PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy jako Helpdesk/operator sieci??

  • 1. Data: 2002-02-06 22:41:27
    Temat: Jak szukac pracy jako Helpdesk/operator sieci??
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Co byscie mi sugerowali, jestem prawie absolwentem, wiec nie mam znaczacego
    doswiadczenia, to znaczy takiego ktorego uwazam warto by umieszczac w CV.

    Jak wystartowac jezli docelowo chce byc adminem ;))

  • 2. Data: 2002-02-06 22:48:42
    Temat: Re: Jak szukac pracy jako Helpdesk/operator sieci??
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Efro na pl.praca.dyskusje:
    > Co byscie mi sugerowali, jestem prawie absolwentem, wiec nie mam znaczacego
    > doswiadczenia, to znaczy takiego ktorego uwazam warto by umieszczac w CV.

    A to helpdesk potrzebuje jakiegoś znaczego doświadczenia?
    (operator sieci, zwykle to znaczy: administratrator dozorujący działanie
    w NOC i robiący troubleshoting klientom. I toto wymaga całkiem sporego
    doświadczenia).

    > Jak wystartowac jezli docelowo chce byc adminem ;))

    Pewnie projekty które robiłeś na studiach.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 3. Data: 2002-02-06 23:37:15
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> wrote in message
    or.waw.pl...
> [...]
    > doświadczenia).

    > Pewnie projekty które robiłeś na studiach.

    Niedawno widzialem ogloszenie na pracownika w dziale helpdesk gdzie wymagano
    1roku doswiadczenia!!!
    tez bylem w szoku.

    A co do tego admina to watpie zebym mi ktos dal taka posade na dzien dobry.

    Acha czy podawac w CV chec pracy w nocy, bo jakos mam takie zboczenia ala
    vampir w dzien lubie spac w nocy dzialac

  • 4. Data: 2002-02-06 23:55:35
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Efro na pl.praca.dyskusje:
    > Niedawno widzialem ogloszenie na pracownika w dziale helpdesk gdzie wymagano
    > 1roku doswiadczenia!!!
    > tez bylem w szoku.

    Tzn: jestem w stanie zrozumiec oczekiwanie. Ale naprawdę: helpdesk to
    piekiełko. (tyle że do wytrzymania przez trzy, cztery lata, przez rok
    masz szansę skutecznie dowiedziec się większości rzeczy, zwłaszcza jeśli
    w środowisku są używane specjalizowane aplikacje).

    > A co do tego admina to watpie zebym mi ktos dal taka posade na dzien dobry.

    to zależy od Twoich studiów itp. (poza tym nikt od razu nie mówi o
    samodzielnej posadzie, prawda? Zwykle, w normalnych sieciach po drodze
    jest jeszcze praca w zespole).

    > Acha czy podawac w CV chec pracy w nocy, bo jakos mam takie zboczenia ala
    > vampir w dzien lubie spac w nocy dzialac

    Nie pisz tego w helpdesku, chyba że firma pracuje w trybie 24x7.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 5. Data: 2002-02-07 01:12:17
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> wrote in message
    or.waw.pl...
> [...]
    > jest jeszcze praca w zespole).

    > Nie pisz tego w helpdesku, chyba że firma pracuje w trybie 24x7.

    Wiem ze helpdesk to piekielko ale to juz cos i po roku, dwoch, mozna
    wskoczyc wyzej.

  • 6. Data: 2002-02-07 07:46:41
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Efro <w...@w...edu.pl> wrote:
    > A co do tego admina to watpie zebym mi ktos dal taka posade na dzien dobry.
    cuda sie zdarzaja :)
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 7. Data: 2002-02-07 09:02:15
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    <cut>
    > Niedawno widzialem ogloszenie na pracownika w dziale helpdesk gdzie
    wymagano
    > 1roku doswiadczenia!!!
    > tez bylem w szoku.
    <cut>
    Dlaczego? Facet wiedze musi swoja miec. Jesli dostanie od usera wiele
    mowiaca wiadomosc, ze komputer sie zepsol, to musi biec i sprawdzic, bo to
    moze znaczyc wszystko. Przypuscmy, ze akurat stracil siec. Zanim taki koles
    pojdzie do drugiej lini wsparcia (w mojej firmie to sa administratorzy), to
    musi zdefiniowac problem. Bo jesli to karta padla, to on jest od tego, zeby
    wymienic. Albo jesli nie ma polaczenia ze switchem. A jesli zadzialalo
    jakies zabezpieczenie (np do tego portu ktos podlaczal np laptopa i switch
    zareagowal na odmienny adres makowy blokada portu, to taki koles musi to
    wiedziec i zadzwonic gdzie trzeba). Oczywiscie zalezy to od organizacji w
    firmie. Swego czasu mielismy problem z DB2 (pierwszy raz widzialem to na
    oczy), dzwonie do Help-Desku znanej firmy:) a pani pyta: A co to jest
    DB2???:))
    Firmy chca ludzi doswiadczonych, ktorzy dadza sobie rade, a akurat wielu
    rzeczy w domu lub szkole sie nie nauczysz.
    pozdrawiam
    /p
    --
    p...@o...kosciol.com.pl