PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV

  • 111. Data: 2012-02-17 10:33:38
    Temat: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    > 1.A co jeśli ktoś pracuje z pasją, chce się w pracy realizować ale
    > zarazem oczekuje ponadprzeciętnego wynagrodzenia stosownie do
    > zaangażowania i kwalifikacji?
    >
    > Odnoszę wrażenie, że dla ciebie "pracujący z pasją" to w domyśle frajer,
    > któremu można płacić powiedzmy na poziomie średniej, bo możliwość
    > realizacji pasji zastępuje mu część wynagrodzenia,
    > a chłodny profesjonalista pracujący równie efektywnie oczekiwał by za
    > ponadprzeciętną pracę więcej niż przeciętnej pensji.

    Bardzo mylne wrażenie. Każdy pracodawca płaci tyle, na ile go stać. Nie
    płacimy ekstremalnie dużo, ale nie widzę w tym niczego specjalnego. Mało
    kto tak robi i mało kogo na to stać. Szczerze mówiąc ma to też bardzo
    rzadko sens. W zawodach twórczych jest absolutnie konieczne posiadanie
    pasji - zamiłowania do tego, co się robi. Nie ma czegoś takiego, jak
    chłodny profesjonalizm w tym względzie. To jest złudzenie. Są ludzie
    lepsi i gorsi, bardziej lub mniej zainteresowani tym, co robią,
    niektórzy są nawet bardzo dobrzy i pełni zapału, ale każdy wybitniejszy
    człowiek z reguły jest trudny w jakimś punkcie i ma swoje słabości. I
    każdy może szukać lepszego zajęcia. Jeśli oczekuje ponadprzeciętnego
    wynagrodzenia to musi szukać pracodawcy, który mu je zaoferuje. Z samej
    nazwy wynika już, że osiągnięcie takiego zarobku jest trudne, bo tylko
    niektórzy go dostają (inaczej nie byłoby to ponadprzeciętne wynagrodzenie).

    Nie ma czegoś takiego, jak "zastępowanie pasją części wynagrodzenia". To
    jakieś pokrętne spojrzenie na Świat. Każdy człowiek szuka pracy, która
    mu odpowiada. Jeśli ma jakąś pasję, to szuka możliwości jej realizacji.
    I oczywiście wszyscy cieszyliby się, gdyby mogli zarabiać dużo i
    realizować swoje pasje. W życiu niestety nie zawsze jest tak pięknie. I
    dlatego każdy musi dokonać jakiegoś wyboru. Nie wiem, gdzie tu miejsce
    na frajerstwo.

    > 2. Gdy idzie o młodych ludzi oczekujących > niż twoje 2-4 tys. to
    > zorientuj się, ile ci ludzie dostają gdzie indziej np. w Krakowie w
    > różnych sabrach, motorolach, UBS-ach
    > Mam na myśli absolwentów porządnych państwowych uczelni, których
    > pracodawcy cenią, mimo iż nie umieją zaciskać skrętki, pracować w
    > warsztacie mechanicznym itp.

    Każdy ma prawo szukać pracy tam, gdzie mu to odpowiada. Duże zachodnie
    firmy płacą czasem więcej, mają też swoje wymagania. Nie każdego
    przyjmują i mają zupełnie inny tryb pracy. Każdy pracodawca ma prawo
    dobierać sobie ludzi, którzy pasują do jego celów i wyobrażeń, a
    pracownicy powinni szukać takich firm, w których praca im odpowiada.

    Wspomniane 2-4 tys. to są oczekiwania ludzi po studiach i z małym
    doświadczeniem (do 3 lat pracy). Nie są to zarobki oferowane przez nas
    wszystkim. Nie mam problemu z konkurencją ze strony dużych firm. Mam
    wrażenie, że one potrzebują innego typu ludzi. Dobrze znam takie firmy i
    ludzi w nich pracujących. W końcu większość projektów robimy dla dużych
    firm zagranicznych.

    Ale przyznam, że mam bardzo złe doświadczenia z ludźmi, których głównym
    celem są maksymalne zarobki. Trochę doświadczenia życiowego zebrałem i
    nauczyło mnie ono, że w przypadku ludzi, dla których głównym motywem
    działań jest pieniądz należy bardzo uważać. To dotyczy nie tylko
    pracowników.

    Idea "chłodnego profesjonalisty" oglądającego się tylko na pieniądze
    jest z mojego punktu widzenia śmieszna. Nie ma czegoś takiego. Poznałem
    bardzo wielu ludzi, kiepskich i bardzo dobrych fachowców, genialnych
    twórców, naprawdę niezłych specjalistów i powiem tylko tyle: Takie
    podejście do życia bardzo szybko kończy się źle. Ludzie z doświadczeniem
    życiowym - nawet ci bardzo pokręceni - nigdy nie oceniają pracy, której
    się podejmują tylko na podstawie zarobków. I tylko wyjątkowo uznani
    fachowcy mogą często stawiać żądania. I to z reguły tylko wtedy, kiedy
    akurat jest koniunktura na to, co robią.

    Ta idea to jest coś spotykanego wśród napalonych młodzieńców polskich,
    którzy wyobrażają sobie, że jak skończyli jakieś studia i trochę
    popracowali to już powinni być "noszeni na rękach". Tylko niestety
    doświadczenie życiowe nie potwierdza ich wyobrażeń. Ale każdemu
    oczywiście chętnie życzę wielu sukcesów i ponadprzeciętnych zarobków. I
    to takich, które będą trwały przez długi czas. I oczywiście mało stresu
    w pracy.

    W. Bicz

  • 112. Data: 2012-02-17 11:34:53
    Od: testepp <e...@g...com>

    Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV?
    Oczywiście NIE.
    Ale należy bardzo uważać, czy nie wysyła się dokumentów
    do pracodawcy o moralności alfonsa, delatora, kacyka itp. itd.

    Chcę serdecznie przeprosić wszystkich Grupowiczów,
    za to, że ten wątek stał się wątkiem o moralności Pana Bicza.
    Jego wcześniejsze wpisy można znaleźć w archiwum,
    a Pani Prezes na pl.praca.oferowana.

    pzdr.
    testepp

  • 113. Data: 2012-02-17 16:28:55
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynagradzanie, ale szansa, że ktoś z nastawieniem jak powyżej odnajdzie w
    > sobie pasję dzięki dużemu wynagrodzeniu jest zerowa. Co najwyżej odnajdzie
    > w sobie pasję do wydawania pieniędzy.
    >
    > W pracy twórczej absolutnie niezbędna jest wewnętrzna potrzeba działania i
    > zainteresowanie tym, co się robi, a także satysfakcja z tego, co się robi.
    > Oczywiście konieczne są sensowne cele, świadomość faktu, że komuś przydaje
    > się to, co się robi, ale tego wewnętrznego napędu nie da się wygenerować
    > przy pomocy wynagrodzenia, można go najwyżej wspierać w ten sposób.

    To oczywista prowokacja. Specjalnie tak napisałem, spodziewając się takiej
    odpowiedzi. Prowadzę własne przedsiębiorstwo ale i przepracowałem ileś tam
    lat jako pracownik. Niestety, jako przedsiębiorca nie widzę możliwości pracy
    motywowanej tylko i wyłącznie pasją. Pasją jest moje hobby, ale nie łączę go
    z aktywnością zawodową bo to temat niszowy i nie rokujący stabilnych
    dochodów w dłuższej perspektywie i nie chciałbym też aby pasja stała się
    koniecznością. Podobnie jak Ty uważam że pracownicy z pasją są świetni. Im
    więcej pasji i mniej wymagań fiansowych tym lepsi ;)
    Natomiast uważam i piszę to szczerze: prawie wszystko do się wygenerować za
    pomocą wynagrodzenia. Ludzie są w stanie robić dla pieniędzy rzeczy wielkie
    i rzeczy podłe. Pieniądze potrafią ostaniego chama zmienić w farbowanego
    szlachcica. Oczywiście pieniądze nie wzbudzą naturalnych predyspozycji
    tkwiących w ludziach i ich nie zmienią - ekspert niemieckiej literatury
    barokowej nie zmieni się nagle w neurochirurga

  • 114. Data: 2012-02-17 17:32:37
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

> [...]
    > predyspozycji tkwiących w ludziach i ich nie zmienią - ekspert
    > niemieckiej literatury barokowej nie zmieni się nagle w neurochirurga

    Niestety, ale wcale się z tym nie zgadzam. Moje doświadczenie życiowe
    mówi mi coś wręcz przeciwnego: Pieniądze motywują, ale nie wszystkich i
    nie do wszystkiego. To działa tylko w pewnych warunkach, często inne
    motywatory są silniejsze. Nie jest to zresztą nic tajemniczego: Na ten
    temat powiedziano bardzo wiele, nie warto tutaj powtarzać.

    A jeśli chodzi o pasję tworzenia to nie wyobrażam sobie, aby można było
    ją wygenerować motywacją materialną. Ale na przykład pasującą atmosferą
    w zespole - to i owszem.

    A jeśli w firmie ma się zespół ludzi to nie można traktować nikogo
    niesprawiedliwie. Zróżnicowane wynagrodzenie musi być odczuwane jako
    sprawiedliwe - inaczej skutki tego mogą być wręcz tragiczne. Niestety
    przed laty popełniłem taki błąd - wyróżniając "gwiazdora". Efekty był
    tragiczny.
    W. Bicz

  • 115. Data: 2012-02-17 17:34:30
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2012-02-16 08:52, gont pisze:

    > Według Ciebie podstawową umiejętnością informatyka ma być zaciskanie
    > skrętki? A już SQL, to za dużo?
    >
    > Wiem, że potocznie do zawodu "informatyk" wrzuca się wszystko, ale bez
    > przesady.
    >
    > Wiki: "Informatyka - dyscyplina nauki, zaliczana do dziedziny nauk
    > ścisłych oraz techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji..."
    >
    > Poza tym do tej pory rozmawialiśmy o programistach.

    To nie była moja wypowiedź!!

    W. Bicz

  • 116. Data: 2012-02-18 13:12:49
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > ha ha, "Bicz" zamiast krótkiej odpowiedzi na proste pytanie znowu
    > wywiódł cię na manowce długą dyskusją jak to zatrudniają informatyków
    > co zajmują się elektroniką, fizyką, sprzątaniem, tylko pewnie nawet
    > takiemu "wszystko w jednym" kiepsko płacą skoro się nie chwali.

    W sumie ma adekwatne nazwisko "Bitch" :D

  • 117. Data: 2012-02-18 13:26:14
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

> [...]
    > faktu, że komuś przydaje się to, co się robi, ale tego wewnętrznego
    > napędu nie da się wygenerować przy pomocy wynagrodzenia, można go

    Odwróćmy kijek: w prowadzeniu firmy najważniejsza jest pasja i
    pracodawca powinien nie liczyć na zysk, tylko pomyślność swojego zakładu
    i bardzo dbać o wynagrodzenie swoich pracowników, samemu żyjąc na
    poziomie minimalnym, dopóki firma nie rozrośnie się odpowiednio... Co Ty
    na to "Bicz".

  • 118. Data: 2012-02-18 13:31:15
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "testepp" <e...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > za to, że ten wątek stał się wątkiem o moralności Pana Bicza.
    > Jego wcześniejsze wpisy można znaleźć w archiwum,

    Nie znałem człowieka wcześniej, ale po przeczytaniu tego wątku wyjawia
    się obraz buraczanego biznesmena uważającego się za szlachtę, któremu
    marzy się pańszczyzna.
    Nie powinno się naśmiewać z nazwisk, ale w dodatku facet nazywa się
    "suka" po angielsku...

  • 119. Data: 2012-02-18 13:48:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-18, ciekawski typek <c...@n...pl> wrote:

    [...]

    > poziomie minimalnym, dopóki firma nie rozrośnie się odpowiednio... Co Ty
    > na to "Bicz".

    Ale przecież tak jest. *Właściciele* firmy często w ciągu kilku pierwszych
    lat pakują w nią więcej pieniędzy niż na niej zarabiają. Stąd np. bardzo
    restrykcyjne traktowanie właścicieli firm przez pierwsze lata działalności.
    Ba. Mój pracownik przez pierwsze lata był w stanie zaciągnąć kredyt, czy
    wziąć kartę kredytową, a ja nie byłem w stanie, albo żądano ode mnie
    niemożliwego stosu papierów i masy zabezpieczeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 120. Data: 2012-02-18 18:44:56
    Od: slawciod <s...@p...onet.pl>

    W dniu 18.02.2012 14:48, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > wziąć kartę kredytową, a ja nie byłem w stanie, albo żądano ode mnie
    > niemożliwego stosu papierów i masy zabezpieczeń.

    Zapomniałeś dodać ze można praktycznie zapomnieć o wolnym, bo właściciel
    firmy musi być 24h/d do dyspozycji... a pracownik etatowy od 8-16 i ma
    wolne;)

    pozdrawiam
    SlawcioD