PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/4 etatu

  • 1. Data: 2006-03-10 06:46:52
    Temat: 1/4 etatu
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Zaklozmy, ze pracuje na 1/4 etatu w sklepie otwartym przez 7 dni
    tygodnia. Grafik jest zmienny, raz pracuje wiecej raz mniej. Dni wolne
    wypadaja wyrywkowo w rozne dni tygodnia. Jak w takim przypadku obliczyc
    nadgodziny (i jak powinny byc oplacane)? Jak wyznaczyc wymiar urlopu i
    jak go egzekwowac? Normalnie pracujac od poniedzialku do piatku na
    pelnym etacie mozna wziac 10 dni urlopu i cieszyc sie 16 dniami wolnymi.
    A jak jest w takim przypadku?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 2. Data: 2006-03-10 07:57:09
    Temat: Re: 1/4 etatu
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Jak w takim przypadku obliczyc
    > nadgodziny (i jak powinny byc oplacane)?
    Przeliczasz godzinowo np. średniomiesięcznie.
    pełen etat = 8 godzin dziennie, czyli np w marcu 8 x 23 dni masz 184
    godziny.
    przy 1/4 etatu masz 1/4 * 184 = 46 godzin jako 100%. Co ponadto, nadgodziny.

    > Jak wyznaczyc wymiar urlopu i
    > jak go egzekwowac? Normalnie pracujac od poniedzialku do piatku na
    > pelnym etacie mozna wziac 10 dni urlopu i cieszyc sie 16 dniami wolnymi
    > A jak jest w takim przypadku?

    Wymiar urlopu to 20 lub 26 dni. To było kiedyś, że jak się rozpoczynało
    pracę to w pierwszym roku przysługiwalo tylko połowa wymiaru
    na każdy miesiąc przypada 1/12 wymiaru urlopu
    Jeżeli chodzi o dni tygodnia, to wydaje mi się że najlepiej by było liczyć
    jako dni wolne w których nie jesteś w pracy
    Należy pamiętać że w miesiącu jest to liczba dni w miesiącu - (soboty +
    niedziele), czyli np. w marcu 23 dni pracowe.
    jak np. pracujesz codziennie w tym samym wymiarze godzin (1/4 * 8 czyli 2
    godziny dziennie) to urlopu ci przysługuje 20 lub 26 dni po 2 godziny.
    Troszeczkę inaczej liczy się jak masz dni z różną ilością godzin, ale myślę
    że sobie wyguglasz (przykład -
    http://www.lexpress.pl/modules.php?name=News&file=ar
    ticle&sid=539 )

    --