PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu

  • 1. Data: 2003-01-07 10:47:28
    Temat: Dlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Witam,

    moja Mama od jakiegos czasu szuka pracy - wiadomo jak to jest jak z
    finansami krucho - na kazda propozycje patrzy sie jakby to bylo stanowisko
    co najmniej prezesa w super dochodowej firmie

    jakis czas temu glosno bylo w wyborczej o naciaganiu ludzi przez firmy
    "konsultingowe" - tzn. wplac nam 100 zl a my w przeciagu miesiaca znajdziemy
    Ci prace - wydawalo mi sie, ze po serii artykulow takie "agencje" znikna -
    ale nic z tego - wczoraj byla wlasnie w tego typu firmie - na szczescie byla
    na tyle przytomna, ze stwierdzila, ze nikt jej wczesniej nie uprzedzal o
    jakis kosztach i nie ma przy sobie po prostu kasy (od razu jak sie o tym
    dowiedzialem - wybilem jej to z glowy) - oczywiscie umowe mogla sobie
    przeczytac u nich na miejscu - ale nie chcieli jej dac do domu (pewnie
    ciekawe rzeczy mozna by wyczytac) - z tego co sie orientuje, pobieranie kasy
    od szukajacych pracy jest nielegalne - czy orientujecie sie gdzie mozna
    zglaszac takie "firmy" ??

    no i druga sprawa - na pl.praca.szukana (tak wlasnie tam) pojawil sie post o
    skladaniu nawilzaczy - w pierwszej chwili pomyslalem - ok - moze i glupia
    robota - ale platna - zajrzalem na ich strone - oczywiscie "wplac nam 50 zl
    celem zabezpieczenia [ble ble ble]" - podaja adres, podaja NIP, Regon itp. -
    wyglada faktycznie w miare uczciwie - ale ... - rzut okiem do googli - i
    kilka newsow, ze to kolejny oszust - jak to jest, ze gosc od jakiegos czasu
    naciaga ludzi - podaje adres - i dalej dziala (o ile oczywiscie adres jest
    prawdziwy) - zauwazylem, ze zmienil juz nr konta - ale reszta danych jest
    taka sama - przeciez takich ludzi to z urzedu powinni scigac

    RP

    PS: a dzieki naszemu wspanialemu prawu - moja Mama musi znalezc jakas robote
    (jesli chce dostac wczesniejsza emeryture to na minimum 6 miesiecy i to na
    umowe o prace - a kto teraz zatrudni osobe w podeszlym wieku ??) mimo, ze
    zarowno wiek jak i staz pracy pozwalalby jej na przejscie na wczesniejsza
    emeryture - ale nie - bo ostatnio prowadzila wlasna dzialalnosc
    gospodarcza - wiec sie jej nie nalezy (gdyby o tym wiedziala, to jeszcze
    przed rozpoczeciem dz.g. takze mogla przejsc na wczesniejsza emeryture [juz
    wtedy wiek i przepracowane lata na to pozwalaly] i wtedy by ja dostala - co
    za chore panstwo - az sie pracowac nie chce ;-((( )

  • 2. Data: 2003-01-07 12:09:23
    Temat: Re: Dlaczego oszustow nikt nie sciga z urzedu
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    RP napisał(a):

    > przeciez takich ludzi to z urzedu powinni scigac

    my zyjemy w Polsce, gdzie prawo chroni bandytow, zlodzieji a niszczy
    porzadnych ludzi..., gdzie broniaca sie ofiara staje sie przestepca...
    scyzoryk sie otwiera ;(

  • 3. Data: 2003-01-07 12:30:04
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Tue, 7 Jan 2003 11:47:28 +0100, "RP" <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Ci prace - wydawalo mi sie, ze po serii artykulow takie "agencje" znikna -

    ustawa zakazuje pobieranie opłat za pośrednictwo pracy. Jeśli
    którakolwiek firma twierdziła, to znaczy, że można ich ściagać. Jednak
    jak znam życie i poziom zrozumienia w narodzie, to umowa którą
    podpisywano mówiła o pośrednictwie w zdobyciu pracy, a opłaty
    dotyczyły np:

    - druków
    - kosztów umieszczenia w bazie danych
    - informatorów i poradników
    - 'badań psychologicznych', czy 'badań predyspozycji zawodowych'

    W tej sytuacji firma jest kryta. Zapłaciłeś (czy twoja mama) za usługę
    j.w., a starania firmy w kwestii znalezienia pracy były gratis. A to,
    że ludzie są głupi i naiwni, nie czyni z danej fimy przestępców...

    Jeśli nadal uważasz, że łamią prawo, to zgłoś to na policję, do
    prokuratury.

    Ponadto jest też coś takiego jak centralny rejestr firm uprawnionych
    do prowadzenia pośrednictwa pracy za granicą, który także uzupełniany
    był wpisami dot. pośrednictwa krajowego. Spisy tych firm powinny być w
    każdym Wojewódzkim Urzędzie Pracy.

    GL

  • 4. Data: 2003-01-07 12:53:57
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Użytkownik "GL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W tej sytuacji firma jest kryta. Zapłaciłeś (czy twoja mama) za usługę

    no wlasnie - na cale Jej szczescie - nie zaplacila

    > j.w., a starania firmy w kwestii znalezienia pracy były gratis. A to,
    > że ludzie są głupi i naiwni, nie czyni z danej fimy przestępców...

    to nie ludzie sa glupi - to te firmy w ten sposob dzialaja i oglupiaja
    szukajacych pracy obiecujac niemalze zlote gory
    ja ludziom sie nie dziwie - jak nie masz pracy - i gdziekolwiek dzwonisz to
    albo juz nieaktualne, albo jak w przypadku mojej Mamy wiek za wysoki - to
    kazda taka oferta jest jakas nadzieja - a zerujacych na ludzkiej
    niewiedzy/kiepskiej sytuacji jest niestety wielu ;-((

    a swoja droga - niestety nie wiem co bylo w tej umowie - bo jak napisalem -
    mimo wyraznej prosby - nie chcieli dac wzoru umowy do domu - a szkoda - bo
    pewnie wiele by sie wyczytalo

    RP

  • 5. Data: 2003-01-07 23:15:39
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    RP wrote:

> [...]
    > wtedy wiek i przepracowane lata na to pozwalaly] i wtedy by ja dostala - co
    > za chore panstwo - az sie pracowac nie chce ;-((( )

    Nie znam na pamiec przepisow o DG i wczesniejszej emeryturze, ale policz
    , moze oplaci sie zatrudnic mame do wlasnej lipnej DG (moze wystarczy
    1/100 etatu ;) )

    Flyer