PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorobowe a weekend

  • 1. Data: 2006-02-15 09:36:06
    Temat: Chorobowe a weekend
    Od: "Naro" <n...@N...gazeta.pl>

    Byłem na chrobowym 7 dni (5 dni roboczych) tj. od wtorku do poniedziałku. Po
    otrzymaniu "paska" przy wyliczeniu pensji, policzono mi,że byłem na chrobowym
    7 dni roboczych tj, za każdy dzień mojej chroby policzno mi 80% normalnego
    wynagrdzenia, a faktycznie powinni policzyć mi za 5 dni roboczych - tak mi
    się przynajmniej wydaje.

    Czy mam rację ??

    Na marginesie dodam, że pracuje od powniedziałku do piątku

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2006-02-15 11:50:28
    Temat: Re: Chorobowe a weekend
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Naro" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynagrdzenia, a faktycznie powinni policzyć mi za 5 dni roboczych - tak mi

    Wszystko jest OK. Chorobowe liczy się za dni kalendarzowe a nie za dni
    pracy.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-02-15 13:00:56
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Po
    > chrobowym

    > Wszystko jest OK. Chorobowe liczy się za dni kalendarzowe a nie za dni
    > pracy.

    W dodatku powinienes wiecej dostac niz normalna wyplata (jesli przez
    ostatnie 3 miesiace nie chorowales).

    pozd.

  • 4. Data: 2006-02-15 15:00:41
    Od: "Naro" <n...@g...pl>

    > W dodatku powinienes wiecej dostac niz normalna wyplata (jesli przez
    > ostatnie 3 miesiace nie chorowales).
    >
    > pozd.

    Na jakiej podstawie, i ile więcej ?

    Tak się składa, że na chrobowym już długo nie byłem.

  • 5. Data: 2006-02-16 08:45:53
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Na jakiej podstawie, i ile więcej ?
    >
    > Tak się składa, że na chrobowym już długo nie byłem.

    Do wyliczenia chorobowego bierze sie srednia za ostatnie 3 miesiace. Moim
    zdaniem, skoro chorowales 7 dni (7*0.8=5.6) to powinienes dostac o 0.6
    dniowki wiecej niz za 5 dni roboczych (5*1.0=5.0).

    pozdrawiam
    marp

  • 6. Data: 2006-02-16 08:55:05
    Od: Schwester <j...@c...com>

    MarP napisał(a):

> [...]
    > zdaniem, skoro chorowales 7 dni (7*0.8=5.6) to powinienes dostac o 0.6
    > dniowki wiecej niz za 5 dni roboczych (5*1.0=5.0).

    Po d uwagę nie bierze się dniówkę roboczą, ale średnią dzienną z 3
    miesięcy, uwzględniając dni wolne.
    W dużym uproszczeniu:
    chorobowe = 80% ((suma wypłat za 3 miesiące) / 90 dni)