PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania okresowe

  • 1. Data: 2006-10-08 13:11:08
    Temat: Badania okresowe
    Od: "Aureolka" <a...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy mogę ukarać pracownika karą porządkową za trzy dni
    nieobecności nieusprawiedliwionej, jeśli on twierdzi że przez te dni robił
    badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego udokumentować. I
    czy w takiej sytuacji muszę mu zapłacić za te dni?

    aureolka

  • 2. Data: 2006-10-08 13:32:00
    Temat: Re: Badania okresowe
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Aureolka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robił badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego
    > udokumentować. I czy w takiej sytuacji muszę mu zapłacić za te dni?

    Czasami z badaniami schodzi się dłużej niż jeden dzień ->szczególnie jak
    w danym ośrodku nie ma wszystkich specjalistów, albo nie przyjmują
    codziennie. Ale nawet jak badania robi przez 3 dni, to nie jest tak że
    całe 8 godzin... Jeżeli np. pracownik robi badania przez 2 godziny
    rano, to potem powinien przyjść do pracy na pozostałą część dnia, czyli
    te 5-6 godzin.
    Czasami jest tak, że jeszcze pracownik musi udać się do swojego
    rodzinnego aby 'zacząć się leczyć' bo np. źle wyniki krwi wyszły ->ale
    wtedy powinien okazać się zwolnieniem lekarskim od rodzinnego.

    Imo pracownik naciąga. Przecież w przychodzniach rejestrują, kto danego
    dnia był u jakiego lekarza. Zresztą pewnie na fakturze za usługę
    medycyny pracy, będziesz miał wyszczególnione jakie badania były
    robione -> tak można dojść czy można było to zrobić przez 1 dzień, czy 3
    dni aż (3 dni po 8h, czyli 24godziny).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-10-08 13:34:47
    Od: "agucha" <agucha78[malpa]@interia.pl>

> [...]
    > badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego udokumentować.
    > czy w takiej sytuacji muszę mu zapłacić za te dni?

    A nie mozesz zadzwonic do przychodni, gdzie byly wykonywane te badania i
    dowiedziec sie jak to u nich wyglada? W jaki sposob wg Ciebie pracownik
    mialby udokumentowac przebieg wykonywania badania okresowego?
    Czasem zalatwia sie badania okresowe w ciagu godziny, czasem w ciagu dnia a
    czasem faktycznie 3 dni - to zalezy od specyfiki wykonywanej pracy, czasu
    oczekiwania w przychodni oraz koniecznosci ew. dojechania.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-08 15:56:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egatdj$1m9$1@news.onet.pl Aureolka
    <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nieobecności nieusprawiedliwionej, jeśli on twierdzi że przez te dni
    > robił badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego
    Po spełnieniu warunków kodeksowych zawsze możesz pracownika ukarać karą
    porządkową, również za przewinienie, którego nie było.
    Ukarany pracownik może złożyć sprzeciw.
    Jak nie uwzględnisz sprzeciwu to możecie się spotkać w sądzie pracy. Tam
    będziesz musiała udowodnić zasadność kary.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-08 18:44:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > całe 8 godzin... Jeżeli np. pracownik robi badania przez 2 godziny
    > rano, to potem powinien przyjść do pracy na pozostałą część dnia, czyli

    Zalezy od przychodni. Np wczesniejsze badania robilem w godzine, obecnie
    mimo, ze mialem tylko 2 lekarzy (okulista i internista) to bylo robione
    niestety w innej przychodni i zajelo to 4 godziny, bo organizacja pracy
    jak i ilosc lekarzy w tamtej przychodni nieodzwierciedla ilosci
    podpisanych umow z firmami co do robienia badan...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-10-08 22:16:05
    Od: "SFF" <a...@a...com>

> [...]
    > badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego udokumentować.
    > czy w takiej sytuacji muszę mu zapłacić za te dni?

    Na badania okresowe kieruje pracodawca. Jeśli poszedł sam to na własny
    koszt. A w tym czasie powinien być w pracy.

  • 7. Data: 2006-10-09 10:45:21
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):
> [...]
    > jak i ilosc lekarzy w tamtej przychodni nieodzwierciedla ilosci
    > podpisanych umow z firmami co do robienia badan...

    Ale cztery godziny to nadal nie 3x8. W przychodni gdzie ja robiłam byly
    dwie możliwości - albo 2-3 (mniej więcej - badania krwi + okulista, bo
    tak było poustawiane, że badania krwi były do 9:30, a okulista
    przyjmował od 10:30) + 1x1 - do ogólnego (plus oczywiście dojazd do
    pracy), albo 5-6 h w jednym dniu.
    Ale nawet gdyby był to cały dzień to nadal nie jest to 3 dni. U mojego
    męża dochodzi laryngolog i też w jeden dzień da się zmieścić, więc 3 to
    na 90% kombinowanie (jeśli wyniki były złe i musiał iść do rodzinnego, a
    potem do jakiegoś kolejnego specjalisty, to już nie jest w ramach badań
    okresowych - powinien iść po pracy, albo mieć zwolnienie)...

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 8. Data: 2006-10-09 10:56:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Aneczka wrote:

> [...]
    > potem do jakiegoś kolejnego specjalisty, to już nie jest w ramach badań
    > okresowych - powinien iść po pracy, albo mieć zwolnienie)...

    Tak jak napisalem, nie wiem, jeszcze miesic temu sam bylbym zdziwiony bo
    3 lata temu wiecej badan zrobilem w godzine, teraz mialem 2 i spedzilem
    4 godziny - czekajac w idiotycznych kolejkach po prostu. Same badania
    wyniosly moze 20-30 minut....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-10-09 19:54:16
    Od: MK <k...@p...fm>

    Aureolka napisał(a):
> [...]
    > badania lekarskie ale to są tylko słowa bo nie potrafi tego udokumentować. I
    > czy w takiej sytuacji muszę mu zapłacić za te dni?

    Jak to się zdarzyło pierwszy raz, no to niech wypisze wniosek
    urlopowy za trzy dni, powinien dostać upomnienie ustne
    jak to badania do pracy że na badania to ty go możesz skierować a nie on
    sam, a jak nie to powinien przedstawić zwolnienie lekarskie.

    MK