PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy 26 dni urlopu

  • 1. Data: 2006-08-17 19:29:46
    Temat: Kiedy 26 dni urlopu
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Wiem, ze 26 dni urlopu przysluguje pracownikowi po 10 latach pracy. Studia
    licza sie do tego okresu jako 8 lat.
    Prace zaczynalem w zeszlym roku w czerwcu. W tym roku minal mi rok pracy. W
    przyszlym beda 2 lata co ze studiami da lacznie 10 lat.
    Czy 26 dni urlopu bedzie mi przyslugiwalo z nowym rokiem kalendarzowym
    (2007), czy dopiero po faktycznym przepracowaniu tych dwoch lat (czyli po
    czerwcu 2007)? Jak to jest bo za bardzo sie nie orientuje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-17 21:08:35
    Temat: Re: Kiedy 26 dni urlopu
    Od: Mateusz Wójcik <m...@c...dot.pl.invalid>

    Depesz napisał(a):
> [...]
    > (2007), czy dopiero po faktycznym przepracowaniu tych dwoch lat (czyli po
    > czerwcu 2007)? Jak to jest bo za bardzo sie nie orientuje.

    OIDP w 2007 rozpoczniesz z 20 dniami a w czerwcu 2007 dostaniesz
    dodatkowe 6 dni urlopu. Jest jedno ale: jeżeli pracowałeś przed
    ukończeniem studiów, ten czas nie wlicza się do stażu pracu (czyli:
    zacząłeś pracę w styczniu, obroniłeś się w czerwcu - czas dwóch lat
    liczy się od czerwca).

    Matt

  • 3. Data: 2006-08-18 05:28:03
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > OIDP w 2007 rozpoczniesz z 20 dniami a w czerwcu 2007 dostaniesz
    > dodatkowe 6 dni urlopu. Jest jedno ale: jeżeli pracowałeś przed

    drobna uwaga - 26 dni dotyczy pełnego roku a nie jego części. czyli jak np.
    uzyskanie nastąpi w środku roku, to do miesiąca uzyskania za kazdy miesiąc
    naliczane jest 20/12 * liczba miesięcy, a od tego miesiaca 26/12 * liczba
    miesięcy (czyli np. w lipcu następuje zmiana, to wymiar urlopu na dany rok
    wynosi 20/12 * 6 + 26/12 * 6 , czyli 10 + 13 czyli 23 dni urlopu, a nie jak
    zostało podane wyżej - pewnie to skrót myślowy - 6 dni)
    --
    to tylko moje zdanie
    *G*R*O*M*A*X*

  • 4. Data: 2006-08-18 07:08:02
    Od: Mateusz Wójcik <m...@c...dot.pl.invalid>

    gromax napisał(a):

> [...]
    > wynosi 20/12 * 6 + 26/12 * 6 , czyli 10 + 13 czyli 23 dni urlopu, a nie jak
    > zostało podane wyżej - pewnie to skrót myślowy - 6 dni)

    Z rozpiski urlopowej którą dostałem z kadr wynika, że w dniu po
    zakończeniu dwóch lat dostaje się od razu całe 6 dni. Natomiast nie będę
    się upierał jak jest w przepisach, bo tego nie jestem pewien.

    Matt

  • 5. Data: 2006-08-18 07:17:40
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 07:28:03 +0200, gromax <g...@N...interia.pl>
    w <ec3mjj$p09$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > wynosi 20/12 * 6 + 26/12 * 6 , czyli 10 + 13 czyli 23 dni urlopu, a nie jak
    > zostało podane wyżej - pewnie to skrót myślowy - 6 dni)

    Tak mogłoby się wydawać, ale jednak tak nie jest.
    W momencie gdy stuka 10 lat pracy (8 za studia + 2 za pracę) dostaje się
    6 dni urlopu do ustawowych 26.
    BTDT

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-08-18 07:54:58
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Mateusz Wójcik" <m...@c...dot.pl.invalid> napisał

    > Z rozpiski urlopowej którą dostałem z kadr wynika, że w dniu po
    > zakończeniu dwóch lat dostaje się od razu całe 6 dni. Natomiast nie będę
    > się upierał jak jest w przepisach, bo tego nie jestem pewien.

    Jest tak, jak piszesz.

    N.

  • 7. Data: 2006-08-18 15:30:41
    Od: "Yapka" <n...@b...pl>

    a czy staz wlicza sie do tego okresu ?

    np. 8 lat za studia + 0,5 roku stazu + 1 rok pracy

    26 dni bede mial za 0,5 roku czy za rok ??? :)

    i gdzie to konkretnie jest zapisane ?? ( slyszalem ze sie wlicza - natomiast
    koledze nie policzyli rocznego stazu i urlop 26 dniowy dostal dopiero po 3
    latach pracy
    ( 1 rok stazu + 2 lata "normalnej" pracy) - ktos nie dopilnowal (kadrowa)
    czy tak ma byc ???

    ---------
    i pytanie 2gie - czy staz sie dolicza do emerytury etc. :)
    i gdzie uregulowania ?

  • 8. Data: 2006-08-18 15:50:11
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Tak mogłoby się wydawać, ale jednak tak nie jest.
    > W momencie gdy stuka 10 lat pracy (8 za studia + 2 za pracę) dostaje się
    > 6 dni urlopu do ustawowych 26.

    6 dni jest niepodzielne i poprostu sie nalezy, nawet jesli 10 lat stazu
    bedzie w dniu 30.12 to przysluguje dodatkowo 6 dni, ktore automatycznie
    przejda na nastepny rok
    gdyz nie jestes w stanie ich wykorzystac, w nast roku wykorzystasz 26 + 6
    zaleglego ;)

    Jean

  • 9. Data: 2006-08-18 17:12:40
    Od: "Jagna W." <w...@o...eu>

    Użytkownik "Yapka" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    >a czy staz wlicza sie do tego okresu ?
    >
    > np. 8 lat za studia + 0,5 roku stazu + 1 rok pracy
    >
    > 26 dni bede mial za 0,5 roku czy za rok ??? :)

    Za rok.

    > i gdzie to konkretnie jest zapisane ??

    W Kodeksie Pracy.

> [...]
    > latach pracy
    > ( 1 rok stazu + 2 lata "normalnej" pracy) - ktos nie dopilnowal (kadrowa)

    Staż to nie praca, więc siłą rzeczy tego okresu nie bierze się pod uwage
    przy wyliczaniu urlopu.

    JW.

  • 10. Data: 2006-08-20 21:06:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Aug 2006 07:28:03 +0200, "gromax"
    <g...@N...interia.pl> zakodował:

    >drobna uwaga - 26 dni dotyczy pełnego roku a nie jego części. czyli jak np.
    >uzyskanie nastąpi w środku roku, to do miesiąca uzyskania za kazdy miesiąc
    >naliczane jest 20/12 * liczba miesięcy,

    Tak liczy się tylko przy urlopie proporcjonalnym - czyli przy zmianie
    pracy. Jeżeli pracujesz cały rok u jednego pracodawcy, to nawet jak
    prawo staż potrzebny do 26 dni kończysz 28 grudnia, to dostajesz całe
    6 dni.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded