PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza - gdzie przepisy?

  • 1. Data: 2002-08-16 11:38:56
    Temat: Działalność gospodarcza - gdzie przepisy?
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    Gdzie w necie znajdę przepisy dotyczące działalności gospodarczej?
    Chodzi mi zwłaszcza o ogólnie pojętą księgowość - co można wrzucić w
    koszty i inne tego typu sprawy.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 2. Data: 2002-08-16 11:46:02
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - gdzie przepisy?
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako jerzu pisująca spod adresu
    <j...@i...pl> napisała:

    > Gdzie w necie znajdę przepisy dotyczące działalności gospodarczej?
    > Chodzi mi zwłaszcza o ogólnie pojętą księgowość - co można wrzucić w
    > koszty i inne tego typu sprawy.

    Zdecydowanie polecam grupę pl.soc.prawo.podatki. Tak jest kilka osób
    bardzo znających się na rzeczy - można zadać konkretne pytanie i nie
    pozostanie bez odpowiedzi. Ale najpierw zachęcam do przegoglowania
    archiwum - wiele spraw było wałkowanych.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-08-16 11:58:21
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "jerzu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie w necie znajdę przepisy dotyczące działalności gospodarczej?
    > Chodzi mi zwłaszcza o ogólnie pojętą księgowość - co można wrzucić w
    > koszty i inne tego typu sprawy.

    Leksykon VAT Janusza Zubrzyckiego.
    Oficyna Wydawnicza Unimex Wrocław 1999
    Cena ok 60 zł
    Być może jest już nowsze wydanie.
    Obszerna publikacja, podstawy prawne,
    komentarze, orzecznictwo, przykłady.

    Chester EM

  • 4. Data: 2002-08-16 13:30:14
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Fri, 16 Aug 2002 13:46:02 +0200, "Xena" <t...@l...com.pl>
    wrote:

    >Zdecydowanie polecam grupę pl.soc.prawo.podatki. Tak jest kilka osób
    >bardzo znających się na rzeczy - można zadać konkretne pytanie i nie
    >pozostanie bez odpowiedzi. Ale najpierw zachęcam do przegoglowania

    pl.soc.prawo.podatki to ostateczność ;-))

    >archiwum - wiele spraw było wałkowanych.

    Googluje i hotbotuje ;-)) ale jak na razie cienko mi to wychodzi ;-))

  • 5. Data: 2002-08-16 13:30:36
    Temat: Re: Działalno?ć gospodarcza - gdzie przepisy?
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Fri, 16 Aug 2002 13:58:21 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> wrote:

    >Leksykon VAT Janusza Zubrzyckiego.

    Thx - rozejrzę się w księgarniach.

  • 6. Data: 2002-08-18 13:14:53
    Od: "Michał Zienkiewicz" <a...@w...pl>

    Hej,

    Aktualna wersja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych powinna
    odpowiedzieć na większość Twoich pytań. Tak samo zaczynałem.

    Oczywiście o ile zamierzasz prowadzić księgę przychodów i rozchodów, a nie
    jakieś tam "ryczałty". Jeżeli nastawiasz się na większy obrót, dodatkowo
    dochodzi VAT. Ustawa o VAT jest trochę mniej czytelna, ale ujdzie. Szczerze
    mówiąc nie korzystałem z żadnych opracowań, tylko z gołych aktów prawnych i
    jakoś mi idzie.

    Pozdrawiam,

    MZ

  • 7. Data: 2002-08-18 13:27:51
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 15:14:53 +0200, "Michał Zienkiewicz"
    <a...@w...pl> wrote:

    >Aktualna wersja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych powinna
    >odpowiedzieć na większość Twoich pytań. Tak samo zaczynałem.

    No właśnie jestem na etapie czytania i próby zrozumienia ;-))

    >Oczywiście o ile zamierzasz prowadzić księgę przychodów i rozchodów, a nie
    >jakieś tam "ryczałty". Jeżeli nastawiasz się na większy obrót, dodatkowo

    Raczej na 99% księga.

    >dochodzi VAT. Ustawa o VAT jest trochę mniej czytelna, ale ujdzie. Szczerze

    To mi nie grozi.

    >mówiąc nie korzystałem z żadnych opracowań, tylko z gołych aktów prawnych i
    >jakoś mi idzie.

    ;-))

  • 8. Data: 2002-08-18 18:46:12
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <j...@i...pl> wrote :

    > Raczej na 99% księga.

    A skąd taka pewność? Bedziesz miał tak duże koszty?
    Najwyższa stawka ryczałtu to 8,5% od dochodu.
    Są działalności np. handel gdzie ryczałt wynosi 3% a produkcja 5,5%.
    A więc musisz obliczyć czy koszty będziesz miał w wysokosci wiekszej
    niż 10% dochodu. Inaczej nie warto bawic sie w pełna księgowość.
    Poza tym z ryczałtu zawsze możesz przejść na księgę a odwrotnie juz
    nie.

    > To mi nie grozi.

    A skąd ta pewność? Przecież jesli dochód przekroczy 10000 Euro w roku
    to musisz wejść w VAT.

    Pozdr

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

    Wiecej na stronach:

    http://www.ifirma.pl/dla_podatnika_zakladanie.html
    http://www.podatki-faq.prv.pl/
    http://www.zus.gov.pl/default.htm
    http://www.e-prawnik.pl/
    http://www.vat.pl/pages/200102.php
    http://www.pit.pl/pages/0.php

  • 9. Data: 2002-08-18 18:52:53
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 20:46:12 +0200, "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>
    wrote:

    >A skąd taka pewność? Bedziesz miał tak duże koszty?

    Gdybym nie miał to bym się zdecydował na ryczałt.

    (...)

    >A skąd ta pewność? Przecież jesli dochód przekroczy 10000 Euro w roku
    >to musisz wejść w VAT.

    10000 Euro to ponad 40 tys. PLN - chyba do końca roku nie wyrobię tyle
    ;-))

  • 10. Data: 2002-08-18 18:56:59
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <j...@i...pl> wrote :

    > 10000 Euro to ponad 40 tys. PLN - chyba do końca roku nie wyrobię
    > tyle ;-))

    No, jesli chodzi o ten rok to pewnie tak,
    chociaż jak zrobisz interes zycia ;-)
    BTW Możesz napisac mi na priv co w koncu zaczynasz?

    Pozdr

    --
    bellboy