PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV

  • 21. Data: 2012-02-07 15:58:01
    Temat: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-07 15:22:11 +0000, Piotr M Kuć <k...@n...invalid> said:

    > Przykładowo znam pewną firmę - dla porządku dodam że nie IT - gdzie
    > ostatnio zlikwidowano młodszych specjalistów, he he. Praktycznie każdy
    > zatrudniony świeżak, którego rzucają na przykład na telefon czy do billingu,
    > dostaje nobilitujący tytuł "specjalista".

    To jest znak czasów.
    Młodszy specjalista potrafi wykonywać jedna czynność.
    Specjalista - wykonuje ją dobrze.
    Starszy specjalista: dwie.
    Starszy samodzielny specjalista - dwie, ale dobrze.
    Itd...

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-02-07 16:12:04
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Piotr M Kuć"
> [...]
    > zatrudniony świeżak, którego rzucają na przykład na telefon czy do
    > billingu,
    > dostaje nobilitujący tytuł "specjalista".

    To taki umowny termin w raportach placowych ktore podaja mniej wiecej tak

    Pracownik szeregowy 2500 brutto
    Młodszy Specjalista 3500 brutto
    Starsz Specjalista 4500 brutto
    Kierownik 1-4 podwładnych 4500- 5000 brutto
    Kierownik 6500 brutto
    Dyrektor 10 000 brutto

  • 23. Data: 2012-02-07 18:04:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 7 Feb 2012 17:12:04 +0100, "dorato" <b...@k...com> wklepał(-a):

> [...]
    >Młodszy Specjalista 3500 brutto
    >Starsz Specjalista 4500 brutto
    >Kierownik 1-4 podwładnych 4500- 5000 brutto

    Raport bez podania branży nie ma żadnego praktycznego zastosowania.
    Są choćby przypadki, gdy kierownik wcale nie zarabia więcej od "starszego
    specjalisty", bo to ten drugi przynosi firmie największe pieniądze.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 24. Data: 2012-02-08 00:43:09
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <

    > Raport bez podania branży nie ma żadnego praktycznego zastosowania.
    > Są choćby przypadki, gdy kierownik wcale nie zarabia więcej od "starszego
    > specjalisty", bo to ten drugi przynosi firmie największe pieniądze.

    Trzeba zapłacić 2000 - 5000 zł za takie bezuzyteczne raporty.

  • 25. Data: 2012-02-08 01:21:52
    Od: "dorato" <b...@k...com>

> [...]
    > Są choćby przypadki, gdy kierownik wcale nie zarabia więcej od "starszego
    > specjalisty", bo to ten drugi przynosi firmie największe pieniądze.

    Mówisz tak jakby zarobki miały jakieś logiczne uzasadnienie. Większość ludzi
    wykonuje prace cząstkowe, z których nie powstają widoczne efekty w postaci
    gotowych do sprzedaży produktów.

  • 26. Data: 2012-02-08 09:37:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, dorato <b...@k...com> wrote:

    [...]

    > Mówisz tak jakby zarobki miały jakieś logiczne uzasadnienie.

    Zarobki bardzo często mają logiczne uzasadnienie.

    > Większość ludzi wykonuje prace cząstkowe, z których nie powstają
    > widoczne efekty w postaci gotowych do sprzedaży produktów.

    To że ktoś wykonuje pracę cząstkową nie oznacza że nie można jej wycenić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2012-02-08 09:55:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2012-02-08, dorato<b...@k...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zarobki bardzo często mają logiczne uzasadnienie.

    > To że ktoś wykonuje pracę cząstkową nie oznacza że nie można jej wycenić.

    Przecież pracy cząstkowej nie wycenia się na podstawie "ile mogę
    zarobić", tylko "za ile mogę taką pracę kupić na rynku" i wówczas się
    ocenia, czy opłaca się ją kupować, czy nie. Przykładowe mycie podłogi,
    czy skręcanie śrubek, kosztuje tyle samo, bez względu na zyskowność dla
    firmy powstałego w ten sposób produktu.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2012-02-08 11:10:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ocenia, czy opłaca się ją kupować, czy nie. Przykładowe mycie podłogi,
    > czy skręcanie śrubek, kosztuje tyle samo, bez względu na zyskowność dla

    Ty piszesz o różnicy między kosztami bezpośrednimi, a pośrednimi,
    a nie o pracy cząstkowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2012-02-08 17:52:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2012 01:43:09 +0100, "dorato" <b...@k...com> wklepał(-a):

    >Trzeba zapłacić 2000 - 5000 zł za takie bezuzyteczne raporty.

    Kiedyś zapłaciłem SMS-em jakieś 7 zł i dostałem dla wybranej branży...

    --
    Sławomir Szyszło

  • 30. Data: 2012-02-08 21:05:57
    Od: "Kulawa Mysz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tyran" napisał:
    > Biegam, spacery z dzieciaczkami, wypady na rowery,
    > piaskownica,
    > zabawy w ganianego, chowanego. Po 16 do 21 nie dotykam
    > kompa,
    > poswiecam sie rodzinie. Dopiero jak spia po 21 mozna cos
    > podlubac do
    > 1szej. Narazie ciagne, raz na kilka dni ide spac po 20 ze
    > wszystkimi .. czeba podladowac akumulatory. Ale czy tak
    > bede mogl
    > wiecznie?

    Nie będziesz mógł wiecznie, to pewne. Przyjdzie wypalenie i
    klops.

    > Czy znow chce przez to przechodzic? Kiedys jak cos nie
    > wyszlo, moglem
    > korygowac, cos przemyslec, rozpoczac na nowo bez stresu ..
    > teraz jest
    > rodzina, czlowiek juz inaczej mysli, musi byc co do gara
    > wlozyc.

    No i najwyższa pora odkładać do skarpety na czarną godzinę i
    inwestować w dzieci, nie w siebie. :-(
    Zapomnieć o nowych samochodach, większych mieszkaniach,
    wakacjach w egzotycznych krajach.

    A piszę to ja, baba która niedawno skończyła 5 dych. Top
    specjalista IT, którą posłał na bruk nowy prezio, który
    wymienił sobie całą ekipę na tańszą, bo mówił o sobie, że
    jest skutecznym menedżerem.
    I co z tego, że zarabiałam >10K, skoro teraz, po długim i
    mozolnym szukaniu roboty zarabiam 1,8K? Najgorsza jest
    świadomość, że nie dostanę lepszej pracy, bo jestem za
    stara, co z tego, że merytorycznie lepiej przygotowana, że
    szybko sie uczę, jestem flexi? NIC.
    --
    pzdr
    kulawa mysz