PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2005-03-07 16:07:08
    Temat: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Ola" <a...@w...pl>

    Chciałabym sobie wyrobić legitymacje ubezpieczeniową. Gdzie mogę nabyć taką
    pustą legitymację?
    Obecnie pracuję u drugiego pracodawcy. U poprzedniego pracowałam 8 miesięcy.
    Czy poprezdni pracodawca ma obowiązek dokonać stosownych wpisów w książeczce?

  • 2. Data: 2005-03-07 16:37:41
    Temat: Re: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Ola <a...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Obecnie pracuję u drugiego pracodawcy. U poprzedniego pracowałam 8
    > miesięcy. Czy poprezdni pracodawca ma obowiązek dokonać stosownych

    Poprzedni pracodawca miał obowiązek zapytać się o nią, jeżeli nie miałaś
    to powinien ci wyrobić. A jak nie zrobił tego to do swojego pracodawcy
    zgłoś się (trzeba wypełnić wniosek- kadry powinny mieć:
    http://www.infor.pl/dane/?tresc=druki#2

    ZUSE22.F_I
    ZUS E-22(1) Wniosek o wydanie legitymacji ubezpieczeniewej dla
    pracownika (ubezpieczonego). (http://dobre.vel.pl/formul/zuse22.f_i
    bezposredni li nk)
    *potrzebny będzie bezpłatny program Formularze IPS
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki_.htm

    A co do wpisów, jeżeli nie zrobił tego to raczej byłego pracodawcę 'nie
    zmusisz'. Jak masz zgłoszenie ZUA i miesięczne wydruki RMUA to powinno
    wystarczyć jako ewentualny dowód w ZUS-ie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-07 19:37:29
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > to powinien ci wyrobić. A jak nie zrobił tego to do swojego pracodawcy
    > zgłoś się (trzeba wypełnić wniosek- kadry powinny mieć:

    Przy okazji sie wetne z lamerskim pytaniem: co ile trzeba w leg.ubezp.
    podbijac pieczatke? Przy zmianie miejsca pracy czy tez co jakis czas w
    trakcie zostawania u tego samego pracodawcy?

    I.

  • 4. Data: 2005-03-07 19:42:40
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Immona napisał(a):

    > Przy okazji sie wetne z lamerskim pytaniem: co ile trzeba w leg.ubezp.
    > podbijac pieczatke? Przy zmianie miejsca pracy czy tez co jakis czas w
    > trakcie zostawania u tego samego pracodawcy?

    Wg tego co piszą w legitymacji potwierdzenie jest waże 6 m-cy. Pani w
    przychodni kiedyś mówiła że lepiej co 3 ale nie umiała uzasadnić ;)
    Kiedyś poszedłem z taką niby nieważną (pieczątka była ponad roczna) ale
    nie było problemów. Zadzwonili do Kasy Chorych potwierdzić ubezpieczenie
    i tyle było. Teraz już wogóle bez papierów chodzę jak chodzę bo znają :)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 5. Data: 2005-03-07 21:05:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pe.Ka <c...@t...cy>
    wystukał[a]:
    > Wg tego co piszą w legitymacji potwierdzenie jest waże 6 m-cy. Pani w
    > przychodni kiedyś mówiła że lepiej co 3 ale nie umiała uzasadnić ;)

    To zależy od przychodni, są takie gdzie nie sprawdzają, a są takie gdzie
    chcą z ostatniego miesiąca !
    Raz nie miałam (posiadałam przy sobie jedynie rmua z miesiąca
    poprzedniego) i niestety niemiłe panie nie chciały tego uwzględnić...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-03-09 09:16:31
    Od: "AGENT" <a...@c...pl>

    wlasnie, mialam podobna sytuacje, na dodatek z malym dzieckiem na ostrym
    dyzurze nocnym. na dodatek baba miala komputer a my jestesmy w bazie i mogla
    to sprawdzic.
    bardzo roznie to bywa, ja sie staram miec z ostatniego miesiaca, nie wiem na
    kogo natrafie.
    pozdrawiam
    edyta