PracaGrupypl.praca.dyskusje › GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?

  • 1. Data: 2009-02-03 19:18:13
    Temat: GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    Moja dziewczyna poszukująca pracy otrzymała maila następującej treści:

    Witam Pani xxxxxx uprzejmie informuje ze pani CV odpowiada naszym kryteriom na
    stanowisko pracownika biura i chcieli bysmy sie umowic na podpisanie z Pania
    umowy o prace. Data spotkania to xx.01.2009 o godzinie 9.00 w budynku Globis
    Wrocław ul. Powstańców Śląskich róg ul. Swobodnej Termin wyznaczamy z dwu
    tygodniowym wyprzedzeniem ze wzgledow organizacyjnych musimy przygotowac pani
    stanowisko pracy i zamowic z zagranicznej centrali potrzebne dokumenty w tym
    karte wstepu do siedziby firmy z Pani danymi osobowymi i unikatowym numerem
    identyfikacyjnym.Za dokumenty i karte wstempu pobierana jest kaucja zwrotna
    zwracana po podpisaniu umowy jest to zabezpieczenie dla firmy na wypadek
    poniesionych kosztow organizacyjnych na rekrutowane stanowisko w przypadku
    rezygnacji rekrutowanego. na spotkanie prosze zabrac wszystkie dokumenty
    potrzebne do podpisania umowy. W recepcji proszę się przedstawic a nasz
    Dyrektor.ds.zasobow ludzkich Tomasz Dunn przyjdzie po pania. Kaucja zwrotna to
    50zł numer konta: 07 1140 2004 0000 3802 4992 2770 na MACIEJ MAJEWSKI z
    dopiskiem KAUCJA ZWROTNA

    Niektóre fragmenty wy-x-owałem.
    Nie wspominając o tym że śmierdzi to na kilometr zwracam uwagę (gdyby ktoś nie
    zauważył) na:
    1) "chcieli byśmy" (ort.)
    2) xx.01.2008. to data z przeszłości
    3) "dwu tygodniowym (ort.)
    4) "karte wstempu" (x2) (ort. - mój niekwestionowany lider)
    nie wspominam o pomniejszych ortach na które żadna firma by sobie nie pozwoliła.

    Pytanie brzmi: gdzie z tym? Policja? Prokuratura? Ja jestem uczciwy a
    jednocześnie mściwy człowiek i nie pozwolę na taki syf.

    Ja obstawiam pismo do prokuratury z "doprowadzenia do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem w celu osiągnięcia korzyści majątkowej". Ale wątpię aby
    ktoś się tym zainteresował skoro jeszcze mnie do tego niekorzystnego
    rozporządzenia nikt nie doprowadził. Co robić? Jak się im dobrać do tyłka
    najlepiej? (jestem zdeterminowany).

  • 2. Data: 2009-02-03 19:42:33
    Temat: Re: GLOBIS wrocław. Na policję czy prokuraturę?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gma59l$1u6$1@inews.gazeta.pl Łukasz
    <l...@g...pl> pisze:

> [...]
    > nie wspominam o pomniejszych ortach na które żadna firma by sobie nie
    > pozwoliła. Pytanie brzmi: gdzie z tym? Policja? Prokuratura? Ja jestem
    Mściwy?
    Może, ale to co tu piszesz świadczy o czymś znacznie poważniejszym...

    > i nie pozwolę na taki syf.
    i w dodatku ta megalomania...

> [...]
    > niekorzystnego rozporządzenia nikt nie doprowadził. Co robić? Jak się im
    > dobrać do tyłka najlepiej? (jestem zdeterminowany).
    Ty? A co ty masz w ogóle do gadania? Przecież pisałeś, że to twoja
    bezrobotna dostała tego maila.
    Ot, zalatuje smrodkiem kłamczuszka.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-02-03 20:03:40
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    > Mściwy?
    > Może, ale to co tu piszesz świadczy o czymś znacznie poważniejszym...

    O czym poważniejszym? Możesz sprecywować? Chcę się oszustowi dobrać do dupy i
    wszystko w tym temacie.

    > i w dodatku ta megalomania...

    Filologiem nie jestem tylko programistą ale megalomania to chyba jakaś mania
    wielkości tak? No to jak kulą w płot trafiłeś chłopie. Mam dobrą pracę ale
    czuję się słaby na rynku pracy. Bardzo słaby.

    > Ty? A co ty masz w ogóle do gadania? Przecież pisałeś, że to twoja
    > bezrobotna dostała tego maila.
    > Ot, zalatuje smrodkiem kłamczuszka.

    1) nie bezrobotna tylko studentka 5 roku. Zapewne wiesz jaka jest różnica.

    2) co mam do gadania? To, że jestem uczciwym obywatelem i nie będę tolerował
    złodziejstwa w biały dzień.

    2) Wiesz co? Chyba jesteś jakiś dziwny Jotte. Ja twoje posty na tej grupie
    czytam od 3 lat i nigdy nie sądziłem że tak pochopnie osądzasz. A smrodek
    kłamczuszka? O co w ogóle ci chodzi chłopie??? Wytłumacz mi bo nie ogarniam.

  • 4. Data: 2009-02-03 20:17:56
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Łukasz pisze:
> [...]
    > rezygnacji rekrutowanego. na spotkanie prosze zabrac wszystkie dokumenty

    To pracodawca ponosi ryzyko, nie może on przerzucać tego ryzyka na
    /przyszłego/ pracownika. Jakby zrezygnował trudno. Pracodawca nie może
    od kandydatów pobierać opłat za rekrutację.

> [...]
    > 50zł numer konta: 07 1140 2004 0000 3802 4992 2770 na MACIEJ MAJEWSKI z

    Nie mają wejściówek 'na gościa'? Trudno uwierzyć.
    Poproś o przysłanie umowy o kaucję, nie zapłacisz dopóki nie będziesz
    miał wszystkiego na piśmie.
    Przy okazji radzę udać się do PIPu w celu sprawdzenia tej firmy, czy
    rzeczywiście istnieje. Skoro ma pracowników to powinna być do PIPu
    zgłoszona.

    > Pytanie brzmi: gdzie z tym? Policja? Prokuratura? Ja jestem uczciwy a
    > jednocześnie mściwy człowiek i nie pozwolę na taki syf.

    Imo jeżeli takiej firmy nie ma, to do policji o wyłudzenie i próbę
    oszustwa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2009-02-03 20:18:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gma7us$ik0$1@inews.gazeta.pl Łukasz
    <l...@g...pl> pisze:

    > O czym poważniejszym? Możesz sprecywować? Chcę się oszustowi dobrać do
    > dupy i wszystko w tym temacie.
    Jakiemu oszustowi? Przedstawił jakiś debil kretyńską propozycję, ale to
    jeszcze nie oszustwo.

    > Filologiem nie jestem tylko programistą ale megalomania to chyba jakaś
    > mania wielkości tak? No to jak kulą w płot trafiłeś chłopie. Mam dobrą
    > pracę ale czuję się słaby na rynku pracy. Bardzo słaby.
    Myślałem, że programiści (choć to dolny segment drabiny w zawodach
    informatycznych) są bardziej kumaci.
    Nic mi do twojej pozycji zawodowej. Chodziło mi o to, że ci się wydaje, że
    ty możesz na "cośtam" nie pozwolić.
    Nie możesz.

    > 2) co mam do gadania? To, że jestem uczciwym obywatelem i nie będę
    > tolerował złodziejstwa w biały dzień.
    Jakiego złodziejstwa???

> [...]
    > czytam od 3 lat i nigdy nie sądziłem że tak pochopnie osądzasz. A smrodek
    > kłamczuszka? O co w ogóle ci chodzi chłopie??? Wytłumacz mi bo nie
    Po prostu żartowałem. Pisuję dużo dłużej niż 3 lata i zauważyłem, że moje
    poczucie humoru jakoś nie do każdego trafia, delikatnie mówiąc.
    Trudno, przecież się nie powieszę, będę z tym żył bez trudu.
    Przeczytaj, coś napisał i zastanów się nad tym przez chwilę.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-02-03 20:18:24
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chcę się oszustowi dobrać do dupy i
    > wszystko w tym temacie.

    Skąd wiesz, że oszust?

    --
    andreas

  • 7. Data: 2009-02-03 20:21:57
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

> [...]

    > zgłoszona.

    > Imo jeżeli takiej firmy nie ma, to do policji o wyłudzenie i próbę

    Firma jest. Globis Wrocław budował ten ładny wieżowiec który zobaczysz jak
    sobie wpiszesz "Globis Wrocław" w googlu. Z tym że tutaj mamy do czynienia z
    oczywistą próbą wyłudzenia i oszust podszywa się pod firmę. To taka fajna
    stronka we flashu na której nie ma zbyt dużo informacji i oszust to wykorzystał.

  • 8. Data: 2009-02-03 20:29:52
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    > Jakiemu oszustowi? Przedstawił jakiś debil kretyńską propozycję, ale to
    > jeszcze nie oszustwo.
    I właśnie o to pytam. O to od początku pytałem. Czy żeby ten człowiek poniósł
    konsekwencję to mam mu wpłacić te 50zł? Wtedy już będę oszukany i będę na
    pewno bo żaden dyrektor HR do mnie w tym budynku nie wyjdzie. Tam nie ma
    takiej firmy.

> [...]
    > informatycznych) są bardziej kumaci.
    > Nic mi do twojej pozycji zawodowej. Chodziło mi o to, że ci się wydaje, że

    Odnośnie swojego zawodu mam takie samo zdanie jak ty. Ale nie o to chodzi i
    nie będę rozwijał tematu. Wydaje mi się? Nie, nie wydaje mi się. Ja mogę. Są
    instrumenty prawne i jeżeli ktoś jest zażarty to dopnie swego. Poinformuję cię
    jak sprawa się potoczyła. Wtedy przeprosisz. Oooo sorry przeprosiłbyś o ile
    twoja duma i poczucie własnego ego by na to pozwoliła.

    > Jakiego złodziejstwa???

    Konkretnie chodzi o próbę oszustwa. Ale za próbę oszustwa się nie ściga więc
    widać muszę wpłacić te 5 dych żeby móc w ogóle dyskutować na ten temat na tej
    grupie. Szkoda.

    > Po prostu żartowałem. Pisuję dużo dłużej niż 3 lata i zauważyłem, że moje
    > poczucie humoru jakoś nie do każdego trafia, delikatnie mówiąc.
    > Trudno, przecież się nie powieszę, będę z tym żył bez trudu.

    A no widzisz. A do mnie twoje poczucie humoru trafiało. Do dzisiaj.

  • 9. Data: 2009-02-03 20:37:15
    Od: Lemat <l...@l...priv.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz?= wrote:

> [...]
    > z oczywistą próbą wyłudzenia i oszust podszywa się pod firmę. To taka
    > fajna stronka we flashu na której nie ma zbyt dużo informacji i oszust to

    daj to do gazety, niech redaktorzy poświęcą 5 dych i zrobią prowokację
    dziennikarską.

    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport

  • 10. Data: 2009-02-03 20:41:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gma9g0$s7f$1@inews.gazeta.pl Łukasz
    <l...@g...pl> pisze:

    > Wydaje mi się? Nie, nie wydaje mi
    > się. Ja mogę.
    Skoro tak ci się wydaje...

    > Są instrumenty prawne i jeżeli ktoś jest zażarty to dopnie
    > swego. Poinformuję cię jak sprawa się potoczyła. Wtedy przeprosisz.
    Takis pewien? OK, ja tam mogę przeprosić, ale za co?
    BTW - ty przeprosisz jak ci jajco ta zażartość da?

    > Konkretnie chodzi o próbę oszustwa. Ale za próbę oszustwa się nie ściga
    > więc widać muszę wpłacić te 5 dych żeby móc w ogóle dyskutować na ten
    > temat na tej grupie.
    Spróbuj na pl.soc.prawo. Ja bym nie był taki pewien, czy próba oszustwa nie
    jest w żaden sposób ścigana.
    Tylko kwestia w jakim trybie jest możliwe (jeśli jest możliwe) wszczęcie
    jakiegoś postępowania.
    No i kwestia techniczna - myślisz, że ten kto to robi jest kompletnym idiotą
    i da się namierzyć, zaś nr konta nie jest na słupa?

    Szkoda, ale też przeżyję.

    --
    Jotte