PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV w obcych językach...

  • 1. Data: 2005-02-02 18:43:19
    Temat: CV w obcych językach...
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com>

    Dostaję sporą ilość CV i LM, zwłaszcza gdy nieopatrznie zamieszczę gdzieś
    ogłoszenie.

    Zauważyłem zabawną tendencję do wysyłania życiorysu i listu motywacyjnego w
    języku obcym, który najwyraźniej jest pierwszym językiem obcym kandydata.
    Ciekawe, dlaczego kandydaci zakładają, że czytający włada danym językiem?...
    W ostatniej serii kandydatur otrzymałem zgłoszenia w jęz. angielskim,
    francuskim, niemieckim i rosyjskim...

    Nie znam zwyczajów panujących na rynku, ale wysyłanie CV "po zagranicznemu"
    w odpowiedzi na ogłoszenia, które tego nie wymagają lub bez żadnego
    ogłoszenia, wydaje mi się bez sensu... Jak to jest w innych firmach? Nie
    wkurza Was, gdy otwieracie piąte czy dziesiąte danego dnia zgłoszenie, z
    którego nie rozumiecie ani słowa? (dla mnie np. niemiecki...)
    Maciek Marchewczyk

  • 2. Data: 2005-02-02 20:15:23
    Temat: Re: CV w obcych językach...
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    postawa nieprointegracyjna...
    nawet się nie przyznawaj!!!

  • 3. Data: 2005-02-03 12:10:25
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com> wrote in message

    > Zauważyłem zabawną tendencję do wysyłania życiorysu i listu motywacyjnego
    > języku obcym, który najwyraźniej jest pierwszym językiem obcym kandydata.

    czy nie brakuje tu slowa "nie"?
    ;)

    marek

  • 4. Data: 2005-02-03 21:14:58
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com>

    Użytkownik "marek" <m...@b...com> napisał w wiadomości
    s.net...
    > "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com> wrote in message

    > czy nie brakuje tu slowa "nie"?
    > ;)

    Nie. Jest jak mialo byc. Jest. Pierwszym OBCYM jezykiem...
    Mam kandydata na tlumacza, wierze, ze zna niemiecki, ale nie musi mnie o tym
    przekonywac poprzez wysylke CV w tym jezyku, ktorego ja przeciez nie musze
    znac, to on jest od tego, nie ja :)))

  • 5. Data: 2005-02-03 21:57:45
    Od: 'madzik' <m...@t...beztego.com>

    Maciek:

> [...]
    > przekonywac poprzez wysylke CV w tym jezyku, ktorego ja przeciez nie musze

    Moze kontakt z innymi pracodawcami przekonał go, że powinien tak robić?...

    Może lepiej sprawdz, czy na pewno zna polski wystarczająco dobrze?...

    --
    Magda

  • 6. Data: 2005-02-04 08:30:26
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@t...beztego.com> napisał w
    wiadomości news:ctu6nc$ni0$5@news.onet.pl...
    > Maciek:

    > Moze kontakt z innymi pracodawcami przekonał go, że powinien tak robić?...
    Nie sadze. Po prostu nie wie, nie mysli, a o zdanie zapytal takich samych,
    jak on ;)))

    > Może lepiej sprawdz, czy na pewno zna polski wystarczająco dobrze?...
    Nie, nie ma czasu... Zajmuje sie innymi.
    MM

  • 7. Data: 2005-02-04 12:33:59
    Od: "marek" <m...@b...com>

    > Użytkownik "marek" <m...@b...com> napisał w wiadomości
    s.net...

    > Nie. Jest jak mialo byc. Jest. Pierwszym OBCYM jezykiem...

    no tak, podstawowy problem: czytanie ZE ZROZUMIENIEM. Przepraszam.

> [...]
    tym
    > przekonywac poprzez wysylke CV w tym jezyku, ktorego ja przeciez nie musze

    a to nie jest jakis sposob (auto)weryfikacji wstepnej? W sumie... jesli
    firma nie podaje, w jakim jezyku "chce" otrzymac cv. Kandydat zaklada, ze
    firma zaklada, ze jezyk polski zna, ale jeszcze nie zweryfikowala jego
    niemieckiego. No to sle cv po niemiecku. Hm?
    Jest / byla pewna agencja tlumacz. w Londynie, ewidentnie Polacy, ale strona
    po angielsku. No i w jakim jezyku mam im slac cv? Mozna zadzwonic i zapytac,
    fakt.
    Ale jesli jestes polskim "agentem" w Polsce (czy my sie juz nie spotkalismy
    w pl.hum.tlumaczenia?) to sprawa jest rzeczywiscie jasna.

    marek

  • 8. Data: 2005-02-04 13:04:56
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com>

    Użytkownik "marek" <m...@b...com> napisał w wiadomości
    s.net...
    > "Maciek Marchewczyk" <m...@m...com> wrote in message

    s.net...

    > a to nie jest jakis sposob (auto)weryfikacji wstepnej?
    tak, jesli takie wymaganie zostanie jasno wyrazone

> [...]
    > strona
    > po angielsku. No i w jakim jezyku mam im slac cv? Mozna zadzwonic i

    jestem w Polsce, dalem w Polsce ogloszenie dla polskich tlumaczy
    nie podajac konkretnego poszukiwanego jezyka
    za chwile dostane oferty po chinsku ;))

    > Ale jesli jestes polskim "agentem" w Polsce (czy my sie juz nie
    > spotkalismy
    > w pl.hum.tlumaczenia?) to sprawa jest rzeczywiscie jasna.

    tez tak sadze...
    bardzo mozliwe :))

    Moja uwaga co do CV w obcych jezykach wynika z moich doswiadczen, ale
    stosuje sie nie tylko do mojej branzy - nie wiem, czy osoba rekrutujaca w
    polskiej filii firmy hiszpanskiej naprawde musi dostawac CV po hiszpansku,
    gdy szuka speca od jakosci produkcji... na przyklad.
    MM

  • 9. Data: 2005-02-04 13:50:28
    Od: karol kluska <a...@o...pl>

    On Fri, 4 Feb 2005 12:33:59 -0000, "marek" <m...@b...com>
    wrote:

> [...]
    >firma zaklada, ze jezyk polski zna, ale jeszcze nie zweryfikowala jego
    >niemieckiego. No to sle cv po niemiecku. Hm?

    co za bzdury ;-) do polskiej firmy wysyla sie dokumenty po polsku
    chyba, ze firma wyraznie zyczy sobie aplikacje w jakims innym
    jezyku...

    >Jest / byla pewna agencja tlumacz. w Londynie, ewidentnie Polacy, ale strona
    >po angielsku. No i w jakim jezyku mam im slac cv?

    ? aplikacje pisze sie w takim jezyku w jakim napisana jest oferta
    pracy - chyba, ze ta oferta specyfikuje w jakim ma byc aplikacja...

    eh... ja tam nie wiem... aplikowalem juz do kilku firm - w sumie
    duzych firm w polsce - jedni chca po polsku - inni po angielsku - na
    razie wszyscy odpowiadaja i zapraszaja na rozmowy... no ale co ja tam
    wiem...