PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biura pośrednictwa - ostrzeżenie/długie.....troszk

  • 11. Data: 2003-08-22 18:40:39
    Temat: Re: POBIERANIE PIENIEDZY OD KANDYDATOW JEST NIELEGALNE
    Od: "Schwester" <J...@p...onet.pl>

    > Prawo sie nie zmienilo w tej sprawie - do tej pory bylo to nielegalne. Za
    > prezentacje ofert nie mozna pobierac pieniedzy.

    Teoretycznie tak, ale agencje niby biorą pieniądze nie za pośrednictwo, ale
    np, za wprowadzenie danych i ich przetwarzanie w komuterze albo za inne
    bzdury

  • 12. Data: 2003-08-22 18:50:03
    Od: "marzena" <m...@i...pl>

    "Schwester" > > Prawo sie nie zmienilo w tej sprawie - do tej pory bylo to
> [...]
    ale
    > np, za wprowadzenie danych i ich przetwarzanie w komuterze albo za inne

    W Krakowie nawet za spamowanie Twoim CV pobierają opłaty. Jakaś kompletna
    paranoja, przeciez zawsze trafia ten spam poprzez kreatora do kosza :)
    Marzena

  • 13. Data: 2003-08-22 19:35:30
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    W takim razie nie werzcie takim agencjom. Sam pracuje w HR i nie slyszalem
    nigdy, aby profesjonalna agencja zadala pieniedzy od kandydatow. Ba, one
    nawet chetnie gromadzi zyciorysy. W koncu z poszukiwania odpowiednich
    kandydatow zyja i zarabiaja. Agencja obciaza honorarium pracodawce
    korzystajacego z jej uslug. NIGDY KANDYDATA.

    Moze sie zdarzyc natomiast, iz agencja pobiera oplate od kandydata - jest to
    jednak usluga doradcza oferowana przez kilka renomowanych agencji doradztwa
    personalnego. Zazwyczaj w ramach tej oplaty sporzadza sie profesjonalne
    dossier, urzadza sie sesje testowo - doradcza i szkolenie z zakresu
    prezentacji lub innych umiejetnosci miekkich. Oplata ta jest jednak zaplata
    za prace konsultanta i nigdy nie gwarantuje dostania pracy.

    Pozdrawiam,

  • 14. Data: 2003-08-23 06:19:23
    Temat: Re: Biura pośrednictwa - ostrzeżenie/długie.....troszk
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > najbardziej wnerwił mnie fakt, że ludzie wierzą w taki pośrednictwo i
    > płacą... a przecież biuro z tych ludzi zyje.. w taki sposób się
    utrzymuje...

    Ale to jest zwykłe przestepstwo, w którym miał brać udział, to nie ma co
    pisac na newsy, tylko isć na policje... chyba nie jestescie dziecmi
    Wojtek