostaniesz. Należy Ci się
    odprawa.
    Jeśli firma zostanie postawiona w stan upadłości - pieniędze dostaniesz od
    syndyka lub likwidatora masy upadłościowej, a w przypadku - jeśli firma,
    rzeczywiście nie posiada żadnego majątku i środków finansowych - po złożeniu
    wniosku przez likwidatora - z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń
    Pracowniczych.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2004-07-20 13:54:20
    Od: krzys <K...@o...pl>

    Użytkownik KrzysztofM napisał:

> [...]
    > rzeczywiście nie posiada żadnego majątku i środków finansowych - po złożeniu
    > wniosku przez likwidatora - z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń

    Dzięki, rozumiem że na podstawie kodeksu pracy. A takie wypowiedzenie
    trzeba złożyć na koniec miesiąca czy w danym dniu a w następnym nie
    muszę już przyjść do pracy ??

  • 4. Data: 2004-07-20 17:08:56
    Od: nelson <p...@g...pl>

    Użytkownik krzys napisał:

    > Dzięki, rozumiem że na podstawie kodeksu pracy. A takie wypowiedzenie
    > trzeba złożyć na koniec miesiąca czy w danym dniu a w następnym nie
    > muszę już przyjść do pracy ??

    Krzysiek, tak jak rozmawialiśmy w firmie... rozwiązujesz umowę w
    dowolnym dniu, Tobie odpowiadającym. Kładziesz pismo na stół, odwracasz
    się na pięcie i wychodzisz. To nie jest rozwiązanie umowy o pracę z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia, tylko w trybie natychmiastowym.

    nelson
    www.republika.pl/piotr_medela http://pmedela.fm.interia.pl

  • 5. Data: 2004-07-20 17:12:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 19:08:56 +0200, nelson <p...@g...pl> napisał:

> [...]
    > się na pięcie i wychodzisz. To nie jest rozwiązanie umowy o pracę z
    > zachowaniem okresu wypowiedzenia, tylko w trybie natychmiastowym.

    Ktos podawal, ze jest 30 dni na taka decyzje.
    Jest to wazne o tyle, ze jesli pracodawca wyjatkowo zaplaci ostatnia
    wyplate w terminie, to niesumiennosc w poprzednich wyplatach nie jest juz
    podstawa do takiego wypowiedzenia, jako "przedawniona".

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-07-20 18:23:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Jul 2004 15:49:37 +0200, "KrzysztofM"
    fffpm.pfmpmf>
    zakodował:

    >Należy Ci się
    >odprawa.

    Wcześniejsze w zasadzie się zgadza (ale są wyjątki, gdy zasiłek się
    nie należy). Ale to zdanie jest zgadywaniem. Zależy ile osób zatrudnia
    firma (musi zatrudniać powyżej 20). A i wtedy są wyjątki, gdy odprawa
    się nie należy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded