PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problemik - ekwiwlaent za urlop . Sprawa PILNA

  • 1. Data: 2003-05-07 11:56:20
    Temat: Problemik - ekwiwlaent za urlop . Sprawa PILNA
    Od: " Kumkacz" <k...@N...gazeta.pl>

    Mamy oto taka historie . Dostalem swiadectwo pracy w ktorym jest napisane ze
    wykorzystal urlop wypoczynkowy - ekwiwalet za urlop wypoczynkowy. Niestety
    ekiwialent nie dotarl do mnie. co w takiej sytuacji robic odwolac sie od
    swiadectwa czy cos innego . Sprawa pilna

    Pozdrawiam kumkacz

  • 2. Data: 2003-05-08 08:34:29
    Temat: Re: Problemik - ekwiwlaent za urlop . Sprawa PILNA
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > ekiwialent nie dotarl do mnie. co w takiej sytuacji robic odwolac sie od
    > swiadectwa czy cos innego . Sprawa pilna

    Teoretycznie można uznać że świadectwo jest wadliwe bo stwierdza nieprawdę - w
    takim wypadku przysługuje Ci prawo odwołania w ciągu 7 dni do pracodawcy, a po
    wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego kolejne 7 dni na żądanie sprostowania w
    sądzie pracy (KP, art. 97 par. 2.1). Z drugiej strony jednak paragraf 1. tego
    samego artykułu mówi że wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od
    rozliczenia się pracowika z pracodawcą - czyli wydanie świadectwa mimo
    niezałatwienia kwestii finansowych jest prawidłowe. Proponuję zapytać w PiP a
    jednocześnie słać monity do pracodawcy o wypłatę zaległego świadczenia
    (przydadzą się później w sądzie pracy).

    Pozdrawiam,
    B.